Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

4 P´s en 3 R-en MK01.
commerciële presentatie
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
ken de detailhandel paragraaf 1.5 distributievormen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Vernieuwing in het VMBO
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Verkoopt en handelt verkoop af
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix

samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen in de winkel ► Handelsmarkt ► Verkoopmarkt ► Winkelformule ► Retailmix

Inhoud 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties 2 Tijdelijke artikelpresentaties 3 Handel en distributie 4 Marktsegmentatie 5 Winkelformule 6 Retailmix 2

Hoofdstuk 6 Retailmix 3 ► De retailmix ► Plaats ► Producten ► Prijs ► Presentatie ► Promotie ► Personeel

Hoofdstuk 6 Retailmix 4 ► Plaats

Hoofdstuk 6 Retailmix 5 ► Omgeving ► Buurtwinkelcentrum ► Wijkwinkelcentrum ► Stadswinkelcentrum ► Winkelgebied buiten de stad.

Hoofdstuk 6 Retailmix 6 ► Winkelinformatie ► Winkelformule ► Website

Hoofdstuk 6 Retailmix 7 ► Product ► Kern- en randassortiment ► Assortimentsbreedte en assortimentsdiepte ► Productmix ► Voeren van merken ► Inspelen op trends

Hoofdstuk 6 Retailmix 8 ► Merken ► A-merken ► B-merken ► C-merken.

Hoofdstuk 6 Retailmix 9 ► Productkeuze voor een webshop ► De winkel en de webshop hebben hetzelfde assortiment. ► De winkel heeft meer producten in het assortiment dan de webshop. ► De winkel heeft minder producten in het assortiment dan de webshop.

Hoofdstuk 6 Retailmix 10 ► Prijzen (Pricing) ► informatie over de prijs de koop bevordert ► klanten zo snel informatie hebben ► het vermelden van de prijs wettelijk verplicht is

Hoofdstuk 6 Retailmix 11 ► Prijsbeleving ► Goedkoop-duurbeleving ► Kwaliteitsbeleving ► Statusbeleving ► Voordeelbeleving ► Psychologische prijsbeleving.

Hoofdstuk 6 Retailmix 12 ► Prijs en winkelformule ► Winkelformule ► Servicedistributie

Hoofdstuk 6 Retailmix 13 ► Presentatie ► De naam op de voorkant van het pand? ► Is de buitenkant uitnodigend en trekt het klanten aan ? ► Is de etalage uitnodigend? ► Trekt de etalage de aandacht van voorbijgangers? ► Geeft de etalage een goede weergave van het winkelaanbod? ► Is alles schoon? ► Past het exterieur bij het gevoerde assortiment?

Hoofdstuk 6 Retailmix 14 ► Vragen van belang voor het Winkelinterieur ► Hoe worden de artikelen verkocht? ► Hoeveel vloeroppervlakte is er voor de verkoop? ► Hoe loopt de klant door de winkel heen? ► Welke artikelen worden verkocht? ► Hoe worden de artikelen gepresenteerd? ► Is de winkel overzichtelijk ingericht? ► Is de winkel ingericht voor het doen van boodschappen, het vergelijken van producten en/of voor het shoppen? ► Hoe is de sfeer in de winkel?

Hoofdstuk 6 Retailmix 15 ► Promotie is nodig om: ► Artikelen bekend te maken ► De interesse van de consument op te wekken ► De klant naar de winkel te trekken ► Het winkelimago over te brengen ► Winkeltrouw te bereiken ► Afstemmen promotie op de klant: Wat heeft de klant nodig? Hoe kan de winkelier aan promotie doen?

Hoofdstuk 6 Retailmix 16 ► Hoe kan de winkelier aan promotie doen? ► Reclame ► Persoonlijke verkoop ► Promotions ► Publiciteit

Hoofdstuk 6 Retailmix 17 ► Reclame ► Spotjes op radio en tv ► Advertenties in kranten en tijdschriften ► Reclameborden ► Internetpagina’s ► Folders die huis aan huis verspreid worden ► Reclame op social media

Hoofdstuk 6 Retailmix 18 ► Personeel ► Kennis ► Vaardigheden ► Houding ► Uiterlijk

Hoofdstuk 6 Retailmix 19 ► Bloopers in de retailmix ► De ingang is niet duidelijk zichtbaar ► De bewegwijzering in de winkel ontbreekt of is gebrekkig waardoor mensen te lang moeten zoeken naar hun product ► Het personeel valt niet op (onopvallende kleding) ► Er ontbreekt een ‘logische weg’ om door de winkel te lopen ► De toiletten zijn vies ► De winkelwagentjes staan té ver van de ingang.