Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
Advertisements

2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Van uitleggen leer je het meest
Spreekbeurt Animatiefilms
DIA-OPMAAK (1) Dia-indeling H van Breugel A van der Coelen.
Logotypes Woord- en beeldmerken.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Techniek Eigen inhoud rekening houdend met de toepassingsgebieden:
Microsoft Surface Crossmedia Timon Oosterhof.
User study: Multitouch in Safari Davy Debacker Ruben Lagatie Sven Michiels.
MyMinfinPro-Ondernemingen
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Autheur: Peter Zijsling
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Tekenen en knutselen Door kato luyten.
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een inleiding. Alice - Een Inleiding2 Wat is ALICE? Een moderne programmeeromgeving –Visuele voorstelling, opgebouwd uit drie-
Klik met de muis.
Functioneel Ontwerp.
Computer blijft “hangen” woensdag 11 januari 2012.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Sectie natuurkunde – College Den Hulster - Venlo
Visual Basic.NET voor studenten De VB- ontwikkelomgeving Hoofdstuk 2.
Hoe maak ik een PowerPoint-presentatie?
Sparkle een bewijssysteem voor Clean Maarten de Mol Katholieke Universiteit Nijmegen 11 januari 2002.
Welkom bij de cursus SketchUp 2014
HEARTLIVE Project. Wie zijn wij? Debriefing  Probleemstelling: Hoe kunnen we ons product zo vormgeven dat het makkelijk begrijpbaar is voor mogelijke.
Feedback Wat Soorten Door wie
Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Design je eigen web-pagina Met behulp van Photoshop.
Gevorderde programmeer les
HEARTLIVE Project. Wie zijn wij? Debriefing  Probleemstelling: Hoe kunnen we ons product zo vormgeven dat het makkelijk begrijpbaar is voor mogelijke.
Wereld GIS Dag 2005 Geografie & Technologie Onderdelen van een GIS n Geografie n Een computer n Gegevens n Iemand die de boel bedient Geografisch Informatie.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Wet van Fitts Toelichting bij Practicumopgave Modelleren en Programmeren voor CKI Stella Donker Toegepaste Cognitieve Psychologie Paul Fitts ( )
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
2002 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2002 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Je salaris voor 2002 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
KNOPEN MET TOUWTJES HALLO WIJ ZIJN MAARTJE EN JELENA EN WIJ GAAN HET HEBBEN OVER SCOUBIDOU VEEL PLEZIER.
Naam: 1 Vul je naam in. Beantwoord zo snel mogelijk de vragen. Kijk aan het einde hoeveel je er goed had. Druk op knop om te beginnen!!
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
SharePoint Machtigingen In de Private en Public cloud.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
Instructiekaart SpoorWeb
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2006 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2006 wordt gebaseerd op de antwoorden.
WinHealth 1.0 WinHealth 1.0 WinHealt is een medisch programma. Het is vrij nieuw en komt binnenkort op de markt . Deze software is in staat om - met de.
Docentvaardigheden ICT
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
SharePoint Versiebeheer
Heatmap.
Onderzoek in Apps.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Algemene uitleg en opdracht 10
Welkom, Team Sportief presenteert:
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Fabels en feiten 1ste bachelor psychologie
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2003 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2003 wordt gebaseerd op de antwoorden.
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Goochelen met Google Chrome
Kato bruyneels, Lore Driessens
Aanmelden en inschrijven in het Gentse basisonderwijs
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Tussenpresentatie project muizenval
Transcript van de presentatie:

Veerle Nuytemans, Sophie Traen, Robin Pellegrims, Peter Nelissen

Inhoud Applicatie User Study Resultaten Besluiten

Applicatie Moving Sketch, Takeo Igarashi Snel schetsen en animeren Natuurlijke beweging Automatisch verplaatsen van naburige vertices Demo

User Study Doelgroep gebruikers van grafische applicaties Niet al te veel ervaring 12 testpersonen Criteria: nauwkeurigheid Snelheid Natuurlijke beweging Ervaring van de gebruiker Voldoen aan verwachtingen

User Study: verloop Demo filmpje Eventueel nog eens uitleggen Even proberen Drie voorbeeldfilmpjes namaken Eerste zowel met muis als hand Enquête

User Study: voorbeeldfilmpjes Stijgende graad van moeilijkheid 1 ste filmpje: 1 bewegend object 2 de filmpje: 1 bewegend object met synchrone beweging 3 de filmpje: meerdere synchroon bewegende objecten

User Study Feedback Think aloud Observatie Tijd opnemen Enquête: score + uitleg “Het is gemakkelijk om objecten te animeren” “Het is duidelijk waarvoor de knoppen dienen” “Welke toepassingen heeft deze applicatie?”

Resultaten Meeste testpersonen binnen aanvaardbare tijd test doorlopen Systeem met pins vrij intuïtief Testpersonen verdeeld enthousiast over programma

Terugkerende problemen Undo knop Groeperen Selecteren van groep Groeperen Kiezen van groep Inkleuren van vlak Huidige modus Instabiliteit van programma Deselecteren voor nieuwe groep Snelheid bij animatie Selecteren buiten scherm

Filmpjes Enkele filmpjes gemaakt door de testpersonen

Invoerwijze Muis Preciezer om te klikken Kreeg meestal voorkeur bij animeren Vinger Doorlopende lijnen tekenen moeilijk Hard duwen Niet precies genoeg Pen Hard genoeg duwen Recht op scherm kijken (afstand pen-scherm) Reageert trager

Filmpjes ivm invoer Filmpjes gemaakt met muis/vinger/pen

Enquêtevragen Het programma is gemakkelijk aan te leren Instructiefilmpje en demo noodzakelijk Tekenen zoals in andere tekenprogramma’s Animeren duurt langer om door te hebben

Enquêtevragen Het tekenen van een object is makkelijk Met de muis en pen gemakkelijk Met de vinger niet eenvoudig Vinger/pen niet precies

Enquêtevragen Het animeren van een object is gemakkelijk Timing voor animatie is moeilijk Verschillende modi niet duidelijk

Enquêtevragen Het is duidelijk waarvoor de knoppen dienen Nodige knoppen waren duidelijk Andere knoppen geen duidelijke iconen Per ongeluk op gedrukt (kopiëren ipv selecteren)

Enquêtevragen Om een opdracht uit te voeren kon ik intuïtief afleiden welke knoppen/handelingen nodig waren Meeste testpersonen antwoorden positief Soms wel individuele problemen Bepaalde principes niet begrepen

Enquêtevragen Bij gebruik van de pins maakte mijn schets de beweging die ik verwacht had Na een tijd trial/error meestal wel Frustrerend bij mislukking Vooral bij moeilijkere animaties

Enquêtevragen Dit programma kan gebruikt worden door kinderen Meesten denken van wel, mits voldoende uitleg

Enquêtevragen Over het algemeen is dit programma gemakkelijk te gebruiken Na gewenningsperiode wel Bugs in programma storen

Enquêtevragen Welke toepassingen denk je dat deze applicatie zou kunnen hebben? Animated cartoons maken Website design Programma’s voor kinderen Sommigen zien geen interessante toepassingen

Resultaten enquête 1) Het programma is gemakkelijk aan te leren 2) Het tekenen van een object is gemakkelijk 3) Het animeren van een object is gemakkelijk 4) Het is duidelijk waarvoor de knoppen dienen 5) Om een opdracht uit te voeren kon ik intuïtief afleiden welke knoppen/handelingen nodig waren 6) Bij gebruik van de pins maakte mijn schets de beweging die ik verwacht had 7) Dit programma kan gebruikt worden door kinderen 8) Over het algemeen is dit programma gemakkelijk te gebruiken

Conclusie Tekenen is vrij intuïtief Animeren gaf meer problemen Wel steile leercurve Meeste gebruikers kozen voor Pen om te tekenen Muis om te animeren Programma kan nuttig gebruikt worden Snel aan te leren Snel en eenvoudig animaties maken