Workshop 19 oktober 2016 CVO Antwerpen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Technische geletterdheid en onderwijs
Advertisements

Talentmanagement in de Technische Dienst
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
Visiecirkel organiseren leren
Jef Stappaerts en Karin Van Dommelen VSKO
Professionaliteitsontwikkeling
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
CONCEPT OPERATIE X.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Introductie workshop 1.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
WebQuest Welkom Inleiding
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Leerstrategie Oud chinees gezegde: Wat ik hoor, vergeet ik
Training digitale didactiek
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Kinderen kunnen meer dan je denkt, ze zijn ondernemend, creatief en vooral erg nieuwsgierig. De wereld van techniek is voor hen dan ook een wereld waarin.
Door: Gerard Rozing (CvTE)
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
ETwinning Belgium Flemish Community EPOS 2013 EPOS 2016.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb
Samenwerkingsvorm- groepswerk Groepswerk beoogt steeds het op gang brengen van een collaboratief leerproces, d.i. een vorm van actief leren waarbij studenten.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Coaching in regioleren
Presentatie EduCheck SOML
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Paspoort griekse goden
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Workshop 1 11 november 2016 CVO Antwerpen
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Dienstverlening & Producten
Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen
Infosessie 19 oktober 2016 CVO Antwerpen
Leeractiviteit: kennisverwerving
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Sieberdam/ROCS & KODOS
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
VRAAGGESTUURD LEREN EFFECTIEF BEGELEIDEN
Werksessie minoren pedagogiek VU
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Toetsen in nieuwe scheikunde
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Digitale geletterdheid
Workshop Digitale Tools
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Aardrijkskunde 7.6 Relaties 7.5 Weer 7.4 Klimaat
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
De crisisstemming rond migratie, asiel en anderstalige nieuwkomers zijn een beetje uit de aandacht verdwenen. Dit neemt niet weg dat de instroom van anderstalige.
Transcript van de presentatie:

Workshop 19 oktober 2016 CVO Antwerpen Van harte welkom! Workshop 19 oktober 2016 CVO Antwerpen

Stavaza onderzoek - LD onder de loep - ICT-toolbox ifv LD - LD optimaliseren - Kruisbestuiving TIMING 09.00 > 09.20 Hannelore Audenaert (projectleider) Philip Lambrechts & Glenn Vermeiren (ATS-coaches)

Stavaza onderzoek Hannelore licht toe 09.00 > 09.15

Learning designs onder de loep

Uitwisseling en reflectie in groepjes van drie Learning Design Uitwisseling en reflectie in groepjes van drie Compilatie en kruisbestuiving in plenum INHOUD Macrodesigns van elkaar onder de loep nemen WERKVORM Kleine groepjes en compilatie in plenum TIMING 09.15 > 09.45 PROCES Een van beide coaches neemt notulen.

Learning designs optimaliseren ICT-toolbox Learning designs optimaliseren

ICT-toolbox Informatiegeletterdheid Vragen stellen Nieuwsgierigheid beantwoorden Zoekstrategieën Betrouwbaarheid bronnen Bronvermelding en auteursrecht Informatie voorstellen Nieuwe met oude informatie verankeren tools voor informatie – auteursrecht – presenteren – mindmappen – mediawijsheid INHOUD 1 Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.15

ICT-toolbox Zelfstandig leren Leerdoelen & -strategieën bepalen, omzetten in acties Informatie analyseren ifv het genereren van oplossingen Proces en product evalueren Bewijsstukken verzamelen Reflecteren, alternatieven bedenken en uitwerken tools voor proces- & productinformatie – evaluatie – leerkanalen INHOUD 2 Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.15

ICT-toolbox Samenwerken en communiceren Onderbouwd argumenteren Kennnis construeren en integreren Interactie met peers Communiceren met een breed publiek Samenwerken met een breed publiek Projectwerking tools voor communicatie, brainstormen, presenteren, projectmanagement INHOUD 3 Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.15

ICT-toolbox Creativiteit en innovatie Kennis gebruiken om ideeën te realiseren Creaties die persoonlijke overtuigingen visualiseren/publiceren Modellen en simulaties hanteren om inzicht te verwerven Trends identificeren en mogelijkheden voorspellen tools voor leerpaden, animaties, podcasts inzet van mobiele devices INHOUD 4 Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.15

Online toolbook ICT-toolbox INHOUD Verwoorden en verkennen van de ICT-tools Accent: tool doelgericht gebruiken. NIET toepassen omwille vd tool WERKVORM Interactief plenum TIMING 10.30 > 11.30

Kruisbestuiving Hannelore licht toe 09.00 > 09.15

Blijf bestuiven: Facebookgroep, Trello, Realtimeboard… Kruisbestuiving Blijf bestuiven: Facebookgroep, Trello, Realtimeboard… Borg je realisaties: Seesaw of alternatief e-portfolio INHOUD Richtlijnen onderzoek WERKVORM Plenum TIMING 11.30 > 12.00

Hartelijk dank voor je medewerking! Tot ziens op je school Philip 0468 215 553 Glenn 0479 402 262