Inbound marketing en bloggen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Advertisements

Tim Versluijs Leerdoelen.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Tips voor de blogger in spé.
Communicatieplan.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Schrijven met een strategie
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Visie & Strategie.
Wikiwijs.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DURF! te publiceren Marianne Hermans &
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
LET’s get Social.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Maak je website beter vindbaar!
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Bepaal jouw SuperPowers!
Trivalent Loopbaanevent 21 mei
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Een vergadering organiseren
Lobbystijlen Sportcampagne #GR18
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
What will you do to change the
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Vergadering Personeelsdienst
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Player of creator? door Mark Grasmayer.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Zichtbaarheid Creëren
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Fit voor de zorg Toekomstbestendig door slimmer en efficiënter te werken Waardevolle kennis en ideeën van jou als zorgprofessional Als organisatie toekomstbestendig.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Inbound marketing en bloggen Chelsea Bosters

“The scariest moment is always just before you start” Alfred Hitchcock

Wie ben ik? Bourgondische Bosschenaar Content strateeg Eigenaar Online Bazen Oprichter en eigenaar Marketingmed Trainer, spreker en coach Ondernemer met passie voor zijn vak

Bloggen? Het schrijven van artikelen op je website/externe website Waardevol in je content strategie Delen van kennis, informatie, overtuigen, overhalen Goed voor je vindbaarheid in de zoekmachines Goed om (potentiële) klanten te overtuigen

Inbound marketing? Inbound Marketing is een marketing strategie die ervoor zorgt dat je potentiële klanten je vinden op het internet, op het moment dat zij je nodig hebben.

Mijn blogtips Blog vanuit je passie, kennis en ervaring Blog niet omdat het moet Gebruik prikkelende titels & headers Doe gedegen (zoektermen)onderzoek Werk vanuit een blogplanning Doe een zoektermenonderzoek Deel je content met de wereld! Is video of geluid effectiever? Gebruik dat!

Wat is hiervoor nodig? Een goede content strategie Buyer Personas Buyer’s Journey Maak een content planning Content Marketing uitvoer Analyseer en verbeter Automatiseer

De buyer persona’s -Een precieze omschrijving van je ideale klant(en) -Op wie richt je jouw content? -Wie is dat dan precies? -Begrijp zijn/haar angsten/motivaties -Schrijf je content voor klaas/piet/jessica

De buyer’s journey -Welke route legt de buyer persona (online) af? -In welke fase kun je hem benaderen met Welke content? -In welke fase moet je hem banderen met

Maak een content planning -Neem iedereen (intern én extern) hierin mee -Houd je aan de gestelde deadlines -Strakgetrokken en directe lijnen

Content marketing uitvoer -Ga aan de slag met de uitvoer van deze strategie -Richt je op klaas/piet/jessica. Niet op Google -Schrijf dus voor je potentiële klanten -Betrek gastbloggers/vloggers/influencers -Doe het met passie, plezier en vanuit je kennis -Geef niet op. Content marketing is een langetermijnstrategie

Analyseer en verbeter -Welke vorm van content slaat het best aan? -Waar haal je de hoogste ROI op? -Ga hier ook uit van je gevoel

Automatiseer -Blijf niet alles keer op keer opnieuw dus… -Automatiseer sommige trajecten

Vragen van het publiek Hoe zorg je dat de door jou ingezette blogger gevonden wordt. Zet je hier een campagne voor in? – Marjolein poel Welke stappen onderneem je als je voor jou organisatie de juiste blogger wil vinden. Heeft chelsea creatieve ideeën hiervoor? – Marjolein poel Leuk al die informatie… maar hoe start ik nu? – Iemand in de zaal…

Je online strategie We gaan aan de slag met een basis strategie Werk samen of alleen aan de basis van je online (blog) strategie

Uitwerking van je online strategie Wie wil je bereiken? / bepaal je doelgroep/buyer persona’s Waarom wil je ze bereiken? / wat is je boodschap? Welke doelstellingen heb je? Welke vorm van content wil je inzetten? EN waarom? Bepaal de focus onderwerpen/keywords Wie gaat de content verzorgen?

Zijn er nog vragen?