Plannen 2017 Vechtdal Overijssel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Transport en Infrastructuur
Advertisements

Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
WMO en de kerken.
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Historie Operatie Jong: Kind centraal en geen kind tussen het wal en het schip Gideonsgemeenten: Opvoed-
Bob Hutten. ✪ Crisis: Einde Operational Excellence tijdperk! ✪ Geloof laden wie willen we zijn? ✪ Twee vormen: Innovatie-Soc Innovatie ✪ Groot leiderschap,
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Amersfoort, 18 februari 2010 Verkiezingen Amersfoort 2010 VAB-eetcafé Amersfoort Ambitieus: STEMWIJZER.
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Communicatie met ouders
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Social media presentatie
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Grensoverschrijdend Coevorden. Het ‘Europa-bewustzijn’ in de Gemeente Coevorden: Vanwege ligging eeuwenlange oriëntatie op buurland. Vanuit Europark GmbH.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 2 maart 2016.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Doelen VTE Programma Gastvrij Over de IJssel Hoofddoel: Op duurzame wijze professionaliseren.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
103 april 2012 Centrum Gezondheid en Milieu Bijeenkomst PSH 3 april 2012 Cisca Stom Hoofd centrum Gezondheid en Milieu RIVM.
Beeldvorming Vlaanderen EWI-Focus, 12 oktober 2010 Tom De Smedt, afdeling Communicatie (DAR)
Sportvereniging en School een winnende combinatie Sport in Delft.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
Evaluatie voortgang Scouting Academy. Resultaten en wat gaan we ermee doen? a.Eerste inkijk in belangrijkste uitkomsten b.Discussie in subgroepen c.Aanbevelingen.
Bemanning paraat voor Water Rijk
Evaluatie experimenten ambulante hulp zonder indicatie 16 mei 2012 Lotte Vermeer Ewoud Jonker.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Marcom Triple Helix FoodValley
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
in Ongehinderd Vechtdal Inspiratiebijeenkomst vrije tijd & zorg
Diversiteit in bestuur en toezicht
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Klanttevredenheidsonderzoek
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Plannen
Verbinding en aandacht nieuwe wegen voor gemeentepastoraat
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Dementievriendelijk Noord-Brabant
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Regionale detailhandelsvisie Noord Limburg
‘Ontwikkelen doen we samen’
2017.
Inhoud Innovatie in de vrijetijdssector binnen Overijssel PMPC 2.0
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -
Conclusies evaluatie Regieraden
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Verblijfsrecreatie in het Vechtdal
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Informatiegestuurd voor de gemeente Den Haag
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Een lerende en adaptieve organisatie
Verwevenheid school- en gezinsproblematiek bij thuiszitters
Toegankelijk Vechtdal
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

Plannen 2017 Vechtdal Overijssel

VTE Programma – Gastvrij Overijssel Periode 2016 tot en met 2019 → ‘koepelplan’ op basis van 5 programmalijnen. Gastvrij Overijssel – méér ‘smoel’ – nieuwe verhoudingen – lobby topsector. Nieuwe PMPC-regeling – nadruk op ‘crossovers’ – nieuw productassortiment!? Versterken ondernemerschap – opzet deelprogramma 2017 t/m 2019 – voorafgegaan door een behoeftepeiling – rechtstreeks aangestuurd vanuit brancheorganisaties.

VTE Programma – Gastvrij Overijssel 5 lijnen: Ondernemer & Product: match vraag en aanbod (verblijf), toerusten, PMPC2.0. Omgeving & Route infrastructuur: groen als ‘fundament’ - product én decor (routestructuren). Ontsluiten & Vermarkten: leefstijlen en ‘etalage’ (internationaal / nationaal – OV en merken). Onderzoek, Kennisinfra & Onderwijs: monitoren resultaten, inzicht in marktontwikkelingen en kennisoverdracht (Kennisnetwerk VTE en bijv. Toerisme & Vrijetijdscongres). Organisatie VTE Overijssel: organisatie netwerk en opzet regiepunt.

VTE Programma – Gastvrij Overijssel Ad 3. Ontsluiten & Vermarkten - internationaal Kernlanden Vlaanderen, Duitsland, China Overijssel: Hanzeline – i.s.m. NBTC (Hanzesteden, m.n. Dld) Waterline – i.s.m. NBTC (Giethoorn/Waterreijk - China) “Greenline” – uitbreiding “Castles & Countryhomes” lijn van NBTC Vechtdal: Euregio/Interreg en ondernemers

VTE Programma – Gastvrij Overijssel Ad 3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal Overijssel – thema’s: Hanze Buiten(spelen) Smaak Vechtdal

Vechtdal Kompas als meerjarige koers 5 ontwikkelpijlers: Verblijf Voeding / smaak Zorg / gezondheid Water / Vecht Organisatie Tezamen met de landschappelijke kwaliteit kunnen we ons onderscheiden van andere regio’s!

Positionering Vechtdal Overijssel alle tijd In het Vechtdal Overijssel vind je de tijd die je jezelf en elkaar graag gunt. Nergens anders is alles er zo op gericht om je weer tot rust te laten komen en echt te genieten.

5 hoogtepunten 2016 Vechtdal Kompas verder doorontwikkeld: verblijf, smaak/voeding, zorg, water en organisatie. Banden met ondernemers versterkt: meer zichtbaar, Raad van Advies op volle sterkte, verbinding kompas aan ondernemers Verrukkelijk Vechtdal als onderdeel van gezamenlijke smaakcampagne, gekoppeld aan Chefs Revolution – verbinding met smaakproducenten Online jonge honden club: versterken online vindbaarheid en ontwikkelen contentstrategie Wandelweekend: samenwerking (op inhoud en in marketing) met ondernemers

6 aandachtspunten 2016/2017 Bereikbaarheid en wisselingen in ondersteuning in team, waardoor zaken langer duren en we soms minder proactief zijn – deel oplossing: service centrum Langdurige subsidieprocessen (onderzoek verblijf, beschikking RvdV) Online strategie (zijn we druk mee bezig en zetten we positieve stappen in maar blijft aandachtspunt) Gezamenlijk Vechtdal doel versus eigen belang ondernemer (boeking/besteding en onze rol daarin) Vechtdal als merk binnen Overijssel Gastheerschap / tourist info

Branding 2017 Buiten Spelen en kamperen is kern (verblijf en gezondheid) Aangevuld met Verrukkelijk Vechtdal (smaak/voeding, gezondheid en verblijf) Ruimte voor de Vecht en 10 Torens Focus op content en online strategie – basis op orde Goede Vechtdal content essentieel – inspirerende verhalen Naast nationaal dus ook internationaal

Branding 2017 Buiten Spelen Alle tijd Verrukkelijk Vechtdal Doelgroep: geel Doelgroep: aqua Buitenspelen X Bewust eten / streekproducten Actief op/aan water Fietsen en wandelen, actief op/aan water Campings Erfgoed, cultuur, -historie, landgoederen, Kunstwegen Hotels, B&B’s

Branding 2017: RvdV Versterken beleving van de Vecht – nieuw ‘profiel’ van de Vecht – minder een ‘kanaal’ – genieten op en langs het water → bevaarbaarheid → Vecht als recreatierivier → onderscheidend t.o.v. Regge en Dinkel & IJssel. Rheezermaten en Karshoek – Stegeren → werkzaamheden tot en met eind 2018 → opmaat voor vervolgtraject → 2050 als stip op de horizon. Voorbereidingen voor volgende programmafase (vanaf 2019), waarbij Provincie het ‘regiestokje’ wil overdragen aan waterschappen en gemeenten → veranderende verhoudingen (?) → inbreng gebiedsagenda? Vraag: Hoe kijken wij vanuit de vrijetijdssector naar het lange termijn perspectief voor Vechtdal? → VTE-visie Vechtdal opzetten → voorjaar 2017.

Branding 2017: Tien Torens Vechte / Vecht – graven grensmeander – beeld op de grens – zompen Vechtpark – meer nadruk op buitenactiviteiten – outdoor elementen De Vecht ‘Nieuwe Stijl’ – zicht op werkzaamheden Rheezermaten – drone? Pleisterplaats Junne – nieuwe sluis – uitkijktoren Junner Koeland Ommen ‘verslingerd’ aan de Vecht – waterfront – pontje (?) – Varsen erfgoed

Branding 2017: Tien Torens Natuurbelevingspunt Landgoed Vilsteren – nevengeul – rivierduinen Uitkijktoren aan de Stokte – verbeteren infovoorziening – knooppunt Waterfront Dalfsen – waterspeelplaats – Schat van Dalfsen  link Varsen Noaberschap Vechterweerd - gebiedsexcursies – ‘back to the roots’ Vechtcorridor & monding - beeldengroep – verkenning landmark A28

Binding 2017 Kompas als uitgangspunt: Betere afstemming en aansluiting bij marketing inspanningen van ondernemers en samenwerkingspartners. Betere afstemming en aansluiting bij marketing van steden/dorpen. Streven naar 1 totaal evenementenagenda voor het Vechtdal en deelbaar maken voor ondernemers/instellingen. Gezamenlijk optrekken in binnenhalen gelden (Gastvrij Overijssel, PMPC, Leader etc). Versterken rol Raad van Advies

Borging In samenwerking met MarketingOost Kennis & Innovatie: Analyseren Inspireren Adviseren Inmiddels hebben zij een expertise opgebouwd met diverse (vrijetijds)onderzoeken, rapportages en analyses.

Bespreekpunten Welke kansen zien jullie? Welke tips hebben jullie? Wat is volgens jullie het geheim van het Vechtdal?