Jos Post en Clemon Tonnaer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Relaties Contractmanager (Presentatie Peter Streefkerk)
Advertisements

Leonardo project : EuroVITO Tsjechië België.
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
SHS Securities Holdings Statistics - Algemene Presentatie Roger DE BOECK Senior Expert Brussel, 18 december 2012 Presentatie voor kredietinstellingen en.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Spam spam spam spam spam SPAM 15 mei 2008 Geert Dewaersegger.
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Paul Dekker Irene de Goede Sociaal en Cultureel Planbureau Joop van der Pligt Universiteit van Amsterdam 1.
Agenda workshop e-mentoring Vraag Inleiding e-mentoring in internationaal perspectief. Karin Vaessen, Kennispunt mentoring Introductie Skolarz, Nederlands.
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Crisiscommunicatie 16 november 2012
Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Communicatiewetenschap.
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Awel, ik zie het niet meer zitten. Itte Van Hecke.
Over het vermarkten van milieu bij vlees
Doel van het boek Een beeld geven van hoe de wetenschap en het publiek elkaar bekijken en met elkaar omgaan Een duidelijker beeld te geven van de sociale.
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Echtscheiding en sociaal kapitaal in Vlaanderen Belinda Wijckmans, Maaike Jappens & Jan Van Bavel Interface Demography Vlaanderen Gepeild 2009 Brussel,
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
tdfdsfd De rol van Actal voor gemeenten Woensdag 28 januari 2015
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen.
Social work Week 2.
Opgroeien van de adolescent in de stad Pascal van Schajik Med/schpa.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Star Style Webshop van Sarah Nelissen. Marktanalyse Web + Beter overzicht + Sneller en efficiënter + niet buiten komen VS Store + Mogelijkheid tot Passen.
Op weg naar een duurzaam zelfvoorzienend Someren.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
WhatsApp-groep GB Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid Gemert-Bakel.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
PRESENT.ME PRESENTATIE ALS VERVANGING VAN DE LEERKRACHT?
Onderzoek Lokale Fondsen Nederland 18 september 2014 Riviervismarkt 4, Den Haag.
De sociale staat van Nederland Over scheidslijnen en onbehagen in een verkiezingsjaar Kim Putters 4 oktober 2016.
Lessen uitval vitale infrastructuur Sabine van Rossenberg Coördinerend inspecteur, Inspectie Veiligheid en Justitie.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Modern technologisch instrument voor efficiënte alarmering
Katern GEMMA Mobiel.
Grip & Controle op digitalisering
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Beroepsonderwijs voor jongeren | Zuid-Soedan
Sociale media Gemaakt door: latoya van hoogenhuizen Docent:E.louisse
WELKOM! 1.
Finding ways to promote STI testing among the Afro-Caribbean community
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Onderzoek ‘peuterwerk in achterstandswijken’
De rol van de burger in de ICT keten Presentatie tijdens BB Debat Eenheid in 3D “Digitaal ontschotten in de gemeente” Dieneke schouten Starten met ‘grap’
Uitkomsten onderzoek (2018)
Open Access Waarde van onderzoek voor het MKB
Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid
Prioriteiten stellen.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Bewonersplatform Oosteeklo
Van Twitter naar toezicht: omgaan met het burgerperspectief bij incidenten Robert Mout Mark Taal.
Transcript van de presentatie:

Jos Post en Clemon Tonnaer Opti-Alert Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel communication. 20 mei 2014

Doel presentatie: Waar ging het project over en wat waren de conclusies van de eindtesten? Hoe hebben we het participeren in dit EU-project ervaren?

Scope project: (Doel:) Efficiëntere alarmering van burgers bij grote incidenten... (Aanname:) …door gepersonaliseerde, cultuurgevoelige communicatie via meerdere kanalen.

2011- 2014 8 inhoudelijke werkpakketten, 53 ‘deliverables’ 10 organisaties uit 6 landen maximaal € 2.500.000,- beschikbaar (N)IFV betrokken bij 5 deliverables (ca. 3,5 % van projecttijd/budget) + participeren in projectbijeenkomsten Nog iets toevoegen over totale project budget ? Dat geeft aan de roundtable deelnemers wat idee over de omvang

Interviews met crisiscommunicatie-experts Simulatiesoftware Focusgroepen + Literatuuronderzoek over sociaal-culturele verschillen Studie naar rol van massamedia Privacy-issues

Veldtesten (april/mei 2014). Lippe (SMS; e-mail; telefoon) Veldtesten (april/mei 2014) Lippe (SMS; e-mail; telefoon) Berlijn (SMS; pager; telfoon) Oostenrijk (SMS; e-mail) Sicilië (SMS; App)

Conclusies veldtesten: 1 Conclusies veldtesten: 1. Geen significante verschillen waar te nemen tussen standaard of gepersonaliseerde berichten. 2. Vertrouwen in de afzender belangrijk om vertrouwen in de boodschap te hebben (nog belangrijker bij gepersonaliseerde berichten) 3. Respondenten geven aan behoefte aan veel gedetailleerde informatie te hebben Algemeen Dit zijn alle conclusies uit de veldetsten. Wat zijn de conclusie uit de andere deliverables? Vooral bij die van univ Gothenburg kan nog wel iets aardigs bij staan. Is er nog iets uit de simulaties van Thales te halen ? Ad 2 Ik meen ergens in de conclusies van Fraunhofer ook te hebben gelezen dat het vertrouwen in de afzender vooral belangrijk is in het geval er een gepersonaliseerd bericht wordt uitgestuurd.

Overige bevindingen Vertrouwen in (nieuws)media en overheid verschilt per land en per type media. Personaliseren van boodschap kan bij sommige groepen nuttig zijn (gehandicapten, toeristen, immigranten). Mogelijkheid van personaliseren wel afhankelijk van communicatiekanaal.

Boodschap moet simpel, consistent en ondubbelzinnig zijn Boodschap moet simpel, consistent en ondubbelzinnig zijn. Aanvullende informatie via websites. Autoriteiten zouden zich proactief moeten opstellen en moeten participeren in sociale media.

Bevindingen t.a.v. project  Interessant om in internationale /EU-context te werken  Opgedane contacten wellicht bruikbaar voor de toekomst Nederland loopt voorop in (inzichten over) crisiscommunicatie  Administratie kost erg veel tijd / weinig ervaring beschikbaar binnen IFV “Waar zijn we eigenlijk mee bezig…?” Het project voegt niet heel veel toe aan de in Nederland (al) aanwezige kennis over alertering en crisiscommunicatie

Meer informatie: www.opti-alert.eu