Onderzoek naar Leren en Bewegen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
Advertisements

Anneke Lam Harry Weijers
Rechtstreeks Toegankelijke Hulpverlening Vzw Begeleid Wonen Leuven
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Krachttraining in de praktijk
LOPEN: ANDERS BEKEKEN.
Actieve Leefstijl en Sportstimulering: Relevantie
Logistieke ontwikkelingen (goederenvervoer) Metropoolregio Rotterdam-Den Haag Astrid Homan Mobiliteitsmakelaar Haaglanden.
‘Samen’ (Z)weten LP14OWL02 Avans Fysiotherapie
Keuzemodule muzische vorming 3 BALO
Gezondheidseffecten van elektrisch fietsen
Uithouding.
Coachen(d) naar de top. Anders…. Seizoensopbouw Seizoensduur Piekmomenten en doelen Combinaties: –Onbekende roeiers –Onbekende coaches Belangen.
Gemaakt door Alicia,Merel,Max,Bas
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Astma Medische aspecten
Fysieke training bij depressie
De Juryhandleiding De Juryhandleiding. Het concept  In de drumcorpsstyle gebaseerd op het Wat en Hoe  In showbandstyle:  GE – wat en hoe  Rest - uitvoering.
Vragen LP04OWL01 Training & energie.
Powerpoint presentaties NCvB
De Topklas.
Vijf tips om meer uit je brein te halen
Uit het vaktijdschrift Alert4you. Cécile Chênevert Adviseur Jeugdzorg & Opvoedhulp, Nederlands Jeugdinstituut Orthopedagoge Vakgroep ‘Zorg voor Jeugd’
Preventie en trainingsopbouw
Beweegprogramma voor mensen met DIABETES MELLITUS TYPE II
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
Bewegen voor je brein?  .
Tour du ALS 2 Hoe er 1, 2 of 3 keer te komen? Uitdaging: Ja Afzien: Ja Plezier: Ja Voldoening: Ja.
WTC De Lingerenners & FYSIOteam-FYSIOsport-TSC. Inhoud  Maat-advies (meerwaarde fysiotherapeut?)  Bikefitting (totaal)  Pedaalanalyse  Voetplaatjes.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Cue reactiviteit en craving bij probleemgokkers en rokers: hersenactivatie patronen Anneke Goudriaan, PhD onderzoeker AMC.
LOB 5 Atheneum Schooljaar Entree Insight LOB-methode Digitaal systeem LOB = Loopbaanoriëntatie en begeleiding.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
FUIFBUDDIE OPLEIDING 2015 Geluidsnormen. Deciwadde ? -Sterkte van het geluid -dB -Normen uitgedrukt in: dB(A)L Aeq = tijdsduur van meting  dB(A)L aeq,15min.
Draagvlak en Besluitvorming Diftar drs. Sharon van der Spek NVRD training 10 december 2015.
StofVrijWerken Toolbox Pagina 1
De Ziekte van Huntington
KINECOACH (PRE-) DIABETES TYPE II Maria de Rechter.
1.Verschillende vormen van sport 2.Voor- en nadelen 3.Sporten om gezond te zijn vs. sporten voor je doel.
Meer beweging in de schoolsetting ter verbetering van leerprestaties bij kinderen met aandachts -en concentratieproblemen (ADHD) Een inventarisatie van.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Wat is de invloed van beweging op Healthy Ageing?.
Wat doet het LMN? LMN symposium /10/2016.
Fast running shouldn´t be forced
Verzorgingsstaat pargf.4
training in warmte cabines
Dynamische kantoren doorbreken sedentair gedrag
Netwerkbijeenkomst Zorgpad: valpreventie
Portret in beeld THTEX.
LOB 5 VWO Schooljaar
LES 15 – HET GEHOOR BLOKBOEK NATUUR 7.
WELKE INVLOED HEEFT BEWEGEN OP DIABETES EN GEWICHT
Evalueren doe je vooraf
Welvaartziekten Ondergewicht
Thema 6: Beweging Basisstof 3.
Nachtwerk en bewegen Bette Loef,
September 22, 2018.
Les 1: Bewegen en inspanning
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
LOB 5 VWO Schooljaar
Introductie, filmanalyse verhaal en mise-èn- scene
Intensieve duurtraining
Kom in beweging! Inspiratiegroep: Bewegend Leren voor HJK en De Spelles Inspiratiepagina seminar 'Bewegend leren, beter leren' op 10 november 2015:

HET BREIN VENTRIKEL CORPUS CALLOSUM KLEINE HERSENEN
Ook kinderen zijn geëvolueerd
Verdiepende coachcursus 4
Transcript van de presentatie:

Onderzoek naar Leren en Bewegen Emi Saliasi Postdoc onderzoeker Vumc Om een beeld te krijgen hoe een onderzoek er in de schoolpraktijk uitziet, kunt u bij het verdiepende materiaal hierover meer informatie vinden.

Bewegen - leerprestaties

Bewegen - leerprestaties Mechanismen Bewegen is goed voor je brein

Bewegen - leerprestaties Bewegen - leerprestaties Klein maar positief effect van beweging op leerprestaties bij kinderen.

Het SMART MOVES! project De juiste ingrediënten: Frequentie? Type? Duur?

Frequentie?! 2 x 20 min bewegen > 1 x 20 min & zitten

Type?! Krachttraining Aerobe training Coördinatietraining Geen effect op aandacht en werkgeheugen 12 min bewegen = 12 min zitten Van den Berg et al., 2016 @ Frontiers

Duur?! Matig/zware intensiteit Fietsen vs. Zitten 10 min 20 min 30min (40% - 60% van de HF max) Fietsen vs. Zitten 10 min 20 min 30min

SMART MOVES! bewegingsinterventie

Questions?