Een goed product maken is niet genoeg …

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Concercommunicatie middelen
Business mapping Business model canvas.
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Bart Maes 2 Marketing Communicatieve vaardigheden.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Marketingcommunicatiemix
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
H8: Distributie.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
Cross Media.
Marketing presentatie
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
detaillistenpromotie
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Business Marketing Management
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 6. Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Marketingplan [Productnaam]
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en /07/2018 Direct 2. Marketing 1.0, 2.0 en 3.0.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Juridische aspecten van een webshop
Marktanalyse.
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Instrumenten bij marketingcommunicatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Een goed product maken is niet genoeg … Promotiebeleid Een goed product maken is niet genoeg … product

Promotiebeleid prijs Een goed product maken is niet genoeg … ..het product moet ook een geschikte prijs hebben … prijs

Promotiebeleid Distributie Een goed product maken is niet genoeg … ..het product moet ook een geschikte prijs hebben en op de juiste plaatsen verkrijgbaar … Distributie

Promotiebeleid promotie Een goed product maken is niet genoeg … ..het product moet ook concurrerend geprijsd zijn en goed verkrijgbaar … ..ook moet je aan klanten laten weten dat je er bent promotie

Promotiebeleid Promotiebeleid =alle activiteiten waarmee de interesse(1) van de potentiële klant wordt opgewekt en geprobeerd wordt deze over te halen(2) tot aankoop  

Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :   Zender Boodschap Medium Ontvanger

Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :   Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Zender Boodschap Medium Ontvanger

Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :   Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Beheer Zender Boodschap Medium Ontvanger

Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :   Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Als er iets ergs Beheer gebeurd zit je bij ons goed Zender Boodschap Medium Ontvanger

Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :   Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Als er iets ergs TV Beheer gebeurd zit je bij ons goed Zender Boodschap Medium Ontvanger

Promotiebeleid Zender Boodschap Medium Ontvanger Het contact bij promotiebeleid verloopt als volgt :   Onderneming Inhoud Hoe wordt de doelgroep   boodschap verzonden ? Centraal Als er iets ergs TV gezinnen,etc Beheer gebeurd zit je bij ons goed Zender Boodschap Medium Ontvanger

Promotiebeleid Voorbeelden van het promotiebeleid persoonlijke verkoop reclame public relations sales promotion

Promotiebeleid Voorbeelden van het promotiebeleid persoonlijke verkoop reclame public relations sales promotion Deze worden nu achtereenvolgens besproken …

Persoonlijke verkoop Direct contact tussen verkoper en koper Promotiebeleid Persoonlijke verkoop Direct contact tussen verkoper en koper  

Promotiebeleid Persoonlijke verkoop Direct contact tussen verkoper en koper Bijvoorbeeld relatie winkelier/consument  

Promotiebeleid Persoonlijke verkoop Direct contact tussen verkoper en koper Bijvoorbeeld relatie winkelier/consument Bijvoorbeeld verkoop door middel van vertegenwoordigers.  

Promotiebeleid Voordelen persoonlijke verkoop Betere service mogelijk Makkelijker inspelen op wensen van klant  

Promotiebeleid Voordelen persoonlijke verkoop Betere service mogelijk Makkelijker inspelen op wensen van klant Nadeel Relatief duur per contact  

Promotiebeleid Voordelen persoonlijke verkoop Door direct contact : Betere service mogelijk Makkelijker inspelen op wensen van klant Persoonlijke verkoop wordt gebruikt bij : handel tussen bedrijven onderling bij technische producten (uitleg/installatie nodig)  

Promotiebeleid Taken vertegenwoordigers: onderhouden contacten met afnemers, sluiten van orders. verstrekken informatie winnen nieuwe klanten (acquisitie) verlenen service aan afnemers (bijv. behandeling klachten, instructie geven enz.  

Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten Promotiebeleid Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten  

Promotiebeleid Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten   Reclamemedia radio, tv, kranten, tijdschriften, internet, sponsoring, banner op website, direct-mail

Promotiebeleid Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten   Indeling in individuele en collectieve reclame  Individuele reclame fabrikant maakt reclame voor eigen product. (Opel reclame) Collectieve reclame door een bedrijfstak voor een productsoort. (bv: Spiegel van de kapper,winterschilder)

Promotiebeleid Reclame: niet persoonlijke, betaalde promotieactiviteiten   Indeling in thema- en actiereclame  Themareclame langlopende promotie met als doel vooral (koop)gedrag te beïnvloeden. (merkbekendheid/imago te vergroten) Bijvoorbeeld: "Even Apeldoorn bellen". Actiereclame: kortlopende promotieactie met als doel omzet vergroting Bijvoorbeeld drie halen twee betalen of tijdelijke kortingen

Promotiebeleid Public relations (PR) (gunstig) beïnvloeden van beeld dat personen hebben van de (activiteiten van de) onderneming. Bijvoorbeeld milieu, arbeidsomstandigheden, salarissen directieleden,etc.

Promotiebeleid Public relations (PR) (gunstig) beïnvloeden van beeld dat personen hebben van de (activiteiten van de) onderneming. Bijvoorbeeld milieu, arbeidsomstandigheden, salarissen directieleden,etc. Middelen: gratis onderwijsmateriaal verstrekken, geven van rondleidingen, persconferenties, open dagen, voorlichtingsfilms  

Een ander begrip is free publiity … Promotiebeleid Een ander begrip is free publiity …  

Promotiebeleid Free publicity: Gratis publiciteit verkrijgen Bijvoorbeeld boekbesprekingen, artikelen in maandbladen, talkshows  

Promotiebeleid Sales promotion Alle overige promotieacties. Bijvoorbeeld: zegeltjesactie, gratis producten meegeven

Promotiebeleid Geschiedenis van de reclame We raden jullie het overzicht aan op wikipedia over de reclame in Nederland http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_reclame_in_Nederland