Praktijkweek Dynamics bij Inholland  De eerste ervaringen bij Inholland  Indeling;  1 periode  Dynamics, AO, BA  1 periode  Dynamics, Databases/Jetreports,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
3-jarigen in het basisonderwijs
Advertisements

Filmanalyse als examenvorm. Op weg naar verdieping en integratie?
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Roelien Bos-Wierda Aline van Engelenburg
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Hogescholen in Dialoog
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Gepersonaliseerd leren
Les 7: het voorbereiden van een les
De kracht van GAC Business Solutions
VAN EEN LEERTEAM KOMT EEN LEERTEAM !!
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
INTEGRAAL SOCIAL WORK (WERKTITEL) 25 juni
Informatie- avond groep 6
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Breng jongeren in beweging! Hoe?
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Onderzoek ervaringen van cliënten, jobcoachen en trajectbegeleiders met uitzendarbeid beeldvorming van uitzendconsulenten en werkgevers over het ATB-netwerk.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Handelingsplannen.
Internet IG8 INT Database driven websites. 2 Module opzet Hoorcollege Practicum Opdrachten Planning Beoordeling Materialen.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Informatica in de bovenbouw
Bijeenkomst September 2015
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Evaluatie Cursus.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
De opleiding PrO-Entree Informatie-avond 21 april 2015.
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
Tutorschap Taal Joke van Balen. Agenda Kennismaking Algemeen tutorschap Pilot Leeuwarden Opdracht Presentatie groepsresultaat Afsluiting.
Cost engineering en Project management. Wat kan je bereiken? Voor wie bedoeld? Wat leer je? Opbouw? LEERLIJNEN: Technische vaardigheden.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Uitgave juni ’16 ©KNHB 28 januari 2012 Opleiding Clubscheidsrechter Plus (CS+)
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Natuur Leven en Technologie verplichte cursus (5 ec) voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Bedrijfsadministratie met ERP Het vervolg Landelijke docentendag Dynamics.
Werkwijze telefoon & balie
HERZIENING INFORMATICA DEEL 1.
Programma Opzet MKO-traject Leerdoelen Canvas Coaches
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Informatica in de bovenbouw
Professionaliseringsprogramma opleidingscommissies Inholland Presentatie voor workshop conferentie onderwijsinspectie Versie 31 oktober 2016.
Psychologie Les 1: Introductie.
Hoe maken wij het onderwijs aantrekkelijker voor doubleurs in havo 4?
Cliënt en Veiligheid.
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Portfolio’s voor scripties en andere zelfwerkzaamheidsprojecten
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Met behulp van formulieren
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
Gedragsproblemen en stoornissen
Kostprijs/ de keten.
Cijferloos lesgeven bij talen
Academie voor Bouw & Infra
Transcript van de presentatie:

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  De eerste ervaringen bij Inholland  Indeling;  1 periode  Dynamics, AO, BA  1 periode  Dynamics, Databases/Jetreports, BA  De opzet;  Lessen 6 weken  Praktijkweek  integratie vakken middels casus “Flitsfiets”

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  Gebruik van de database van Cronus (hoort bij het boek Dynamics)  Beoogde leerdoelen praktijkweek 1(Handel);  Leren hoe een administratie in Dynamics WERKT Eerst handmatig (in Excel; journaalposten  kolommenbalans  eindbalans, W&V rek. en aangifte BTW) Dan “inboeken”  resultaten vgl met handmatig  AO toepassen (processen, info behoeften, autorisatie)  Gastcolleges (ter ondersteuning van de opdracht)

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  Beoogde Leerdoelen Praktijkweek 2:  Administratie van productie Nieuw type fiets maken, van grondstof tot eindproduct Verschillenanalyse (aansluitend bij BA boek)  Rapporteren; Keuze rapportagetool Jetreports + zilveren boekje Koppeling BE (W&V rek., kengetallen, werkkapitaal-overzicht)  Databases; Theorie praktisch toegepast (hoe “werkt” een database?)  Presentatie ter afsluiting (5 min per groep) Je leer- ervaring delen

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  Wat zijn de ervaringen? (opleid BE en AC)  Groepsgrootte 2 studenten  Computercapaciteit (werkstations)  Installatie o.a. middels Prodware (  Coen Ov)  Gericht op toepassen; “doe-dingen”  Geweldige mogelijkheid tot integratie  Gericht op begrip van processen  Rol van gastsprekers  breng Dynamics ervaringen in het klaslokaal

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  Ervaringen (vervolg)  Zorg voor begeleiding (min 2 per 30 stud)  Studenten zijn slordig en daar is dit materiaal zéér gevoelig voor!  Dus didactische keuze; niet zelf laten rommelen, maar éérst voordoen.  Docenten maken een geweldige kennis-boost door (rol Masterclass)  Opdrachten deels op basis van formats, deels eigen onderzoek; websites, artikelen, eigen berekeningen maken, advies vragen/uitbrengen

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  Ervaringen (vervolg)  Oppassen met studentenbelasting  Technische problemen (je bent niet voorbereid op uitvallende systemen, vanwege overbelasting)  Een gek kan meer vragen, dan…. Hoe bereid je je daarop voor?

Praktijkweek Dynamics bij Inholland  Waar willen we naartoe?  Korte termijn  Een jaar herhalen, maar dan in detail goed  Slordigheden er uit  Leren om te gaan met eigenaardigheden van het boek  Lange termijn  Betere rapportagetools? Excel 2016 (incl. Powerquery, Powerpivot) (beter omgaan met Jet, alternatieven?)