Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Door: Jasmijn van Rooijen Charlotte Varossieau Noa Willemsen
verenigings- communicatie
Stage gemeente Neerijnen Kerntaak 3B
Bijbelverhalen voor kinderen in de township
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Hoe maak ik jongeren enthousiast voor gebed?
Marketing Werkgroep 6.
Sociale media op school
Doelstellingen formuleren
Een andere manier van werken Een uitwerking van de Visie.
Basis communicatieplan
Workshop Fondsen werven
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Studentencongres Reclame en PR.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Het leven is een taart Ons leven bestaat uit de invulling van taartpunten. Het zijn levensterreinen die voor mensen vaak belangrijk zijn. Deze opdracht.
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Solliciteren: wat wil ik?
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Jeugdwerkactie 2014 Actiedoelen. Drie pijlers onder de actie Thema 1Sterk in je schoenen Weerbaarheid van jongeren Thema 2Schouder aan schouder Zorg voor.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
Netwerkondersteuning - ondersteunend. Aanleiding Ouders of een gezin of jongeren zitten in een moeilijke fase. Voorbeelden: * Moeder dreigt oververmoeid.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Transformatie van het sociale domein Maatschappelijke kansen en risico’s Decentralisatie-conferentie Provincie Limburg 24 oktober 2013.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Sinterklaasfeest Pepernoten bakken School versieren met kerst Kerstactiviteiten Pasen Wandelvierdaagse Contacten ouders op informatieavonden Contacten.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Wijkjournalistiek en de bibliotheek
Winkelstraat de Heurne
Meer communiceren met een klein budget
Bevraging streekproducten
ViaVia Info-presentatie
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Trasbash 2017.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
LOB zeven stappen naar succes
Onderzoek in Apps.
Welkom bij GO MEI 2016.
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
8 TIPS & TRICKS VERBETEREN IMPLEMENTATIE TZB
Aan het begin van een nieuw jaar
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Betrouwbaar - laagdrempelig - interactief
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Wet Maatschappelijke Ondersteuning
Prioriteiten stellen.
Zet je club op de kaart!.
samen zetten we de inwoner centraal
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden COMMUNICEREN in de KERK en NAAR BUITEN

Communicatie binnen de kerk is “van alle tijden” en élke verandering daarin kost ons veel moeite! “De kerk heeft de beste boodschap vanuit het oudste en bekendste merk, de bijbel(!). Coca Cola is er jaloers op!. Maar soms lijkt het alsof we ons daarvoor schamen. Niet doen; gewoon gebruiken dat merk!”

Communiceren: niet alleen KUNST, maar ook KUNDE! Communiceren is een bewust denkproces dat inherent is aan het voorbereidingsproces van alles dat wij binnen de kerk doen. Communicatie(vragen) horen als één geheel bij de voorbereiding van alle activiteiten die wij voorbereiden en uitvoeren. En telkens weer met allerlei specifieke vragen als: Wat wil ik communiceren (wat is mijn boodschap, activiteit o.i.d.); Wie is mijn doelgroep( welke mensen of groepen wil ik bereiken (jong/oud; binnen/buiten de eigen groep)); Welke boodschap hoort nú bij de stand van de activiteit (hoe doseer ik de informatie bv in meerdere aparte boodschappen); Welk middel gebruik ik (online, app, meerkontakt, flyer, poster, mailing, plaatselijke media, etc); Welke manier van communiceren sta ik daarbij voor (informeren, overreden, dialogiseren, formeren en….in welke setting dan).

Hoe, wie en wat wil je communiceren? Wát is eigenlijk onze boodschap? Wát willen we precies bereiken met onze boodschap? Wíe willen we met wélke boodschap bereiken?

Hoe en met welke middelen brengen we de boodschap over? Via de website en aanverwante middelen? Mondeling: “hoort, zegt het voort”? Mondeling: Via de preek, een toespraak of “kanselmededelingen”? IS ERG COMPLEX EN LASTIG OM IEDEREEN TE LATEN DOEN Per mail(ing)? Telefonisch? Via het eigen “MEERKONTAKT” of de plaatselijke bladen? Met behulp van een “app”, Evt. met “pushberichten?

Structuur, coördinatie en hulp bij verspreiden van de boodschap Als je tijdig je boodschap(pen) inlevert bij de redactie, kan die jou helpen met verspreiden van de boodschap via allerlei “kanalen”. Maar……….het blijft wel jóuw boodschap, dus ook: jouw verantwoordelijkheid!

Wat hebben we daarvoor nodig? Een goed, eenvoudig te onthouden mailadres voor kopij voor zowel MEERKONTAKT las alle andere middelen Een enthousiaste redactie van 3/5 personen Jouw persoonlijke discipline om regelmatig en tijdig je kopij aan te leveren, zodat het ook met zorgvuldigheid en “leuk” kan worden verwerkt Een “hulpformulier” voor het standaard aanleveren van kopij Naast de (inmiddels goed lopende) website ook een APP, die eenvoudiger en pro-actiever werkt

Waar kan een redactie je dan bij helpen? Verzorgen van mailings en/of “pushberichten via de APP Opnemen kopij of delen daarvan in MEERKONTAKT Maken van “model” voor flyer en poster en helpen met opmaak hiervan Plaatsen van kopij op website en APP (laten) maken van een “huisstijl” voor al onze berichten en boodschappen Onderhouden contacten met plaatselijke bladen en verzorgen van berichten voor hiervoor

Concrete aanbevelingen