Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Advertisements

Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Niemand vergeet een goede leraar
Welkom Afsluiting KC en hoe verder!. Klas 3 sluit kc af Klas 3 is laatste jaar van project Kunst & Cultuur. Leerlingen krijgen eindbeoordeling per vak.
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
1. 2 Presentatie “Wat is er allemaal anders in klas 3” Verloop leerjaar 3+4 Organisatie Verandering weekrooster Verloop klas 3 Einde leerjaar 3; klaar.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Bijeenkomst September 2015
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
Ouderavond V4 COHORT 2014 Welkom. PROGRAMMA - Rondje voorstellen (indien nodig) - Leerlingbegeleiding - PTA - Wat verder ter tafel komt.
Rollen binnen het werkplekleren
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Daphne Keller 30 augustus 2017
Dineke Kasper studieadviseur
Storyline EMD Daphne Keller.
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
Mijn visie op onderwijs
Jan Nieuwenhuizen Koen Janssen
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Marlon de Wilde | september 2018
Marlon de Wilde | september 2018
Daphne Keller 29 augustus 2018
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
Niemand vergeet een goede leraar
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
Storyline EM2X Daphne Keller.
Rolwisseling van student naar docent
De start van werkplekleren 2a
Informatieavond van klas 2 naar klas 3
Programma uur plenair gedeelte: * teamleider havo * decaan havo
Transcript van de presentatie:

Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren Daphne Keller Perry den Brok

Vandaag Inhoud van het vak Van start met je stage Waar vindt je informatie? Begeleiding tijdens de stage

Inhoud van het vak Orienteren op onderwijs – is het echt iets voor mij? Twee vragen beantwoorden: Is het onderwijs iets voor mij? Pas ik bij het onderwijs? 18 dagdelen stage lopen op een middelbare school Zoveel mogelijk in duo’s Kennis maken met de docentenkant van een middelbare school Wekelijkse diepteverwerkingsbijeenkomsten (donderdagen) Ervaringen verzamelen in een portfolio en reflectieverslag

Van start met je stage Kennismaken op school Bij voorkeur voor aanvang van je stage Soms in de eerste week van je stageperiode Stage overeenkomst: hoe aanvragen? Mail d.e.keller@tue.nl Stage periode: 6 februari tot 23 april

Informatie over de stage en opdrachten http://www.esoe-werkplekleren.nl/ Studiewijzer Praktijkgids voor scholen Opdrachten Suggesties voor activiteiten Lesvoorbereidingsformulieren En nog veel meer…. Communicatie via Canvas en de site

Begeleiding tijdens je stage IO (instituutsopleider) bezoekt een les beoordeeld je portfolio Namen volgen nog Begeleidingsbijeenkomsten op donderdag Marieke Coebergh Tosca Claessens Henny Raats Bart Schoenmakers

Donderdagbijeenkomsten Start 9 februari totaal 8 bijeenkomsten 3 bijeenkomsten met de hele groep (13.45 – 17.30) 4 bijeenkomsten in twee groepen (15.45 – 17.30) 1 bijeenkomst eindpresentatie in zes groepen (15.45 – 17.30) Locaties komen in het rooster te staan.

Planning: 9 feb: Overzicht van het vak, wat moet er in je portfolio? Leervragen opstellen, Sterkte-zwakte analyse, Onderwijsvisie, en Rolwisseling van student naar docent 16 feb: Didactisch model, lesopzet en lesvoorbereiding, eerste intervisie (bespreken leervragen) 23 feb: 5 rollen van de docent, orde houden, feedback en reflectie, intervisie 2 mrt: Carnavalsvakantie 9 mrt: Tijdens intervisie lesvoorbereiding bespreken en 5 rollen van de docenten gezien/uitgevoerdfeedback, intervisie 16 mrt: Intervisie 23 mrt: Tijdens intervisie: portret van een klas (waar je les aan geeft) 30 mrt: Tijdens intervisie: Peerfeedback video opname 6 apr: Eindpresentatie studenten

Eindbeoordeling Eindcijfer gebaseerd op 3 onderdelen: Eindpresentatie: is onderwijs iets voor mij? (o/v/g) Portfolio: wat heb ik geleerd/moet ik nog verder ontwikkelen? (cijfer) Stage eindgesprek en beoordeling: waar sta ik, kan ik doorgroeien? (cijfer) Positieve beoordeling of ‘go’ is noodzakelijk om verdiepende stage te mogen doen (volgend jaar)

Na afronden Pakket 1: hoe dan verder? Heb je een negatief advies  dan houdt de educatieve minor voor jou op Heb je een positief advies en wil je verder: Meldt je dan zo spoedig mogelijk aan voor de verdiepende stage Vak, periode en regio De verdiepende stage wordt aangeboden in Q1-Q2 Q2-Q3