MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
1 Situatie begin 2011 • Tekort op leges • Bezuinigingen proces • ABC methode (inzicht in kosten) • Respect voor het vak en regelgeving • Systeeminnovatie.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Nul Energie Huis Workshop offerte.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
Een startersgids voor innovatie
Proces en Product.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
moderniseren van het curriculum.
2 DECEMBER 2014 COÖRDINEREND PLATFORM ECONOMIE EN ARBEIDSMARKT.
Workshop ‘visieversneller’
Knooppunt e-boekplatform / tabletoplossing status 28/08/2012 Expertgroep e-publishing.
Nike Supply Chain Management
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Docentinstructie: Het is aan te bevelen de eerste dia’s klassikaal te tonen en met uitleg te bespreken. Als na zes dia’s een korte demo van Celsius/Fahrenheit.
Coaching week Rotterdam Academy.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
Duurzaamheid in Gennep
Energiebesparing bij bedrijven
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Webinar CO2-Prestatieladder - 3 oktober 2017
Beeldcommunicatie in de GGZ
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Nedgraphicsdag 18 september 2012
LOB zeven stappen naar succes
Gebruikersondersteuning
Een vergadering organiseren
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Privacy binnen de Drechtsteden
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Open Data PMA 3 december 2015 Om het onderwerp open data wat levendiger te maken willen we een korte presentatie geven, met daarin: een concreet voorbeeld.
Teambarometer.
Privacy binnen de Drechtsteden
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Smart World Workshop Scrum en Design Thinking
Regelhulpen Een regelhulp is een digitaal instrument, een rule engine. Een regelhulp vertelt een ondernemer aan de hand van een aantal vragen welke regels.
Vergadering Personeelsdienst
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
ZIVVER introductie implementatieaanpak
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Rapportage van voortgang of status
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN

WAT IS EEN REGELHULP? Een regelhulp vertelt een ondernemer aan de hand van een aantal vragen welke regels op zijn bedrijf van toepassing zijn en wat dit voor hem betekent. Bijvoorbeeld een overzicht van maatregelen, berekeningen of andere uitkomsten toegesneden op zijn bedrijf.

WAAROM EEN REGELHULP MAKEN? Betere dienstverlening en minder regeldruk. Omdat je het als ambtenaar belangrijk vindt dat ondernemers de regelgeving begrijpen en kunnen toepassen voor hun eigen situatie. Betere naleving van regels. Fouten die ontstaan naar aanleiding van het niet kunnen vinden, snappen of toepassen van regelgeving kost de overheid en de ondernemer extra tijd en geld. Minder uitvoeringskosten voor de overheid.

EEN REGELHULP MAKEN? ZO PAK JE HET AAN IN ZEVEN STAPPEN

Het proces om tot een regelhulp te komen

1. OPSTARTEN PROJECT WIE IS EIGENAAR? EEN GEDEGEN VOORBEREIDING IS HET HALVE WERK

WAT TE DOEN? MAAK ELKAARS ROLLEN OVER EN WEER DUIDELIJK. WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR WAT? WIE MAAKT BESLISSINGEN? WELK PROBLEEM GA JE MET EEN REGELHULP OPLOSSEN? ZORG VOOR EEN BUSINESSCASE MET DUIDELIJKE SCOPE EN BUDGETINDICATIE. STEM DE BUSINESSCASE AF MET DE PROJECTGROEP ZODAT IEDEREEN INHOUDELIJK OP EEN LIJN ZIT. CONTRACTEER DE ICT LEVERANCIER.

2. VRAGENBOOM & UITKOMSTEN EEN HELDER PROCES MET EEN DUIDELIJK TEAM ZORGT VOOR VLOEIENDE VOORTGANG

WAT TE DOEN? ORGANISEER EEN STARTBIJEENKOMST. BEPAAL MET ELKAAR DE INHOUDELIJK DESKUNDIGEN DIE AANWEZIG MOETEN ZIJN. BESCHRIJF DE AANPAK MET ELKAAR. HELDER PROCES; BEPAAL WIE WANNEER FEEDBACK KAN GEVEN EN WIE NIET. DE INHOUDELIJK DESKUNDIGEN MOETEN EEN EERSTE VRAAGBOOM OPSTELLEN. WERK ZO SNEL MOGELIJK NAAR EEN EERST KLIKBAAR DEMO VAN DE VRAAGBOOM ISM DE IT LEVERANCIER.

3. BOUW DE REGELHULP WERK IN 3 TESTRONDEN NAAR EEN DEFINITIEVE REGELHULP

WAT TE DOEN? WERK OP BASIS VAN DE EERSTE VRAAGBOOM IN 2 Á 3 TESTRONDEN NAAR EEN DEFINITIEVE REGELHULP. LAAT ONDERNEMERS MEETESTEN. TEST ALLEEN MET KLIKBARE DEMO’S VAN DE REGELHULP. BESPREEK DE ROL VAN ICT-LEVERANCIER IN DIT PROCES.

4. FUNCTIONELE EN TECHNISCHE TESTS KIJK OF JE DE REGELHULP NIET MEER WERKEND KRIJGT

WAT TE DOEN? OMSCHRIJF VERSCHILLENDE OPDRACHTEN VOOR DE ONDERNEMERS/EINDGEBRUIKERS OM TE TOETSEN OF DE REGELHULP EN DE VRAAG- ANTWOORD COMBINATIE’S KLOPPEN.

5. KOPPELING PLATFORMS Selecteer de platforms waarop je de regelhulp vindbaar maakt

WAT TE DOEN? De koppeling van de regelhulp houdt de ontsluiting van de Regelhulpen op diverse platforms in. Te denken valt aan het het Ondernemingsdossier en de website van de eigenaar.

6. PUBLICATIE EN COMMUNICATIE ZET DE REGELHULP ONLINE EN MAAK DEZE VINDBAAR!

WAT TE DOEN? MAAK AFSPRAKEN MET DE EIGENAAR VAN DE REGELHULP ZODAT ZIJ HUN EIGEN COMMUNICATIEKANALEN GAAN INZETTEN OM TE COMMUNICEREN OVER DE REGELHULP. DE COMMUNICATIEKANALEN VAN HET ONDERNEMERSPLEIN EN HET MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN ZIJN OOK BESCHIKBAAR OM TE GEBRUIKEN. BEKIJK OF ER VAKINHOUDELIJK SPECIFIEKE MEDIA ZIJN DIE DE REGELHULP EN HET PROBLEEM DAT ER VOOR ONDERNEMERS OPGELOST WORDT IN DE SCHIJNWERPERS WIL ZETTEN.

7. BEHEER REGELHULP Maak afspraken over het beheer tussen de betrokken partijen

WAT TE DOEN? Eigenaren houden verandering van wetgeving en aanvullende wensen van ondernemers bij. Wanneer een regelhulp moet worden aangepast leveren de eigenaren de vernieuwde content aan. Antwoord voor bedrijven geeft opdracht aan de ICT leverancier om functionaliteit van de webapplicatie aan te passen. Leverancier adaptief onderhoud op regelhulpen applicatie op basis van wijzigingsverzoek.

NU ZELF AAN DE SLAG? GA NAAR DE WEBSITE: