Stefan Draait Door.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Het verkeer is wél een spelletje
BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
Wegwijzerdementie.
De Cloud komt ongemerkt in ons leven.
Wat is interactieve marketing?
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator.
Het. Het Nieuwe Werken De optimale werkplek.
De kracht van MySolution
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Samen innoveren: duurzaam samen
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
ICT van noodzakelijk kwaad naar strategisch bedrijfsmiddel
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Mede mogelijk gemaakt door schoolbieb.nl voor het primair onderwijs Naam datum.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Social Media Audit.
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Hans-Peter Hioolen.
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Een dialoog met klanten opbouwen
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Begeleidingsplannen GGZ
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Business Marketing Management
Hoger Instituut voor de Arbeid Lanceringsdag Onderzoeksplatform Pulse Draagvlak Ontwikkelingssamenwerking Presentatie 27 november 2009 Onderzoeksinstituut.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Naar een nationale digitale bibliotheek Bas Savenije 21 oktober 2014.
Door: Projectleider Jolande Reusen
What’s in the cloud for testing de mogelijkheden voor het testvak 12 mei 2010.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
/ MAXIMAAL DRIE WOORDEN 0 For internal use GETRONICS / KPN acquisitie en samenwerking Roelof Mulder BUSINESS UNIT DIRECTOR GETRONICS ICS 6 APRIL 2010.
Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Decentralisatie van de jeugdzorg  decentralisatie jeugdzorg  Per 1 januari 2015 gaan in één keer alle taken en  verantwoordelijkheden naar de gemeenten.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
De Lokale digiscan referentiekader
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
2017 – Digital Pixel Marketing
Van Klacht naar kracht Samenstelling en presentatie
Bibliotheekcoöperatie voor digitale innovatie
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
De kracht van de Fietsersbond
De collectieve ambitie
“Omgeving in beweging”
Inspelen op innovaties
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Een lerende en adaptieve organisatie
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Stefan Draait Door

Paradoxaal tijdsgewricht

Jaren 80: game on!

Jaren 90: WWW!

Jaren 00: smart and social!

Jaren 10: Ai! Ai! Ai!

Jaren 20: homo cyborgius?

Fysiek <> Virtueel

Locatie hiërarchie (Pine & Gilmore) Vlaggenschip Experience hubs – Hoofdvestiging Major venues – Nevenvestigingen Afgeleide aanwezigheid – Uitleenpunten, leescafé’s, schoolbieb, boekspots (Inter) Nationale markt Fysieke wereld World Wide Web Afgeleide plaatsing – SEA, affiliates Major platforms – Social Media Experience hubs – Landingspagina’s Vlaggenschip site Virtuele wereld

Lokale digitale strategie De Bibliotheek als ‘hybride’ organisatie met als uitgangspunt: Zo fysiek, zo virtueel (locatie hiërarchie) Focus virtueel: bereik Focus fysiek: verrijking binding verdieping De visieontwikkeling en uitvoering moet primair lokaal plaatsvinden, waarbij het landelijke aanbod wordt ingebed in de lokale propositie (en niet andersom).

Bouwen aan (klant)relaties

Waardecreatie

CRM als organisatiestrategie CRM is een organisatiestrategie gericht op het creëren van duurzame, wederzijds betekenisvolle relaties tussen een organisatie en haar klanten (naar Peelen, 2003) CRM is een organisatiestrategie gericht op het realiseren van duurzaam onderscheidend vermogen door (maatschappelijke) waardecreatie, waarbij klantinzicht, klantbeleving en klantbetrokkenheid centraal staan (naar Van Leeuwen, 2014)

Route 2020 provincie Utrecht 2017: Implementatie Microsoft Dynamics 365 bij alle negen Utrechtse bibliotheekorganisaties en BiSC, met als startpunt BtB CRM 2018: BtC CRM 2019: CRM en Omnichannel benadering 2020: To be ‘Digirati’, or not to be

‘Digitaal Meesterschap’ (Evans)