Winkelstraat de Heurne

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Samen een goed merk promoten
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Online marketing Expert (in een week)
Onze doelen en visie in beeld
WOW: enqueteren bij Jumbo
Iedereen gebruikt social media.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Nieuwsbrief Augustus 2015 Personele zaken Juf Amy is gestart in groep 8. Zij en de kinderen hebben er al twee leuke dagen opzitten. We wensen haar veel.
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
LET’s get Social.
Operationeel plan DIMAGINI
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Etaleren en presenteren
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Beste Havo 4..
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Bepaal jouw SuperPowers!
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Bouw aan je veerkracht.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Welkom bij GO MEI 2016.
What will you do to change the
Welkom Havo 5..
Van Opdracht tot Website
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Nee Zeggen!.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Bedrijfsnaam Producten en services
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Filmpjes: nadenken over geld
Les 2: gegevens samenvatten
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Wat heb je nodig? Schaar, lijm, computer en een printer.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
START is een community binnen Isagenix die bestaat uit visionairs en doeners van 18 tot 35 jaar oud uit de hele wereld. Deze leden van START willen hun.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
voorbeeld volgende bladzijde terug
Mijn spreekbeurt gaat over
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Winkelstraat de Heurne Facebook Marketing Winkelstraat de Heurne Gea van Bruggen Facebook Marketeer

Waarom een Facebook pagina voor de Heurne? Je wilt graag dat mensen de Heurne opnieuw gaan ontdekken. Je wilt de straat presenteren op een positieve manier. Je wilt samen nieuwe gasten verwelkomen in de Heurne, en dus ook in jouw winkel. Je wilt meer met de bezoekers delen dan bijvoorbeeld alleen een jaarlijkse persbericht. Je wilt een professionele uitstraling op Facebook

Waarom Online Dressing Je hebt onvoldoende tijd, zin of kennis voor optimale Facebook marketing. Je eigen bedrijfspagina is al gedoe genoeg. Laat staan dat je het voor de hele straat moet bijhouden. Je hebt eigenlijk geen idee wat wél en wat niet op Facebook thuishoort. Je wilt je advertentiebudget besteden aan campagnes die resultaat genereren. Je wilt professionele Facebook berichten die de aandacht trekken.

Wat kan ik aanbieden, mijn idee… Een maandpakket waarbij zeven dagen per week gepost wordt op Facebook. In deze postings wordt de nadruk gelegd op informatie over de straat. Belangrijkste doelen zijn dat de straat via Facebook positieve bekendheid genereerd. Mensen moeten de straat leren kennen of opnieuw leren kennen, ze moeten een positief beeld hebben van de straat en natuurlijk: ze moeten langskomen en gaan kopen in de winkel.

Mijn idee, Postings en Advertenties… Een maandpakket voor de Heurne bestaat uit ten minste één gesponsorde advertentie en zes niet gesponsorde op maat gemaakte postings per week. Onderdeel van dit maandpakket is dat ik altijd actief bezig zal zijn met het laten groeien van de pagina. Ik houd bij welke reacties er op berichten geplaatst wordt en ik zorg voor een passende reactie en/of communiceer dit met de desbetreffende winkelier.

De wekelijkse advertentie Voor een promotie van een gezamenlijk evenement in de straat. Hiervoor wordt vooraf een Facebook-budget gekozen. De eerste advertentie zal gebruikt worden om meer likes voor de pagina te genereren. Ondernemers kunnen een eigen advertentie laten plaatsen. Die wordt apart gefactureerd. Let op: Een advertentie staat niet op de tijdlijn van de winkelstraat.

De zes postings De postings worden gebruikt om mensen te laten zien en beleven wat voor leuke dingen er in de straat gebeuren. Kracht van de straat is dat er veel kleine zelfstandigen terug zijn in het straatbeeld, dat willen we graag laten zien. Deze niet gesponsorde postings zijn enorm belangrijk voor jullie straat-pagina. Naast alleen bedrijfsmatig te adverteren, is het ook aan te raden om het sociale plaatje van Facebook niet uit het oog te verliezen. Denk bijvoorbeeld aan een leuk gesprekje met een klant die net iets gekocht heeft bij een winkel in de straat, met een leuke foto en naam erbij. Voor deze ‘normale’ postings hoef je geen extra Facebook- budget in te zetten, deze worden gewoon op de tijdlijn van de straat-pagina geplaatst. Na een poosje zal je merken dat klanten gaan reageren en de straat meer goodwill kweekt. Dat vergt een lange adem, maar is zeer zeker de moeite waard. Je zult zien dat deze niet gesponsorde postings steeds meer reacties, likes en deelacties genereren. Deze postings zie ik als de etalage van de Heurne!

Besloten de Heurne vriendenpagina Om input te ontvangen voor de postings, zal ik een gesloten Facebook-pagina aanmaken voor de winkeliers. Daar kan iedereen foto’s en teksten plaatsen die je op de Heurne-pagina wilt zien. Ik zorg vervolgens voor de opmaak, eventueel tekstredactie en plaatsing. Let erop dat de nadruk echt moet liggen op niet-commerciële informatie! Het is echt bedoeld om betrokkenheid en engagement te genereren en je schiet dat doel voorbij als je je teveel richt op verkoop-informatie, daar wordt de advertentie voor gebruikt.

Nog wat extra puntjes… Iedereen moet helpen om de pagina tot een succes te maken. Dat betekent dat iedereen hun vrienden moeten uitnodigen om de pagina leuk te vinden en dat je zoveel mogelijk moet reageren, liken en delen op de postings zodat we in korte tijd een zo breed mogelijk publiek bereiken. Met elkaar zorgen we voor een mooie kijk in de Heurne Ik zorg dat ik regelmatig te vinden ben in de straat. Zodat ik weet wat er speelt. Om te overleggen over postings en advertenties en om, mocht daar nog tijd voor zijn, te zorgen voor beeld- en tekstmateriaal.

Kosten Al het bovenstaande wordt gerealiseerd voor een bedrag van 500 euro per maand exclusief btw en exclusief Facebook-budget voor de advertenties. Elke aangesloten winkelier krijgt een factuur voor 3 maand. Het Facebook budget voor de advertentie zal apart gefactureerd worden bij desbetreffende winkelier.

Vragen en opmerkingen?