De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -"— Transcript van de presentatie:

1 Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -

2 Programma       19.00 uur           Inloop uur           Presentatie Vechtdal plannen voor 2018 door Adri Ooms en Anieke van Wijnen 19.50 uur           Presentatie Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO), consumentenpanel en e-learning door Wieteke Kalkema (MarketingOost Kennis & Innovatie) 20.10 uur           Pauze 20.30 uur           Uitreiking van de Vechttrofee 21.00 uur           Lancering nieuwe website Vechtdal Overijssel  21.15 uur           Netwerken onder het genot van een hapje en een drankje 22.15 uur           Einde

3 Plannen 2018 Vechtdal Overijssel

4 Gastvrij Overijssel 2016-2020 5 programmalijnen:
Ondernemer & Product: verblijfsonderzoek Vechtdal & vervolgstappen + toerusten ondernemers = TOTO + PMPC 2.0. Omgeving & Route infrastructuur: groen als ‘fundament’ & product  blijvende aandacht voor routestructuren. Ontsluiten & Vermarkten:  méér aandacht voor buitenlandse markten  Hanze/ Water/ Kastelen = Greenline  etalage Oost-Nederland  inzoomen door Anieke! Onderzoek, Kennisinfra & Onderwijs: monitoren resultaten, inzicht in marktontwikkelingen en kennisoverdracht  ontsluiten voor ondernemers  Vrijetijdscongres, 20 maart 2018. Organisatie VTE Overijssel: organisatie netwerk versterken en uitbouwen  voorsorteren op vervolgacties vanaf 2020.

5 Ruimte voor de Vecht Vervolg programma vanaf 2019  coalitie betrokken partijen. Bevaarbaarheid – sluizen bij Mariënberg en Junne. “Living Vecht” – Interreg-project: LF16, Vechtverhalen en Tien Torens  workshop voorjaar 2018  quick scan van stand van zaken benadering Duitse markt.

6 Conclusie vorige periode MITO
De nationale markt is vol. De concurrentie is enorm met hogere budgetten (Drenthe, Gelderland etc.). De A-merken blijven en zijn zeer relevant voor de binding, maar hebben te weinig slagkracht in de promotie gezien de beperkte en versnipperde budgetten. Geldt voor het Vechtdal en ook voor de afzonderlijke kernen! Kans: samenwerken op thema’s, concurreren op USP’s. Kans: internationale markt, met name Duitsers en Vlamingen. We hebben vanuit Gastvrij Overijssel en MarketingOost de keuze gemaakt om budgetten te bundelen en de merken gezamenlijk te profileren aan de hand van verschillende thema’s:

7 3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal
VisitOost met thema’s: Online basis op orde; influencer marketing (persreizen, gerichte uitnodigingen aan media, bloggers en instagrammers) en campagne.

8 3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal
Vechtdal (bovenregionaal en landelijk): Investeren in pijler water/Vecht binnen Buitenspelen, Buiten en Smaak (Verrukkelijk Vechtdal) volgens zelfde strategie als VisitOost. Hardenberg en Ommen (lokaal en regionaal – straal 40km): Aanhaken bij campagne thema’s met extra aandacht voor evenementen

9 Vechtdal Kompas als meerjarige koers
5 ontwikkelpijlers en projecten 2018 i.s.m. ondernemers en Vechtdal gemeenten: Verblijf – vervolg op onderzoek vitaliteit Voeding / smaak – leaderkansen Verrukkelijk Vechtdal en samenwerking Oost Zorg / gezondheid – leaderproject zorg Water / Vecht – centraal thema in branding Organisatie – Vechtdal als vrijetijdslandschap Tezamen met de landschappelijke kwaliteit kunnen we ons onderscheiden van andere regio’s!

10 6 speerpunten Vechtdal Marketing 2018
Vechtdal Kompas verder doorontwikkelen: van losse pijlers naar programma aanpak. Daarbij: verstevigen van relaties met ondernemers – ambassadeurs van het kompas. Terug naar 1 website met bijbehorende kanalen: Hierin krijgen Buitenspelen, Verrukkelijk Vechtdal, water en zorg een goede plek. Content strategie/storytelling met specifieke aandacht voor de pijler water, m.n. de Vecht als recreatierivier. Thema acties in combinatie met pers/influencers en online campagnes (water en verblijf). Koppeling Verrukkelijk Vechtdal aan Chefs Revolution, het Groene Oosten en provincie AgroFood. Duitsland benadering via Euregio en Interreg.

11 5 aandachtspunten 2018 Vechtdal als merk binnen Overijssel en Oost Nederland. Gezamenlijk optrekken in binnenhalen gelden (o.a. vervolg Ruimte voor de Vecht, Gastvrij Overijssel). Betere afstemming en aansluiting bij marketing van steden/dorpen. Streven naar 1 totaal evenementenagenda voor het Vechtdal en deelbaar maken voor ondernemers/instellingen. Gastheerschap / tourist info versterken.

12 Menti Klik hier om te openen

13 Introductie Onderwerpen
Wieteke Kalkema Adviseur Kennis en Onderzoek Afdeling Strategie en Onderzoek Onderwerpen Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers VisitOost panel Trendplatform

14 Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO)
MarketingOost

15 Inhoud van het programma
Innovatietraject 125 innovatievouchers à €6000,- Overkoepelend traject Congressen Workshops Innovatietours

16 Innovatietraject Doel
Het verbeteren van de concurrentiepositie van Overijssel in binnen- en buitenland middels professionalisering, innovatie en betere vermarkting. Innovaties Duurzaamheid Aanboren van nieuwe (internationale) klantengroepen Nieuwe hospitality concepten Marketingstrategie Exploitatiemogelijkheden Bedrijfsopvolging

17 Innovatietraject Proces Voorwaarden
Aanmelding: Innovatiescan Keuze voor innovatie en adviseur/uitvoerende partij Start innovatietraject Voorwaarden Deelnemersbijdrage €380,- Traject duurt maximaal één jaar Ondernemer maakt in totaal 167 uur (i.v.m. cofinanciering)

18 Overkoepelend traject
Toerisme en Vrijetijdscongres 20 maart Thema: Overijssel In Beweging Workshops Internationalisering Doelgroepsegmentatie De klant(reis) centraal Bedrijfsopvolging

19 VisitOost Panel MarketingOost

20 VisitOost Panel Waarom een consumentenpanel? Speerpunt MarketingOost:
van promotie naar effectieve marketing

21 VisitOost Panel Wie zitten er in het panel?
‘Fans’ van Overijssel  op dit moment 580 panelleden Nederlanders en Vlamingen Waarvoor gaan we het panel gebruiken? Betrekken van de doelgroep in het creëren van nieuwe activiteiten Marketingcampagnes Website Productontwikkeling

22 VisitOost Panel Hoe nu verder? Aanvullen van het panel
Relevante onderzoeken uitvoeren

23 Trendplatform MarketingOost

24 Trendplatform Online trainingen Facts & figures Thema’s & trends
De Duitse Markt Hoe ontvang ik de Duitse gast? Gastheerschap Vechtdal Facts & figures Thema’s & trends Themarapporten Blogs Leisure Leefstijlen – verwacht in mei

25 Meer informatie? TOTO OF TOTO/ panel/ trendplatform/ overig

26 Pauze… Uitreiking Vechttrofee om 20.30 uur

27 Uitreiking Vechttrofee 2017 door Wim Borst

28 Lancering nieuwe website


Download ppt "Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -"

Verwante presentaties


Ads door Google