De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Lobbystijlen Sportcampagne #GR18

Verwante presentaties


Presentatie over: "Lobbystijlen Sportcampagne #GR18"— Transcript van de presentatie:

1 Lobbystijlen Sportcampagne #GR18
Tino Wallaart & Myrthe Kusse Vrijdag 15 september

2 Vier ingrediënten succesvolle campagne

3 Vier lobbystijlen Connected Involved Informed Accurate

4 Accurate Informed Involved Connected

5 Accurate Taakgericht Informed

6 Involved Mensgericht Connected

7 Accurate Inhoud Involved

8 Informed Proces Connected

9 Accurate Informed Involved Connected
Taakgericht Inhoud Informed Proces Involved Mensgericht Connected

10 Als accurate lobbyist richt je je vooral op het dossier
Als accurate lobbyist richt je je vooral op het dossier. Je zorgt dat je een expert bent op je lobbydossier en dat je met inhoudelijke kennis je lobby tot een succes maakt. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Je bent wel eens slordig met de inhoud en details. Dit kan je gezag in de lobby kosten; zoek daarom een nauwgezette sparring-partner die jou hiervoor behoedt.

11 Als involved lobbyist richt je je vooral op de stakeholders om je heen
Als involved lobbyist richt je je vooral op de stakeholders om je heen. Je zorgt ervoor dat je samen met organisaties met gedeelde belangen kijkt hoe je je doel het beste kan bereiken. Samen maak je je lobby tot een succes. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Je gaat zo doelgericht te werk dat je vergeet bondgenoten te zoeken en andere belanghebbenden aandacht te schenken. Je doet er goed aan om een meer verbindend persoon op te nemen in je team.

12 Als informed lobbyist richt je je vooral op het proces
Als informed lobbyist richt je je vooral op het proces. Je zorgt ervoor dat je precies weet hoe de procedure verloopt rond het dossier waar je voor lobbyt. Door precies op tijd te zijn en te begrijpen welke mogelijkheden er zijn voor je lobby op dat moment in het proces, maak je je lobby tot een succes. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Jouw timing kan je wel eens in de steek laten. Omring je met een goede planner, die erop toeziet dat de juiste informatie op tijd bij de juiste doelgroep belandt.

13 Als connected lobbyist richt je je vooral op contacten
Als connected lobbyist richt je je vooral op contacten. Je achterhaalt wie invloedrijke personen zijn en zet jouw goed opgebouwde en onderhouden netwerk in om je lobby tot een succes te maken. Scoorde je het laagst op deze stijl? Dan is je valkuil: Je bent geen netwerker pur sang. Laat iemand die makkelijk contact legt en zich thuisvoelt op borrels en bijeenkomsten je ambassadeur zijn.


Download ppt "Lobbystijlen Sportcampagne #GR18"

Verwante presentaties


Ads door Google