Algemene vergadering 26/10/2016 Assemblée générale.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
gewest, 19 gemeenten 2 gemeenschappen 3 gemeenschappelijke commissies 1 federale regering 0 instantie voor metropole samenwerking.
Advertisements

1 RAADGEVEND COMITE FAVV PLENAIRE VERGADERING 13 januari 2006.
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Standpunt van de OCMW's in het automatiseringsproces van de sociale zekerheid Huidige toestand, vastgelegde projecten en perspectieven Sante Broccolo Chef.
HET IN OVEREENSTEMMING BRENGEN VAN HET RIJKSREGISTER MET HET BESTAND VAN DE AFGEVOERDEN GEHOUDEN DOOR DE KRUISPUNTBANK VAN DE SOCIALE ZEKERHEID ADVIES.
De Federale Commissie Rechten van de Patiënt stelt zich voor La Commission Fédérale Droits du Patient se présente Colloquium patiëntenrechten 26 oktober.
P. 122 oktober 2013 Intro in de jeugdraad. 22 oktober 2013 Jeugdraad p. 2 Opdrachten •Adviezen te geven en voorstellen te formuleren, op eigen initiatief.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
Financiële Samenwerking Basisbegrippen in het kader van de Belgische ontwikkelingssamenwerking, praktijk en procedures.
La part des Femmes reste trop faible dans l’action syndicale.   Affiliées : 42 %  Militantes : 28 %  Permanentes : 20 % chiffres au niveau de la Confédération.
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
LA CONTRIBUTION DU PROJET EXPERTS DU VÉCU AU SEIN DES SERVICES PUBLICS FÉDÉRAUX Project Ervaringsdeskundigen binnen de federale overheid Middagatelier.
Het. Het syndicale landschap in België België heeft één van de hoogste syndicalisatiegraden ter wereld. Vakbonden in België zijn democratische organisaties.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Particulieren.
Cellule Environnement – Santé / Cel Leefmilieu – Gezondheid / Zelle Umwelt- Gesundheit 1 De werkzaamheden van het NEHAP Catherine Bouland Themaochtend.
Organisatiestructuur
Ontwerp van wet houdende diverse bepalingen inzake administratieve vereenvoudiging Deel “Rijksregister” I. Delhez
HET GELIJKVORMIG MAKEN VAN HET RIJKSREGISTER EN VAN HET BESTAND MET DE AFGEVOERDEN,GEHOUDEN DOOR DE KSZ ADVIES 14/2005 van 28 september 2005 van de Commissie.
Impact van het 'Almunia-pakket' voor de actoren van de sociale economie Denis Stokkink Brussel, 8 december 2011.
6 november 2013 Maandelijkse statistieken: aantal uitgevoerde transacties + evolutie Koen Raymakers.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Fraudebestrijding.
__________________ Prioriteiten __________________________ Het BDF is lid van het EDF ____________________________ Belgian Disability Forum vzw (BDF)
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU Cel Informatica,
Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Overzicht verwacht wetgevend werk 2008: regelgeving ter voorlegging Raadgevend Comité (DG Controlebeleid)
A16 Aanmaken en communiceren van glossarium Composer un glossaire et le communiquer Comité consultatif : BPR van het Federaal Agentschap voor.
1 Raadgevend Comité Installatievergadering FAVV Gil Houins Voorzitter 28 juni 2006.
1 Leidende principes en doelstellingen van het Nationaal Forum Douane en Accijnzen & Partners 19 juni 2006 Leen Lauwers.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
DGIP 21 –  S. De Mul : De volledige herziening van de beroepscode La refonte du code profession  D. Van Melsen : Invoering van de elektronische.
ADIP DGIP /3 S. DE MUL: De volledige herziening van de beroepscode La refonte du code profession D. VAN MELSEN: Invoering van de elektronische.
Belang, rol en voordelen van een Europese koepel 11/02/
Voorstelling Juridische Dienst
Taalgebieden in België
Recht.
Nieuwe wijze van overleg met de gebruikers van het RR Christiane Rouma
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen Operationele doelstellingen DG Algemene.
6 novembre 2013 Groupe de travail « Contrôle de la qualité des données du Registre national » Werkgroep “Kwaliteitscontrole gegevens Rijksregister.
Bewegwijzering naar de Haven van Brussel vanop de Brusselse Ring Fléchage du Port de Bruxelles à partir du Ring 25 maart/mars 2008 Hilde Crevits, Vlaams.
Opvang asielzoekers: een menselijk en daadkrachtig beleid 04/09/2015.
La plateforme de coordination Het coördinatie- platform Valérie STOOP Sous-division Eau et Grandes Entreprises Bruxelles-Environnement.
Gebruikerscomité van het RRNP Preventie en bestrijding van identiteitsfraude. Christophe Verschoore Coördinator Preventie en bestrijding van identiteits.
Gebruikerscomité van het Rijksregister - Comité des utilisateurs du Registre national
21 oktober 2015 BeSt Address en structuur IT020 in het Rijksregister Gebruikerscomité Marc Ruymen.
Nieuwe wijze van overleg met de gebruikers van het RR Isabelle Delhez
Hoe kijkt de FRDO naar het klimaatprobleem Vlaams Parlement 16/1/2015 Federale Raad voor Duurzame Ontwikkeling.
De omkadering en opvolging van uw stage. Inhoud 1. Reglementaire context 2. Benoemingsvoorwaarden 3. Duur van de stage 4. Evaluatiesysteem 5. Vermeldingen.
Informatiebijeenkomst ZAVENTEM 11/01/2016. Fedasil Federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers Onze opdracht Fedasil is verantwoordelijk voor.
monumenten- en erfgoedraad 1 De MONUMENTEN- en ERFGOEDRAAD een motor in het gemeentelijke CULTUURBELEID van Borgloon.
Dorpsraad Acht Van harte welkom in het Dorpshuis Acht!
Voorbereiding BE Voorzitterschap Stand van zaken en organisatorische aspecten.
Samenwerking tussen dienstenintegratoren Voorstel van taakverdeling tussen de KSZ en andere dienstenintegratoren bij onderlinge gegevensuitwisseling.
1 Impulsdag, samenwerken in de jeugdhulpverlening 24 september 2015 Samenwerken in het jeugdhulplandschap.
PREVENTIE EN BESTRIJDING VAN IDENTITEITSFRAUDE Christophe Verschoore
De omkadering en opvolging van uw stage
Voorstelling Juridische Dienst
OCAD Connecting the dots
26 oktober 2016 Aanvraag via internet Bart Vrancken.
Elektronische kennisgeving van geboorte
Hoe wenst de KSZ samen te werken met de DienstenIntegratoren?
SPF Intérieur et PLP FOD Binnenlandse zaken en BIN
Hervorming medefinanciering
Oprichting Regionaal Landschap Schelde–Durme vzw
Digitale aangifte overlijden
Toekomst werkgroep OCMW’s centrumsteden
Overlegplatform Aide à la Jeunesse / OCMW's
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Bevoegdheden IVC – kamer Sociale Zekerheid en Gezondheid
Vzw Mechelen MeeMaken.
Maatregelen in het kader van de Britse terugtrekking uit de EU
Transcript van de presentatie:

Algemene vergadering 26/10/2016 Assemblée générale

P ROGRAMMA - P ROGRAMME  Inleiding tot het nieuwe Overlegcomité – Introduction du nouveau Comité de concertation  Voorstellingen - Présentations: Belpic Aanvraag kaarten via Internet - Demande de cartes via internet Voorlopige identiteitskaart - Carte d’identité provisoire Nieuwe organisatie RR - Nouvelle organisation RN Identiteitsfraude - Fraude à l’identité Migratie IT/Webservices- Migration IT/Webservices Checkdoc Mijn dossier - Mon dossier  Debat/Bespreking van het programma in 2017 – Débat/Discussion concernant le programme pour /10/20162

C ONTEXT 1 reglementair kader dat meer dan 20 jaar oud is en niet langer voldoet aan de verwachtingen inzake uitwisseling van ideeën en overleg Nieuw koninklijk besluit tot oprichting van een «nieuw» Overlegcomité van de gebruikers van het Rijksregister van de natuurlijke personen Het overleg mogelijk maken via: de nieuwe structuur; de werkingswijze van het Comité; de samenstelling van het Comité. 26/10/2016Voorstelling van het nieuwe Overlegcomité van het RR4

3 OVERLEGPLATFORMS ALGEMENE VERGADERING Stuurgroep Werkgroepen AV: Vertegenwoordigt de gebruikers van het RRN Denktank, overleg- en debatorgaan Valideert de verslagen en adviezen uitgebracht in naam van het Comité SG: Beperkt Comité van de actoren van het RRN Executief orgaan en secretariaat Operationeel beheer van de werkzaamheden van het Comité WG: Opgericht op initiatief van de Stuurgroep Belast met de opvolging van specifieke ontwikkelingen en projecten 26/10/20165

P RAKTISCHE MODALITEITEN Werkgroepen SG (2-3x/jaar) AV (1x/jaar) Taken - Voorstelling van de activiteiten van het RR - Denkoefening over de thema’s - Feedback van de gebruikers ↓ Validatie (programma en resultaten) Rapportering Rapport aan de Minister (adviezen en voorstellen) Taken - Selectie van de projecten - Oprichting van werkgroepen ↓ Uitvoering en opvolging (programma) Rapportering Rapport aan de AV over de gerealiseerde werkzaamheden Taken - Uitvoering van specifieke punten - Opvolging van projecten Rapportering Regelmatige rapporten aan de SG over de evolutie van de werkzaamheden 26/10/2016Voorstelling van het nieuwe overlegcomité van het RR6

W AT GEWIJZIGD WERD Focus op overleg Ruimere samenstelling Structuur op basis van 2 organen + werkgroepen – rolverdeling beter gedefinieerd Te behandelen materies expliciet vermeld, maar niet-limitatief. Beslissingen bij meerderheid van de aanwezige leden 26/10/2016 Voorstelling van het nieuwe overlegcomité van het RR 7

S AMENSTELLING A LGEMENE V ERGADERING CATÉGORIES PRÉVUES DANS L’AR INSTANCES (##) 1. DGIP DG Institutions et population- RN (SPF Intérieur) 2. UTILISATEURS "IMPORTANTS" (Moyenne annuelle de plus de de transactions) Banque-carrefour de la Sécurité sociale Banque carrefour des Entreprises DG Office des étrangers (SPF Intérieur) Police fédérale SPF Mobilité SPF Justice SPF Affaires étrangères SPF Economie Fedict Fédération royale du notariat belge Chambre nationale des huissiers de justice Banque nationale Identifin (Fédération belge du secteur financier) 26/10/2016 Présentation du nouveau comité de concertation du RN 8 CATEGORIEËN VOORZIEN IN HET KBINSTANTIES (33) 1.ADIBAD Instellingen en Bevolking - RR (FOD Binnenlandse Zaken) 2. FREQUENTE GEBRUIKERS (jaarlijks gemiddelde van meer dan transacties) Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Kruispuntbank van de Ondernemingen AD Dienst Vreemdelingenzaken (FOD Binnenlandse Zaken) Federale Politie FOD Mobiliteit FOD Justitie FOD Buitenlandse Zaken FOD Economie Fedict Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat Nationale Kamer van Gerechtsdeurwaarders Nationale bank Identifin

26/10/2016 Présentation du nouveau comité de concertation du RN 9 CATEGORIEËN VOORZIEN IN HET KBINSTANTIES (33) 3. Steden en gemeenten 3 gemeenten van Vlaanderen 3 gemeenten van Brussel-Hoofdstad 3 gemeenten van Wallonië 4. Sectoraal Comité van het Rijksregister Sectoraal Comité van het Rijksregister 5. Agentschap voor Administratieve Vereenvoudiging Agentschap voor Administratieve Vereenvoudiging 6. Dienstenintegratoren Gewesten en Gemeenschappen Kruispuntbank voor de Uitwisseling van Gegevens Agentschap Informatie Vlaanderen CRIB (Centre d’Informatique pour la Région Bruxelloise – Informaticacentrum Brussels Gewest) 7. Instanties die dagelijks mededeling krijgen van de mutaties van het RR FOD Financiën FOD Volksgezondheid ECOWERF Limburg.net Vlaamse Belastingdienst S AMENSTELLING A LGEMENE V ERGADERING ( VERVOLG )

S AMENSTELLING S TUURGROEP INSTANTIES VOORZIEN IN HET KB (14 vaste leden) AD Instellingen en Bevolking - RR (FOD Binnenlandse Zaken) AD Dienst Vreemdelingenzaken (FOD Binnenlandse Zaken) Federale Politie FOD Mobiliteit FOD Justitie FOD Buitenlandse Zaken FOD Economie FOD Financiën Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid 1 vertegenwoordiger van de steden en gemeenten per Gewest Sectoraal Comité van het Rijksregister Fedict 26/10/201610

M OGELIJKE PROJECTEN ( VOLGENS KB)  Werking van het Rijksregister en verbeteropportuniteiten voor zijn diensten en producten  Juridisch kader tot regeling van het Rijksregister  Netwerk  Structuur van de informatiegegevens  Kwaliteit en veiligheid van de informatiegegevens  Tarifering van de producten en diensten van het Rijksregister  Ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten  Verbetering van de gebruiksvriendelijkheid  Vereenvoudiging van het gebruik van de diensten  Integratie van nieuwe technologieën 26/10/2016Voorstelling van het nieuwe overlegcomité RR11