Isabelle Wenzel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Advertisements

Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Voorlichting sectorkeuze Mavo en Mavo/HAVO Klas 2
Diederik Schönau Cultuurdag voor onderwijs 8 november 2012
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Taalbeschouwing 2 Taalleesboek 1 53 t/m 55. een enkelvoudig zelfstandig naamwoord (als onderwerp van een zin) krijgt een enkelvoudig gezegde 1=1 een meervoudig.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Lesgeven en begeleiden
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Onderwijs en kinderrechten.
Rekenmethodes.
Informatie- avond groep 6
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Academie voor algemene beeldende
MedMec01-2 Les schema per week
Gemeente Rotterdam Xandra de Vroom Jeugd, Onderwijs en Samenleving 8 december 2009 Denken Voelen Doen. Het subsidiekader.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Corneille Guillaume Beverloo
LKCA-onderzoek buitenschoolse kunstdocenten en artistiek begeleiders Teunis IJdens Henk Vinken
Customize!.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Leerplankader kunstzinnige oriëntatie
‘Je hoeft niet bang te zijn voor perfectie, dat bereik je toch nooit’ Salvador Dali.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
Meld je kind aan tijdens de juiste aanmeldperiode. Je krijgt een brief waarin staat in welke school je je kind kan inschrijven.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Voorlichting VMBO De Populier Heldring 24 maart 2016.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
Over lesbrieven, inhoud en vorm
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
02-05 Presentaties kunstenaar van de week Onderzoeksopdrachten Spreekuur Groeidocument Presentaties kunstenaar van de week Onderzoeksopdrachten Straffen.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
John Körmeling, draaiend huis, 2008
Digi(bord)boek project <titel project>
Phobiarama, Dries Verhoeven
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Jonas Wood.
Jonas Wood.
Mijn visie op onderwijs
Positieve groepsvorming
‘Ieder kind is een kunstenaar
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Keuzedelen Voorlichting 6 maart 2018 C. Schopman J. Hooi
PROEVERIJ.
14 december 2017 bijeenkomst 5.
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Zitobject.
Muziekles 1 Nieuws, keyboard, zang.
Persoonlijke doelen maken
Buitengewoon onderwijs en het inschrijvingsdecreet
Cijferloos lesgeven bij talen
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme.
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

Isabelle Wenzel

Benjamin uit groep 8 laat zijn tekening zien 30 maart Kinderen van nu tekenen slechter Benjamin uit groep 8 laat zijn tekening zien

‘Het is zorgelijk dat de kwaliteit van kindertekeningen achteruit gaat’ ‘Kunstdocenten zijn eindverantwoordelijk voor de tekenkwaliteiten van leerlingen’

Verwerken reflecties klasgenoten op je presentatie. Herformuleren voornemens en concrete stappen voor volgende presentaties

Sandwich Techniek

Opdracht Kunstenaar van de week Kies een kunstenaar die je inspirerend en relevant vindt voor de beeldende kunsteducatie. Dit mag een kunstenaar uit alle disciplines en stromingen zijn. Toon naast het werk van de kunstenaar ook duidelijk wat jij hierin voor kwaliteiten ziet en hoe je dit vindt aansluiten bij het middelbaar onderwijs. Hoe zou je de kunstenaar inzetten voor een les?   De presentatie duurt 5 minuten.

Onderzoeksopdrachten 1. Hoe ziet het beeldend kunstvak er uit op de verschillende onderwijsniveaus’s in Nederland? 2. Wat is een cultuurprofielschool en waar staan zij voor? 3. Wat zijn kerndoelen en eindtermen? Hoe zien ze eruit voor de (beeldende) kunsteducatie? 4. Welke typen middelbare scholen kun je vinden in Nederland? 5. Welke belangrijke pedagogische visies horen hierbij? 6. Wat is het LKCA? 7. Wat is het SLO en wat heeft het te maken met het beeldende kunstvak?