Plannen 2016-2020.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Advertisements

Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Stichting Dijk van een Kust
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
De beleidsronde: een verkenningsronde van kabinet vs. lokale erfgoedactoren Erfgoedcel TERF.
KENNISCENTRUM VOOR FIETSBELEID ONTWIKKELING, VERSPREIDING EN UITWISSELING PRAKTIJKGERICHTE KENNIS.
Het creëren van beweegteams. Waarom deze workshop?
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Belevingswerelden dagrecreatie
“Let’s talk about you & me”
Citymarketing Hilversum 2006
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Social media presentatie
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Wegwijs in Cijfers Daniëlle Kramer Epidemioloog Resi Mangunkusumo Adviseur Publieke Gezondheid GGD Kennemerland Deelsessie 2 Opvoedingsondersteuning.
Wegwijs in Cijfers Saskia Mérelle Epidemioloog Wietske Hoekstra Adviseur Publieke Gezondheid GGD Kennemerland Deelsessie 1 Beweging en Voeding Deelsessie.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
MVO Qlip: Fietsstimulering
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Landelijke raad 14 december 2013 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Grensoverschrijdend Coevorden. Het ‘Europa-bewustzijn’ in de Gemeente Coevorden: Vanwege ligging eeuwenlange oriëntatie op buurland. Vanuit Europark GmbH.
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
VETC - Voorlichting in Eigen Taal en Cultuur Drs. Robin Kaplan Medewerker Gezondheidsbevordering - VETC Kennis & Expertise Centrum (KEC)
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
PROMOTIE EN MARKETING HOE ZETTEN WE NIEUWEGEIN OP DE KAART? Prof.dr. Gert-Jan Hospers MSc. Nadine Onrust Nieuwegein, 19 mei 2016.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Inspireren > Stimuleren > Faciliteren 16 maart 2016 Bert van Swam – wethouder Wmo.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Lokaal Gezondheidsbeleid en Wmo Gemeente Haaren. LGB en Wmo Presentatie GGD Hart voor Brabant kernboodschappen Haaren: Samenwerking tussen preventie WCPV.
Een regionaal landschap is een unieke streek: mooie landschappen, boeiende natuur, rijke cultuurhistorie Een regionaal landschap is een samenwerkingsverband.
Content coach Schrijven voor het web 15 oktober 2009.
Plannen 2017 Vechtdal Overijssel
Visie Schutterspark Openbare commissie vergadering 21 maart 2017
Marcom Triple Helix FoodValley
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Martin Quispel Zwijndrecht 24 februari 2017
Verbinding en aandacht nieuwe wegen voor gemeentepastoraat
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
t/m diverse toeristische platforms
Regionale detailhandelsvisie Noord Limburg
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
‘Ontwikkelen doen we samen’
2017.
Lespakket Opleidingen
Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -
Conclusies evaluatie Regieraden
Werksessie Energietransitie: Best practices Machiel de Gelder wethouder Werkendam & bestuurlijk trekker ONS2050.
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Verblijfsrecreatie in het Vechtdal
Productontwikkeling Definitie:
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Traject De Beleverij WELKOM!.
Een lerende en adaptieve organisatie
Toegankelijk Vechtdal
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Transcript van de presentatie:

Plannen 2016-2020

Korte terugblik… 5 grootste acties 2015: 1. VECHTDAL KOMPAS Verder uitwerken van de 5 ontwikkelpijlers, samen met ondernemers. 2. ZIPP VECHTDAL ONLINE KAMPEERMAGAZINE Een online magazine om mensen te inspireren te komen kamperen in het Vechtdal. Ondersteund met online campagne. 3. BUITENSPEELCAMPAGNE Verder uitbouwen van de buitenspeelgids tot een campagne, gekoppeld aan verblijf, maar ook ter stimulering van dagrecreatie. Bedoeld om kids achter de computer vandaan te krijgen en te bewegen naar buiten te gaan.

Korte terugblik… 5 grootste acties 2015: 4. FIETSCAMPAGNE RONDOM LEONTIEN LADIES RIDE I.s.m. gemeente Hardenberg wordt fietscampagne ontwikkeld om de unieke fietsmogelijkheden in het Vechtdal verder onder de aandacht te brengen. 5. SMAAKCAMPAGNE – VERRUKKELIJK VECHTDAL Verbinden van die unieke smaakactiviteiten, -evenementen, -producten en –routes die het Vechtdal zo bijzonder maken.

Vechtdal Kompas als meerjarige koers 5 ontwikkelpijlers: Verblijf Voeding / smaak Zorg / gezondheid Water / Vecht Organisatie Tezamen met de landschappelijke kwaliteit kunnen we ons onderscheiden van andere regio’s!

Positionering Vechtdal Overijssel alle tijd In het Vechtdal Overijssel vind je de tijd die je jezelf en elkaar graag gunt. Nergens anders is alles er zo op gericht om je weer tot rust te laten komen en echt te genieten.

Branding Focus op content en online strategie Naast nationaal ook internationaal (Dld, België) Buiten Spelen en Buiten Zijn vs Alle Tijd

Branding Buiten Spelen Alle tijd Buiten Zijn Doelgroep: geel Doelgroep: aqua Buitenspelen X Fietsen en wandelen, actief op/aan water Kamperen Bewust eten / streekproducten Erfgoed, cultuur, -historie, landgoederen, Kunstwegen Hotels, B&B’s

Branding – speerpunten Buiten spelen: ZIPP VECHTDAL ONLINE KAMPEERCAMPAGNE Het magazine gaan we doorontwikkelen tot een online kampeerstrategie en – campagne, teneinde de bezoeker inspiratie te bieden en te verleiden tot het boeken van een kampeervakantie. We gaan unieke verhalen & ervaringen in kaart brengen maar proberen ook leads te genereren voor de ondernemers. BUITENSPEELPLATFORM Vechtdal Overijssel claimt dé enige echte buitenspeelregio van Nederland te zijn. Daartoe creëren we een inspirerend platform, dat de basis vormt voor een samenwerking met diverse partijen uit het Vechtdal, maar zeker ook landelijk die gezamenlijk dezelfde visie hebben; namelijk dat buitenspelen bijdraagt aan het geluksgevoel en de gezondheid. Bedoeld om kids achter de computer vandaan te krijgen en te bewegen naar buiten te gaan.

Branding – speerpunten Buiten zijn: SMAAKPLATFORM – VERRUKKELIJK VECHTDAL Verbinden van die unieke smaakactiviteiten, -evenementen, -producten en – routes die het Vechtdal zo bijzonder maken. Van Zwolle tot de Duitse grens. DE VECHT ALS RECREATIERIVIER Vermarkten Vecht en Tien Toren plan. FIETSEN & WANDELEN I.S.M. VECHTDAL / TWENTE / OOST 1. Voor het fietsen en wandelen zoeken we de samenwerking met de omliggende regio’s; komen tot een fiets- en wandelagenda. 2. Aansluiting bij 365 dagen fietsen. 3. Ondersteuning van wandelweekend.

Binding Kompas als uitgangspunt: Betere afstemming en aansluiting bij marketing inspanningen van ondernemers en samenwerkingspartners. Betere afstemming en aansluiting bij marketing van steden/dorpen. Streven naar 1 totaalagenda voor het Vechtdal en deelbaar maken voor ondernemers/instellingen. Gezamenlijk optrekken in binnenhalen gelden (o.a. vervolg MITO provincie / Gastvrij Overijssel). Focus op nieuwe partnerschappen, ook landelijk.

Borging In samenwerking met MarketingOost Kennis & Innovatie: Analyseren Inspireren Adviseren Inmiddels hebben zij een expertise opgebouwd met diverse (vrijetijds)onderzoeken, rapportages en analyses. Daarin zoeken we in het Vechtdal ook de crossovers op; bijv. het verrijken van een binnenstad visie op retail met toeristische gegevens, onderzoek naar de gebruiker van streekproducten, marktverkenning zorg en vrijetijd etcetera. Uiteraard blijven we daarbij ook workshops & presentaties geven aan stakeholders.

Hoe kijken jullie er tegenaan?