workshop: Hoe maak je nieuws?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Concercommunicatie middelen
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Rond de (keuken)tafel, over het versterken van zelfregie
Seksualiteit: gave van God
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Communicatief gedrag + / -
Presentatie BètaMentality
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
De omgekeerde wereld 31 januari 2008 Dinand Jansen.
Parlementaire democratie
© 2005 J. Ral – European Communication Strategies (CS) Schets van de balzaal Themadag CultuurNet Vlaanderen Omgaan met pers en media Johan Ral 8 maart.
Nederland leeft met water & AGV verkiezingscampagne.
Alles draait om liefde!.
Ik denk te ik IK !!. Ik denk te ik IK !! Ik denk te ik IK !!
plaats datum naam trainer
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Verkopen van heldendom Ruud Dekker Directeur Marketing For All Finance.
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Mindfulness.
WELKOM.
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit.
Overschiestraat XD Amsterdam Een analyse van het vak communicatie in de media 27 augustus 2015.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Alle toepassingen direct toegankelijk op één startscherm naar eigen keuze Eenvoudig Iedereen kan het Dus snel registreren Het kost niets! Het kan echt.
EEN VAN DE GENOMINEERDEN IN EINDSTRIJD…. GELUK VOOR IEDEREEN.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Welkom ik maak me sterk.
DE ZEGEN VAN EVANGELISATIE Huh?? Zegen??. WELK BEELD HEEFT U?
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
1 HV Hoofdstuk 4 Natuurgeweld § 8 en 9
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Skipr, 29 mei EenVandaag Radio 1 en TV, 1 juni 2015.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Communicatie met/via de pers Simone Boogaard – omgevingsmanager HWBP Renie Hylkema - Communicatieadviseur Praktijkseminar ‘Kennis delen is vermenigvuldigen’
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Literatuur, maker en maatschappij
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
23 maart 2017 profilering.
Wat betekent het voor jou?
Sectorwerkstuk Onderzoek en presentatie in het kader van het centraal eindexamen 4 mavo Achtergrond: jullie bouwen al een hele tijd aan je toekomst, dat.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Staf Depla Van Poeljelezing
Associaties Brand Team Bewoners, bezoekers, bedrijven, talent Alternative destination.
NHL 31 maart 2016 Motivatie en MVT.
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Social media voor statenleden/politici
Trends & ontwikkelingen
Zorgethiek in WZC Zuiderlicht
Redactiekwartier.
Cijferloos lesgeven bij talen
Deskundigheidsbevordering
Workshop Leidraad EMB in het Vizier Mia Nijland & Lisa Delmée
Aan de slag met kwaliteit
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

workshop: Hoe maak je nieuws? 26 januari 2017

even voorstellen…. Miranda Mens, pr + woordvoering Hoogwaterbeschermingsprogramma, Ruimte voor de Rivier, Deltaprogramma Amsterdam International Water Week Chair @Mediarelaties Logeion Edelman PR, NS, etc. www.mirandamenspr.com

SITUATIE NU Iedereen wil in de media zichtbaar zijn Bestuurders en directeuren dringen zich op Media zijn gretiger dan ooit De wereld, en Nederland, zit in een vertrouwenscrisis: Edelman Trust Barometer 2017 Vertrouwenscrisis is uitgebroken Medewerkers meer vertrouwd dan CEO’s CEO’s meer vertrouwd dan bestuurders Mensen zoals jij en ik Wetenschappers

wat gaan we doen vandaag? ‘Hoog over tips’ en meer praktische tools Wat zeggen de media zelf? Voorbeelden uit de praktijk: Limburg, laatste zwakke schakel En nu….zelf nieuws maken!

‘Hoog over’ tips & praktische tools Bijzonder, controversieel, maatschappelijk relevant, gezaghebbend, de menselijke factor, negatief Toon deskundigheid en relevantie – fact based! Snel, sneller, snelst Buitenwereld bepaalt wat nieuws is, niet wij

‘Hoog over’ tips & praktische tools Maak je eigen mediakalender: Specials en speaking oppts. kalender aanleggen ‘Issues Kalender’ van Issuesmakers Publicatiedata van relevante onderzoeken en adviezen (CBS, parlementaire enquête commissies, Onderzoeksraad voor de Veiligheid) Agenda van politici en bewindspersonen Buitenlandse congressen en events (COP23, Bonn) Organiseer een persexcursie, ‘kijkje in de keuken’ Benader een redactie als jouw vakgebied in het nieuws is Neem een standpunt in Werk samen met een medium (onderzoek)

ultieme tip:

wat zeggen media zelf? Drietrapsraket (ANP): onder embargo aan 3 media (NOS, Telegraaf, ANP) Denk in beelden, voor TV EN radio (NOS) Deel je overwegingen, kijkje in de keuken (De Ingenieur) Kies je (andere) moment (RTL Nieuws)

praktijkvoorbeelden: Maaswerken Kwantitatief bewonersonderzoek ANP, Volkskrant en Limburger

Media resultaat

EENVANDAAG en L1

Praktijkvoorbeeld: zwakke schakel Insteek op fenomeen superstorm Content creatie i.s.m. KNMI Momentum: serie ‘Als de dijken breken’ ‘Exclusief’ in Volkskrant, Trouw en AD Radio 1 ‘s ochtends met dijkgraaf op de dijk, verhalende radio TV journaals pikten het verhaal alsnog op (NOS, RTL) Strategie: langzaam opbouwen en vernieuwende insteek

En nu….zelf nieuws maken! wie durft ?