Wetenschappelijke poster

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kiezen voor een economische studierichting: ECA of ECB  Belangstelling kunnen opbrengen voor (actuele) economisch - maatschappelijke problemen  Aanleg.
Advertisements

Ruimte voor Ruimte Noord-Holland
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
INLEIDING TOT HET BEROEP VAN VASTGOEDCOACH Kopersadvies zoals het hoort… SYNTRA Midden-Vlaanderen Campus Gent
14 februari 2014 Ondernemersplan - Financieel plan.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
EMZ2 H1 De functionele indeling
Aanzet tot strategisch denken
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Ruimte voor Ruimte Noord-Holland LTO NOORD ADVIES EN LTO VASTGOED WERKEN SAMEN AAN EEN NIEUW PRODUCT.
Hoofdstuk 13 Vrij kapitaalverkeer.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Schitterende Organisaties®
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Kernprocessen van de Act methodiek
Collectieve schuldenregeling, budgetbeheer en budgetbegeleiding
19 augustus 2014 Nu en in de toekomst Samen uw woonwensen realiseren.
Hoofdstuk 2.
Visie & Strategie.
Het nut van Business Planning
3.4 Hoe woon je? Als je gaat verhuizen kun je een huis kopen of huren.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Nieuwbouw en bouwgrond Een economische analyse Frank Vastmans Centrum Economische Studies K.U.Leuven.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Floor, Rens, Ron, Jair Verdiepingsprogramma ‘Start je Prakijk’
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Voorstellen Vastgoedkantoor
Asset Management & Twee voorbeelden
Vraag en Aanbod van financiële middelen & nominale en reële rente
Met Minder Meer en Beter
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Voorstellen Vastgoedkantoor
Probeer dit beter te krijgen
Huurverhoging 2017.
verwarring begrippen omzet of winst
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Hometastic Marktgebied en vestiging Demografisch profiel Promotie
Vacature: Real Estate Agent (vastgoedmakelaar)
Hometastic Marktgebied en vestiging Demografisch profiel Promotie
Marketingplan.
Welkom Havo 5..
Welkom Havo/vwo 3..
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Algemene ledenvergadering
Economische kringloop
Bob D’hondt, Laura Van Endert & Alessandro Royens
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
EIGEN WONING © Dia van Berry Hagendijk.
Indruk van de woningmarkt StedelijkGebiedEindhoven
Hoeveel bied jij? Spel: Koop een euro.
Financial Intelligence Unit of Aruba MOT
Transcript van de presentatie:

Wetenschappelijke poster Dewitte Kevin De Jonge Annelies Deswaef Robbe Degrieck Anton De Maerteleire Yorben De Jaeger Gianni Prijsklasse Commissieverloning in % excl. Btw (niet in schijven) € 0,00 - € 149.999,99 3,75% € 150.000,00 - € 249.999,99 3,50% € 250.000,00 - € 399.999,99 3,25% € 400.000,00 - € 549.999,99 3,00% € 550.000,00 - € 699.999,99 2,95% € 700.000,00 - € 849.999,99 2,90% € 850.000,00 – € 999.999,99 2,80% >€ 1.000.000,00 2,75% Productiebeleid Ons kantoor zal zich als hoofdactiviteit toespitsen op de verkoop en verhuur van residentieel vastgoed en dit in het middelste en hoogste segment van de vastgoedmarkt. Kernactiviteiten: Realistische schattingen Openhuizendagen organiseren Aanbieden professioneel marketingplan Potentiële klanten begeleiden en adviseren Aanbieden van professionele foto’s Min. 1 x per maand verslag verkoop Uittekenen van een grondplan Verkoopovereenkomst opgesteld, en begeleidt tot de notaris Ontvangt een volledig administratief dossier. Klanten kunnen bij ons terecht voor fiscaal en juridisch advies Randactiviteiten: Rentmeesterschap Projecten Prijsbeleid: Verkoop: Geen statisch karakter → bij verkoop van onroerende een variabele commissieverloning hanteren Die Commissieverloning schommelt rond de 3 procent exclusief btw. Commissieverloning → omgekeerd evenredig met de prijs van het overeenkomstige onroerend goed Verhuur: Verhuur van een onroerend goed → commissieverloning gelijkgesteld aan de prijs van één maand huur exclusief btw van het betreffende pand. De minimumprijs is 500 euro. Rentmeesterschap: Commissieverloning bij rentmeesterschap → bepaald op grond van de maandelijkse huursom per eigenaar Alsook op grond van de concurrerende prijzen. Ons percentage commissieverloning is omgekeerd evenredig met de totale huursom Financieel aspect Ons eerste jaar zullen wij afsluiten met een verlies van 4596.98 Euro maar we verwachten dat we vanaf de 13de maand braak even draaien en vervolgens het tweede jaar afsluiten met een winst van 249 411.94 Euro. Toto slot word er jaarlijks 13 933,30 Euro afgeschreven aan meubilair, rollend materieel, marketing, oprichtingskosten. Introductie: Ons vastgoedkantoor bevindt zich in de regio’s Sint-Martens-Latem, De Pinte en Drongen. In deze wetenschappelijke poster behandelen we de algemene conclusies van de marktanalyse, de missie en visie, productiebeleid, prijsbeleid, sterktes, en het financiële gedeelte.   Missie en Visie Missie Wat ons kantoor naar buiten wil uitdragen waarvoor de mensen uit de organisatie staan wat onze doelstellingen en onze waarden zijn Waarden van het kantoor klanten zo goed mogelijk begeleiden Het levendige proces tussen makelaar en klant zal hier zeker benadrukt worden. We zullen niet enkel advies geven aan de klant maar er ook na de koop/verkoop nog zijn voor hem. Korte & middellange doelstellingen Eerste 18 tot 24 maanden: vooral naambekendheid krijgen en tevreden klanten hebben. Break even draaien is wel belangrijk want verlies is iets wat we niet willen. Algemene conclusie Gemiddelde inkomen regio’s > België Welvaartsindex regio’s > België Werkloosheidsgraad De Pinte en Drongen < België; Sint-Martens-Latem > België (huisvrouwen) Migratie Sint-Martens-Latem > België; Drongen <België; De Pinte = België Geboorte en sterftecijfer regio’s = België Gemiddelde 55% in regio’s heeft een bevolkingsaantal tussen 18-65 jaar Vergrijzing België 6% < gemiddelde regio’s 10% Vastgoedprijzen regio > vastgoedprijzen gemiddelde van België Uitzondering Drongen Bouwgrond ≤ gemiddelde België Visie algemene voorstelling van de toekomst van ons vastgoedkantoor Het geeft aan waarvoor de mensen uit onze organisatie staan, wat hun toekomstdroom is Streefdoel Klantentevredenheid De beste kwaliteit trachten te garanderen aan onze klanten Activiteiten en cliënten levendige begeleiding aanbieden aan onze klanten doorheen het proces van een huis kopen of verkopen. Doelgroep → 20 tot 65 jarigen → Focus op middelmatige tot hogere prijsklasse Drongen → samenwerken met projectontwikkelaars omdat de bouwgronden daar goedkoper zijn → investeerders aantrekken en op die bouwgronden projecten vestigen In Sint-Martens-Latem en De Pinte gaan we vooral verkopen en verhuren, rentmeesterschap in de 3 marktgebieden Sterktes: Iedere werknemer zal een BIV-nummer hebben bij ons Gediplomeerde werknemers, waarbij het diploma zich toespitst op vastgoed/recht/bouwkunde Een goede band houden met connecties die veel voor ons kunnen betekenen Uitstekende vestigingsplaats Meegaan met de laatste technologische vernieuwingen, m.a.w. innovatief zijn Grote doelgroep Bronnen: • Statistieken inzake bevolking (2011). Geraadpleegd op 24 februari 2017 via http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/chiffcomm/ • Gemiddeld inkomen in 2013 (2017). Geraadpleegd op 24 februari 2017 via http://regionalestatistieken.vlaanderen.be/ • Welvaartindex in 2013 (2017). Geraadpleegd op 24 februari 2017 via https://gent.buurtmonitor.be/