31070352 het leveren van voeding en voedingsgerelateerde bevoorradingsmiddelen Rijksrederij
Wat doet de Rijksrederij? De Rijksrederij beheert en onderhoudt de specialistische schepen, die beschikbaar worden gesteld aan de Douane, de Kustwacht, het ministerie van EL&I (waar nu de visserijonderzoekstaken en – beheertaken van het voormalig LNV zijn ondergebracht) en Rijkswaterstaat. De vloot bestaat uit ongeveer 125 schepen (stand begin 2011) voor gebruik op de Noordzee en op binnenwateren. 16 schepen worden ook bemand door de Rijksrederij en voor deze schepen is de aanbesteding voeding.
Toekomstige organisatie Rijksrederij (1-1-2012)
Uitgangspunten 1 Tenderned Aanbestedingsreglement Werken 2005 (ARW 2005) ARIV 2011 Openbare procedure Landelijke dekking Nadere inlichtingen met gerechtvaardigd commercieel belang op verzoek (individuele inlichtingen) Termijnen verkort wegens digitaal publiceren en documenten digitaal beschikbaar Geen model K formulier Vragen, opmerkingen en bezwaren tijdens deze fase niet na aanbestedingsdatum. Nu kunnen nog wijzigingen worden opgenomen.
Uitgangspunten 2 Bestellingen vanaf week 1 (1 januari) en levering 2e week 2013 Geen beperking op wat er ingekocht wordt bij leverancier Dagprijzen Partnership High trust, high penalty 3-4 jaar Accijnsvrij 1 factuur per maand voor alle leveringen 1 digitaal bestand (CSV of XLS) met alle factuur en bestel info per maand Betaling binnen 30 dagen en RWS betaald 96% van alle facturen op tijd Zeeschepen alleen BTW 0% indien benoemd als hulpverleningschip op zee.
DIGIN Bij het loket Digitale Inlichtingen (Digin) zijn vragen te stellen (www.rijkswaterstaat.nl/digin). Dit is een online vraag-en-antwoord tool. De vragen worden na vrijgave door de Inkoopmanager direct gepubliceerd en zijn daarmee voor alle inschrijvers zichtbaar. Aanbesteder streeft ernaar om de antwoorden binnen vijf werkdagen te publiceren. Via voornoemd internetadres kunnen inschrijvers toegang aanvragen via een eenmalige registratie. Vanaf 26 oktober 2012 benaderbaar.
Globale Planning
Plan van aanpak: 1 Levering en gebruiksgemak 1.1 Tijdigheid 1.2 Versheid/gebruiksduur 1.3 Bestelwijze, facturatie, administratie en managementinformatie 1.4 Borging tijdige levering op Terschelling 2 Probleem-oplossend vermogen 2.1 Nalevering/aanbieden alternatieve producten 2.2 Probleem, verbeterproces en wijze van communicatie met schepen 3 Duurzaamheid 3.1 Co2 (in te zetten voertuigen) 3.2 Assortiment 3.3 Verpakking
Beoordelingscijfer EMVI subcriterium minimum waarde beoordelingscijfer 1.1 6 1.4* 6 * Indien uit het plan van aanpak de leverzekerheid voor tijdige levering op het eiland Terschelling naar het oordeel van het beoordelingsteam niet voldoende gegarandeerd wordt en lager dan een 6 scoort, zal opdrachtgever de leveringen van de leverlocatie Terschelling op basis van de percelenregeling buiten dit contract te houden.
EMVI wagenpark Bron: Criteria voor duurzaam inkopen van Transportdiensten Versie: 1.5 Datum: oktober 2011 Eis is opgenomen in PVE dus hier kan niet lager dan een 6 gescoord worden. Elke verdiende meerwaarde punt (1,1 en 2) vertaalt zich in een hogere score. Er zijn maximaal 4 meerwaarde punten te verdienen en dus maximaal is een 10 te scoren.