Informatie middag WELKOM IN groep 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwijze groep
Advertisements

Informatieavond groep 3 / 5b september 2013
Welkom in groep 4B!.
Informatieavond groep
Werkwijze groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Werkwijze groep
Groep
Welkom in groep 6.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Werkwijze groep 5a
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Informatieavond groep 7b
Informatie avond 18 september 2013
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Infoavond groep 4.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Instructiegroep 3 ouderkring 16 september 2014
Informatie avond Groep 3 22 september Start van de dag inloop vanaf 8.15 – 8.30 uur werk afmaken of kiezen kring - viering - Trefwoord - kringgesprekken.
Informatieavond groep 4
Informatieavond Groep 4a
Werkwijze groep
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 5.
Informatieavond Groep 6C
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Werkwijze groep 5A
Informatieavond groep de kikkers basisschool Prins Constantijn
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Basisschool Op De Horst
Informatie avond groep 3 14 september 2015.
Basisschool Op De Horst
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom in groep 4 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren? Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Welkom op de informatieavond van groep 5
Welkom op de informatie avond van groep 4
Info avond groep 3 17 september 2015
Welkom op de informatieavond van groep 6. Daniëlle Hendrix - Heuts Maandag, dinsdag, donderdag in groep 6. Op woensdag is juf Esther Honings er Op vrijdag.
Welkom in groep 6D.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Informatieavond groep 3/4
Informatieavond 21 augustus 2013 Programma:  Voorstellen  Vakken en lesstof:  Huiswerk en toetsen  Weektaak  Diverse zaken en extra activiteiten.
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
 Dinsdag 23 september  Dag indeling  Weektaak  Directe instructie model  Vakgebieden met doelen  Taakspel  Groepsdoorbrekend werken  Tips.
Informatiemiddag groep 5 Geert Snijders. Leerkrachten groep 5 Geert Snijders van maandag t/m donderdag. Miranda de Jong, Judith Hendrikx, om de beurt.
WELKOM IN GROEP 4 INFORMATIE MIDDAG. PRAKTISCH Alle info staat op een uitdraai die u straks meekrijgt. Circuleren van telefoon/ lijst. Wilt u s.v.p.
INFORMATIE AVOND Stamgroep de Orka’s Schooljaar Stamgroepleiders: Thea Kunne (ma-do-vrij) Inge Hengeveld (di-woe)
Welkom in groep 5MR Informatieavond 12 september 2016.
Informatie avond Groep 5-6 Basisschool Sint Jozef Noordhoek.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren?  Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Welkom in groep 6/7!.
Informatiemiddag groep 5
Informatieavond groep 3
Informatieavond groep 4
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Informatie Groep 3.
Groep
Welkom in onze groep! We hebben er zin in!
Informatie middag WELKOM IN groep 4.
Informatie groep 4 Schooljaar
Welkom in groep 6/7!.
Informatieavond groep 4K
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Informatie middag WELKOM IN groep 4

praktisch Alle info staat op een uitdraai die u straks meekrijgt (wordt ook nog via de mail toegestuurd). Circuleren van telefoon lijst. Wilt u s.v.p. uw eigen gegevens even controleren en inden nodig wijzigen of aanvullen. Heeft u tussendoor vragen, stel ze dan gerust. Na afloop is er ook nog de mogelijkheid om wat vragen te stellen. Op tafel ligt wat materiaal om straks in te kijken.

Onze klas Juf Marja op maandag t/m woensdag Juf Bibi op donderdag en vrijdag 31 kinderen in onze groep (J.J. is weer terug naar Bonaire) - 10 jongens - 21 meisjes

Groep 4 Groep 4 is eigenlijk een verlengde van groep 3. De aandacht gaat in dit jaar vooral uit naar het versterken van de reken-, taal- en leesvaardigheden en het automatiseren (snel kunnen verwerken) van de geleerde stof. Naast alle gewone lessen is er dit jaar speciale aandacht voor: Nieuwe methode voor Wereldoriëntatie (Blink) Extra aandacht voor soc.vaardigheden oa. door Rots & Water training: beter met elkaar leren omgaan / weerbaarheid Coöperatieve werkvormen - meer bewegen, samenwerken, leren van elkaar - spelenderwijs omgaan/oefenen met de lesstof Opdracht: zoek iemand die ….. ( 10 min.)

Pluspunt - rekenen Automatiseren van sommen t/m 20 (tempo!) Optellen en aftrekken t/m 100 pijlentaal: eerst tientallen erbij/af dan de rest 34 + 12 = 34 +10 (44) +2 = 46 Klokkijken: hele/halve uren (groep 3) kwartieren, 5 en 10 min. voor/over Tellen met sprongen van 2, 5, 10 en 20 Tafels 1 t/m 5, 6 en 10 (ook thuis oefenen) Meten met een liniaal in centimeters Extra oefening op computer en op niveau. (kan ook thuis via Ambrasoft)

Taal actief - taal Vorig jaar zijn we gestart met de nieuwste versie van Taal Actief De lessen zijn onderverdeeld in: - Taal verkennen (opbouw van taal; gebruik leestekens; kunnen benoemen van werkwoord, zelfstandig naamwoord, lidwoord, bijvoeglijk naamwoord). - Spreken en luisteren (gesprek) - Schrijven (stellen) Meer aandacht voor Woordenschat

Taal actief - spelling Hier oefenen we verder met wat in groep 3 al voorzichtig aangeboden is, o.a.: Eén lettergreep woorden (klap, plank, zo) Lastige letters: au/ou, ij/ei, ch/g, f/v, sch/schr In 2e helft van het jaar veel aandacht voor open en gesloten lettergrepen (kopen/koppen, balen/ballen) Eindklank d of t (maak het woord langer: paard – paarden) Extra oefening op de computer (kan ook thuis via Ambrasoft) Na de herfstvakantie krijgen alle kinderen hiervoor huiswerk mee: spelling per thema / categorie (ook betekenis van de woorden)

Technisch en begrijpend Lezen Technisch leesmethode: Estafette Doel: het technisch lezen verbeteren (tempo) en het bevorderen van het leesplezier! Soms ook hulp van kinderen uit groep 7 – maatjeslezen. Begrijpend lezen in Taal en Estafette, maar ook met teksten uit methode Nieuwsbegrip (actuele info). Ook thuis veel blijven (voor)lezen! (liefst dagelijks; gezellig samen met uw kind en met een leuk boek !) Bibliotheek bezoek met de klas maar ook zelf lid worden (gratis)!

Pennenstreken 2 We gebruiken nu de nieuwere versie waarbij sommige letters iets vereenvoudigd zijn t.o.v. de “oudere” versie. Hoofdletters en leestekens Verbonden schrift Liniëring Tempo

trefwoord Catechese methode: Trefwoord Verhalen uit de bijbel Verhalen geschreven naar, voor de kinderen, herkenbare situaties Gebedje / liedje Gebruikt in onze vieringen (kerst/Pasen)

gym Maandag en donderdag van 8.30 - 9.15 uur door gymleerkracht (meester Daan); graag op tijd in kleedkamer (uiterlijk 8.25 uur) Op vrijdagmiddag extra activiteit (13.345-14.30 uur) in de gymzaal (o.a. spel, Rots & Water training) door eigen leerkracht; niet op dag van Open Podium of andere activiteit. Gymkleding is verplicht! gymschoenen en (aparte)gymkleding

Muziek en Beeldende vorming Muziek door vakleerkracht (meester Tom) op dinsdagochtend Handvaardigheid en tekenen: dit jaar werken we met projecten vanuit Cultuuronderwijs op zijn Haags. We starten met het thema Identiteit voor groep 3-4: ‘Dat had je gedroomd”.

Wereldoriëntatie Geïntegreerde introductie op natuuronderwijs, aardrijkskunde, geschiedenis en techniek We starten dit jaar ook in groep 3-4 met de methode ‘Blink’. Hierin zit ook veel aandacht voor Techniek. Verkeer: Digitale methode: Afgesproken Extra: School TV: Huisje Boompje Beestje, Klokhuis, Studio Snugger Museumbezoek

Engels Methode: Vooral veel liedjes, leerkracht spreekt Engels. Al vanaf groep 1-2 wordt er Engels gegeven, ca. 30 min. per week. Zo maken de kinderen alvast spelenderwijs kennis met de taal.

rots & water en leefstijl Naast de methode Leefstijl is ook Rots & water binnen onze school geïntroduceerd. Leren omgaan met elkaar en met jezelf Groepsvorming Praten / luisteren Gevoel Zelfvertrouwen/zelfbeheersing Weerbaarheid Diversiteit – iedereen is anders Lekker gezond

Wat hebben de kinderen nodig Wilt u de volgende materialen meegeven naar school: een marker stift; kleurpotloden; een schaar; een pritt stift; een kladblok; een gum; een puntenslijper; een liniaal; stiften mogen, maar is niet verplicht. Dit alles graag in een klein etuitje. Op school mag je regelmatig vrij lezen. Het staat de kinderen natuurlijk vrij om een leuk boek van thuis mee te nemen. Kinderen moeten op ma-do-vr, gymspullen bij zich hebben. Op vrijdag moeten zij de gymspullen mee naar huis nemen om te wassen. U kunt dan ook controleren of alles er nog is en/of past. Account voor Ambrasoft om thuis te kunnen oefenen op de computer (reeds in uw bezit of aan te vragen bij de leerkracht) 

Informatie voorziening De kinderen krijgen (bijna) geen brieven meer mee naar huis; ouderinfo 1x p/m via de mail/parkiet app. via Mijn Schoolinfo. Voor actuele informatie zie ook: www.parkiet.org Kijk hier ook op onze klassensite met alle info over onze groep, foto’s/verslagje van activiteiten, huiswerk, veel (leuk) oefenmateriaal. Zet svp niet ongevraagd foto’s/info van de klas op sociale media. Heeft u een vraag of opmerking of wilt u weten hoe de vorderingen zijn van uw kind, loop dan gerust even bij ons binnen (liefst na schooltijd en voor een wat langer gesprekje wel graag een afspraak maken). U bent altijd van harte welkom! Pesten: meldt het altijd meteen! Dan kunnen we er wat mee. Dokter/tandarts bezoeken en andere afwezigheid (liefst van tevoren) even melden / briefje meegeven.

Tot slot We hopen er met elkaar een heel fijn schooljaar van te maken! Luizencontrole (iedere wo. na vakantie om 8.30 uur) - vooral thuis iedere week even goed kammen! Hulpouders bij bezoek bibliotheek, museum, Sportdagen, etc. let op mail of briefje op het prikbord om in te schrijven Wilt u er voor zorgen dat de kinderen ‘s morgens op tijd zijn; we moeten echt om 8.30 uur beginnen met de les. De kinderen mogen geen uitnodigingen uitdelen in de klas: kost veel tijd, raken kwijt en is niet leuk voor de kinderen die (weer) niet mogen komen. We hopen er met elkaar een heel fijn schooljaar van te maken!