Marketingplan [Productnaam]

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Advertisements

Project Bedrijf Presentator
Aanzet tot strategisch denken
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Het maken van een PR/Marketingplan
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketingplanning en strategie
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Business Marketing Management
Marketingproject-communicatieplan
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
MARKETINGMIX.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Strategische Businesspartner
Informatie management HC2
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De marketing van kennis
Een goed product maken is niet genoeg …
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
<naam van werkgroep>
Jaarvergadering Florian Stiller.
Evaluatie [projectnaam]
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Project Bedrijf Presentator
Project Naam van bedrijf Presentator
Degene die de presentatie verzorgt
[Productnaam] Marketingplan
Een product of dienst verkopen
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Presentatie bedrijfsplan
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Rapportage van voortgang of status
Projectnaam | Bedrijfsnaam | Naam presentator
Evaluatie [Projectnaam]
Slogan voor verkooppresentatie Kan worden uitgebreid tot twee regels
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Hoe te gebruiken 1 Verwijder de lijnen en tekst die u niet nodig hebt
Voeg hier een foto van het product in
Gepresenteerd door [Naam]
VOORBLADTITEL VAN PRESENTATIE
VOORBLADTITEL VAN PRESENTATIE
[Naam project] [Naam presentator]
Transcript van de presentatie:

Marketingplan [Productnaam]

Marktoverzicht Markt: verleden, heden en toekomst Bespreek de wijzigingen op het gebied van marktaandeel, leiderspositie, spelers, marktverhoudingen, kosten, prijsstelling en concurrentie Massamarkt/ volgers Aantal klanten Early adopters/ pioniers Einde levensduur Tijd

Productdefinitie Beschrijf de producten/diensten in uw assortiment

Concurrentie Overzicht van de concurrentie Geef een overzicht van de concurrenten in dit segment en bespreek hun sterke en zwakke punten Vergelijk het product van elke concurrent met het nieuwe product A B C D Prestaties Prijs

Positionering Positionering van product of dienst Klantbelofte Baken het product af in de markt ten opzichte van concurrerende producten Klantbelofte Vat de voordelen samen die het product of de dienst voor de klant heeft

Communicatiestrategie Boodschap per doelgroep Demografie van doelconsument

Verpakking en levering Productverpakking Bespreek form-factor, prijsstelling, look en strategie Bespreek de levering van artikelen die niet direct bij het product worden verzonden Kosten van goederen Bespreek de kosten van de goederen en de stuklijst op hoog niveau

Lanceringsstrategie Lanceringsplan Promotiebudget Als het product wordt aangekondigd Promotiebudget Laat begeleidende documenten rondgaan met gedetailleerde budgetgegevens jan feb mrt apr mei jun jul sep okt nov dec Fase 1 Fase 2 Fase 3

Public relations Strategie en uitvoering Pr-strategie Voornaamste punten van pr-plan Zorg voor een vervangend pr-plan, inclusief publicatieagenda, spreekbeurten, vergaderschema's, enzovoort

Reclame Strategie en uitvoering Overzicht van strategie Overzicht van media en timing Overzicht van reclame-uitgaven

Overige promotieactiviteiten Direct marketing Overzicht van strategie, middelen en timing Overzicht van responsdoelstellingen, doelen en budget Externe marketing Afspraken op het gebied van co-marketing met andere bedrijven Marketingprogramma's Overige promotieprogramma's

Prijsstelling Prijsstelling Beleid Bespreek de specifieke prijsstelling of prijsstellingsstrategie Vergelijk met soortgelijke producten Beleid Bespreek het beleid met betrekking tot de prijsstelling

Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen Bespreek de distributiekanalen Distributie volgens kanaal Laat aan de hand van een schema zien welk percentage de verschillende kanalen bijdragen (u kunt hiervoor bijvoorbeeld een taartdiagram gebruiken)

Verticale markten/segmenten Kansen verticale markten Bespreek de kansen in de diverse marktsegmenten Sta stil bij de distributiestrategieën voor deze markten of segmenten Sta stil bij de rol van externe partners bij de distributie naar verticale markten

Internationaal Internationale distributie Sta stil bij de diverse distributiestrategieën Bespreek de problemen die verband houden met internationale distributie Internationale prijsstellingsstrategie Lokalisatie Sta stil bij de eisen waaraan productvarianten moeten voldoen

Maatstaven voor succes Doelstelling voor eerste jaar Doelstelling voor daaropvolgende jaren Succesparameters Vereisten voor succes

Schema Hoogtepunten voor komende 18 maanden Timing Sta stil bij de timing van de stappen die essentieel zijn voor een succesvolle campagne jan feb mrt apr mei jun jul sep okt nov dec Taak 2 Taak 3 Taak 4 Taak 1 Mijlpaal