3. Goed gezien! Ik had dit zelf niet opgemerkt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Advertisements

Wonderful world Rika Muziek: H. Mancini De natuur doet niets zonder doel Aristoteles.
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
Over verwondering in de Natuur
Welkom in groep 4.
Tevreden studenten. Hoge waardering
Denk aan een getal met 2 cijfers ... ?. Denk aan een getal met 2 cijfers ... ?
Nick van der Poel Jasper Hendricks
Testen Hoofdstuk 22. Visual Basic.NET voor studenten2 Inleiding Testen hebben als doel het ontdekken van bugs Het is echter onmogelijk om met testen te.
De Beer van Bram.
uw kind begeleiden bij huiswerk
Woordenschat groep 5, thema 7, les 1
Kijk op leerlingen en leren
Online filmpjes maken. (
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Panamarenko en Da Vinci
Waarom begrijpen we elkaar wel en niet?.  De man sloeg de hond met de stok.
Kunst en wetenschap. Cultuur Kunst = vorm van cultuur Wetenschap = vorm van cultuur.
Aan de slag met de e-rally ‘Techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers Anne-Marie Tytgat.
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Filosoferen in de wetenschapsklas Jelle De Schrijver Eef Cornelissen.
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
Pesten Waar denk je aan bij pesten? Definitie: Pesten is het op structurele wijze fysiek en verbaal bejegenen van een ander die zich daartegen niet kan.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Project-Mars! Twan, Mart, Lisa, Romy, Cas, Maartje! En wij doen ons project over Mars!
Vermogen opeten? Liever niet! AWBZ Zwaarste zorg voor ouderen en gehandicapten Wmo Lichtere zorg en ondersteuning Twee wetten van belang.
Hey. eeeeeeehhhhhhhh mmmmmmhhhhhhhhhmmmmmmm mmm.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien.
Mondzorg - persoonsgericht
Welkom in “de Bovenkamer”
Ontdekkingen in de zomer
Anders kijken, anders doen
Coachen op persoonlijke kracht
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Communicatie 7e les.
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
3. Maar zo zien we niet alles, en bovendien is het beeld vlak.
Wat levert Project Buiten op?
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
1. Wanneer is een theorie wetenschappelijk?
1. Kunnen we iets onderzoeken als we het niet kunnen zien?
Convergeren: keuzes maken
Nee Zeggen!.
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
Onderwerpen van deze les
Political Communication & Journalism
De Beer van Bram.
Fabels en feiten 1ste bachelor psychologie
De Techno Boxen.
Lachgas Lachgas Mogelijk ziet u de metalen patronen van lachgas wel eens op straat liggen of heeft u het wel eens in het nieuws gehoord, maar wat is het.
Waarom is het soms nat en soms droog?
Slim tellen.
Pulsars.
Leg een steriel gaas op de wond.
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Jezus zegt: ‘Ik ben de goede Herder’ ‘Mijn schapen horen Mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij’  (Joh.10:11 en 27)
Oriënteren digibordpeuters.
Slim tellen.
Semantisatieverhaal: Ik was dit weekend een beetje op internet aan het kijken en toen stuitte ik op iets. Ik vond iets terwijl ik er niet naar zocht, ik.
Les 5: Verbale communicatie
VOOR EEN LEVEN UIT BALANS
1. Wanneer is een theorie wetenschappelijk?
De risico’s van het vak ! Jef.
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
IBP en AVG, wat moet wij er op school mee?
Mindset, targets en doelen
Transcript van de presentatie:

3. Goed gezien! Ik had dit zelf niet opgemerkt. Gesprek na stimulus black box 1. Wat hebben jullie ontdekt over jullie black box? 3. Goed gezien! Ik had dit zelf niet opgemerkt. 2. We hebben gezien dat er poeder zit onder de plakband die de black box sluit. Onze black box is dus niet volledig gesloten: er is iets ervan uitgekomen! Kijk mevrouw, hier! 4. De poeder zit buiten de doos, en dus mogen we hem wel nemen en onderzoeken! Op deze manier kunnen we meer ontdekken over de inhoud van de doos.

9. Mmm… misschien … een meteoriet! 5. Denken jullie dat wetenschappers soms ook op deze manier aan de slag gaan? 8. De inhoud van de doos kunnen jullie niet direct vast nemen en onderzoeken. Maar buiten de doos hebben jullie stukjes gevonden die jullie wel direct kunnen onderzoeken. Op deze manier kunnen jullie misschien ook meer ontdekken over wat verborgen blijft binnen de doos. Denken jullie dat dit soms ook gebeurt in wetenschap? 10. Waarom denk je aan een meteoriet? 7. Ik begrijp de vraag niet goed. 6. Mmm… 11. Als wetenschappers een meteoriet vinden, kunnen ze hem onderzoeken. Maar de meteoriet is een stukje uit een planeet. Die planeet kunnen ze niet bereiken en direct onderzoeken, maar dankzij de meteoriet kunnen ze meer weten over de planeet. 12. Maar zijn we zeker dat de poeder uit de doos komt? 9. Mmm… misschien … een meteoriet!