Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gastvrijheidseconomie Overijssel
Advertisements

Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Toerisme Laag Holland van woorden naar daden 12 januari 2009.
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
Reflectienamiddag UiT en Toerisme 03/10/2008.  Genk wordt in de markt gezet als een belevingsvolle toeristische stad die haar bezoekers op een wervende.
Trends vrijetijdseconomie
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Wat betekent “Europa” voor het Sallandse platteland?
Innovatie in Twente: nut en noodzaak Lohuis & Derksen CoP 7 december 06.
Kennis, onderwijs en ondernemerschap Greenport Congres Nico van Ruiten Voorzitter LTO Glaskracht 21 juni 2007.
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
Workshop WK Veldrijden 2014
Het nieuwe gezicht van Attero
De Stadsregio Arnhem Nijmegen Bureau Brussel
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
De Participatiewet 26 oktober 2013 Jan Hamming. Presentatie De Participatiewet: wat verandert er voor gemeenten? Uitdagingen Inzet VNG (de knelpunten)
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
Herstructurering Sociaal Domein
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
een nieuwe LEADER periode
Economische samenwerking in een topregio Even voorstellen… Wat willen we bereiken? Hoe werken we samen? Stellingen.
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Cluster Flowers & Food Greenport Aalsmeer in de metropoolregio Amsterdam.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Grensoverschrijdend Coevorden. Het ‘Europa-bewustzijn’ in de Gemeente Coevorden: Vanwege ligging eeuwenlange oriëntatie op buurland. Vanuit Europark GmbH.
Meet & Greet MANAGER KATTEVENNEN EN COSMODROME STAFMEDEWERKER VRIJETIJDSONTHAAL EN TOERISME.
Opdrachtgever: Gemeente Zoetermeer Ontwerp: Projectteam Syb van Breda & Co Aannemer: BSB Staalbouw.
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Louise Derre & Julie Verlinden o.l.v. Prof. Dr. J. Bryon en Prof. Dr. P. Cabus Antwerpen, 19 februari 2008 Gebruik van toeristische statistieken voor lokale.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Welkom bij de Kenniskring Gastvrij Overijssel Nijverdal, 29 juni 2015.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Een regionaal landschap is een unieke streek: mooie landschappen, boeiende natuur, rijke cultuurhistorie Een regionaal landschap is een samenwerkingsverband.
Plannen 2017 Vechtdal Overijssel
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Klanttevredenheidsonderzoek
Organogram gemeente Bunnik
Plannen
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant
t/m diverse toeristische platforms
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Organogram gemeente Bunnik
Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0
14 november 2017.
Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -
Europaproof besteden van Europese subsidies Praktijkvoorbeeld
Verblijfsrecreatie in het Vechtdal
Productontwikkeling Definitie:
Vitale Westhoek Westhoek. De nieuwe wereld
Provincie Noord-Brabant
Het Groene Woud Nationaal Landschap (2005) Gebied en Organisatie
Toerismeboeren Kick-off 2018
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
Gemeente en Provincie Hoofdstuk 7.
De toekomst van toerisme… Limburgse lessen
Organogram gemeente Bunnik
Toegankelijk Vechtdal
Transcript van de presentatie:

Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel

Ontwikkeling 20122020 2012- 2016 Marketing Impuls Toerisme Overijssel (MITO), van Overijssel naar Regiomerken (‘Overijssel bestaat niet’) 2016-2020 Vrijetijdseconomie Gastvrij Overijssel: van toerisme naar vrijetijdseconomie; met crossovers natuur, cultuur, sport, agro & food en zorg

Werkgebied vrijetijdseconomie

Marketing Impuls Toerisme Overijssel Doelstelling: versterking regionale economie! De 4 B’s: Bekendheid, Bezoekers, Bestedingen, Banen Ambitie MITO 2012-2015: Stijging van bekendheid van de toeristische A-merken 10% marktaandeel toeristische overnachtingen 80 miljoen extra bestedingen 3000 extra banen

VTE Gastvrij Overijssel 2015-2020 5 pijlers (5 O’s) Basis: Manifest Gastvrij & Heerlijk Overijssel 2.0 (maart 2015) Ondernemer & Product Omgeving & Route Infrastructuur Ontsluiten & Vermarkten Onderzoek, Kennisinfrastructuur & Onderwijs Organisatie VTE Gastvrij Overijssel

VTE Gastvrij Overijssel 2015-2020 Pijler 3: Marketing VTE Doelstelling: versterking regionale economie! Versterkte inzet op crossovers en buitenlandse markten De 4 B’s: Banen en Buitenland, Bezoekers, Bestedingen Ambitie MITO 2016-2020: 1500 extra banen 15% toename buitenlandse bezoekers 11% marktaandeel toeristische overnachtingen 75 miljoen extra bestedingen

Strategie VTE 2016-2020 SPOOR 1: Oost-Nederland, primair gericht op buitenland Hanzelijn, Green Line, Waterlijn SPOOR 2: Provincie (online campagne): Over de IJssel SPOOR 3: Provinciale programmabenadering 365 dagen Fietsen + Cultuur en evenementen SPOOR 4: (Binnenlands) Zakelijk Toerisme SPOOR 5: Campagnes toeristische A-merken/regio’s: Twente, Salland, Vechtdal, IJsseldelta, WaterReijk 7

IJsseldelta Marketing Raad van Toezicht MarketingOost Organogram Gastvrij Overijssel/MarketingOost Gastvrij Overijssel (netwerkorganisatie van VTE partners Overijssel) Raad van Advies Waterreijk Raad van Advies IJsseldelta Raad van Advies Vechtdal Raad van Advies Salland Gastvrij Twente Hanze Gemeenten MarketingOost (DAEB) Backoffice: directie, financiële administratie, personeel, online, kennis & onderzoek / link Provincie - NBTC Waterreijk Marketing IJsseldelta Marketing Vechtdal Marketing Salland Marketing Twente Marketing Congresbureau Twente Congresbureau Regio Zwolle Hanze Marketing Raad van Toezicht MarketingOost