ICT toepassen in de wiskundeles Wiskundedialoog 2017 13 juni 2017, Radboud Universiteit Nijmegen Tim van Lier, PUC of Science
Voorstellen Tim van Lier, docent wiskunde Lyceum Elst Voornamelijk bovenbouw havo en vwo (wiskunde B) Sectievoorzitter wiskunde (sectie en ICT onderwijs verbinden) Moderne Wiskunde
Voorstellen (met behulp van ICT)
Inleiding Stijging in het onderwijs van toepassingen binnen de ICT Kritische kijk op het gebruik van ICT in de klas Overspoeld met verschillende apps/toepassingen Functioneel ICT gebruik (wat wilt u bereiken?) Voor- en nadelen
De cijfers Bronnen: Kennisnet, Thomas More, Doorbraakproject onderwijs en ICT
Plickers www.plickers.com Meerkeuzevragen Kaarten uitprinten Docent met mobiel/tablet Voor- en nadelen (via padlet: goo.gl/CtiQSZ)
Desmos Link: student.desmos.com Voer “Class Code” in Maak opdrachten 1, 2, 4 teacher.desmos.com of www.desmos.com (Graphing) Beschikbaar voor (telefoon), tablet of laptop Database in het Engels (nog in de kinderschoenen) Voor- en nadelen
Socrative Link: www.socrative.com Student login Room name: CY6MG6QNE Maak de vragen Drie soorten vragen (multiple choice, true/false, short answer) Kan met de mobiel Voor- en nadelen
Geogebra www.geogebra.com Grafieken maken/analyseren Handige opties Groot database geogebra.org/materials/ (ook in het Nederlands) Voor- en nadelen
Classkick Link: app.classkick.com Class Code: 3L6ZDI Maak de opdrachten Link voor docenten: www.classkick.com Er is een Engels database Werken met online werkbladen Werk het beste met tablet/iPad Voor- en nadelen
Slot (Zo veel keuzes!) Welke tools willen jullie gebruiken? Wat heb je hiervoor nodig? Durf te proberen! Leerlingen zijn handig met ICT Gebruik ICT als een hulpmiddel, niet als hoofdmiddel