Kansen en bedreigingen Interne analyse

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Case MEDIZORG Ziekenhuis
Advertisements

Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Marketingplanning en -strategie
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Verandermanagement. Een integrale aanpak
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
optimaliseren van omstandigheden voor innovatie
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Opdracht Strategieontwikkeling
Visie Mensontwikkeling WSD
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Leseenheid 2 BIV Hofamopleiding
Les 1 M&O.
strategie als een proces
Hoofdstuk 5 Strategie en ondernemingsdoelstellingen
Verandermanagement. Een integrale aanpak
Verandermanagement Hoofdstuk 2 Beleid
Verandermanagement. Een integrale aanpak
Hoofdstuk 8 Implementatie
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Schitterende Organisaties®
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Doelen Soorten vormgeving.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
International Business Adviser
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
4. Online strategie Internet scorecard
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Communicatie en Instumenten
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Naar een optimaal HR - beleid
TransitiePopQ Beschouwingen vanuit De Lochting. WAAR KREGEN WIJ HET WARM VAN Transitie kritisch bekeken 1.ENTHOUSIASME 2.DOELGERICHTHEID 3.OPVOLGING 4.DISCIPLINE.
Strategische Businesspartner
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Naar een duurzaam HRM beleid
50.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Marketingplanning, 4 e druk Alle figuren. pagina 2  Figuur 1.1 Marketingplanning, het strategisch kader, gebaseerd op Frambach en Nijssen (2013), Alsem.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Realisatie en implementatie
Indeling van hoofdstuk 2
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Burgemeester Reigerstraat KW Utrecht
Internationale handel
Marktonderzoek Marktonderzoek.
International experience
International Business Practice
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Kansen en bedreigingen Interne analyse Visie Missie Externe analyse Kansen en bedreigingen Interne analyse Sterken en zwakten Marketing afnemers markten Analyse algemene omgeving Organisatiecultuur en -structuur Analyse van de marktomgeving Interne processen innov. vermogen Concurrentie- analyse Financiën Confrontatie-analyse Strategische opties Beoordelingscriteria en selectie IST-situatie Interne organisatie SOLL-situatie Kritische succes-factoren (KSF’s) Strategie en vaststellen ondernemings-doelstellingen Marketing afnemers markten Organisatiecultuur en -structuur Vaststellen veranderstrategieën en -instrumenten Interne processen innov. vermogen Plan van aanpak verbeterbeleid Financiën Eval. Verbeteringen Prestatie-indicatoren (PI’s), normen en verbeteracties Implementatie verbeterbeleid