Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Advertisements

Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
CURSUS ONDERLUITENANT Lesgever: Lt De Groeve Luk
Organisatiestructuren
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Praktische Organisatiepsychologie
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Delegeren Leidinggeven Blz. 177.
Conflicten hanteren Leidinggeven Blz. 77.
Functieprofiel en beoordeling
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
Personeelsmanagement
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Personeel en organisatie
Leidinggeven H8 Begeleiden en controleren Logistiek supervisor.
Management en leidinggeven
Management en leidinggeven
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Het coachende functioneringsgesprek
Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen-
Groepsdynamica Lesweek 6 – Les 5
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
ERD-schap Een verhaal uit de praktijk. Even voorstellen Naam: Willemien van de Wouw, Hoofd P&O Huidige werkgever: Signum Plaats: ’s-Hertogenbosch en omgeving.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Hoe pedagogisch handelen?
Personeelsmanagement Hoofdstuk 8 Iedereen is anders, iedereen is gelijk.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 2 Werkdruk en draagkracht.
Personeelsmanagement Hoofdstuk 3 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Werkdruk en de mr Annemieke Schoemaker Trainer/adviseur.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
20 oktober 2016 Overheidsopdrachten, een middel tot gelijkheid?
Functioneren en beoordelen
VISIE OP LEIDINGGEVEN : MODEL
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Leidinggeven voor eerste verkoper
MD-trajcect IN welke fase van teamontwikkeling bevinden de teams van het willem II college zich? Jente van Gestel.
Bevlogen en wendbare medewerkers:
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Personeelsmanagement
Personeelsmanagement
Omgaan met verschillen
Leidinggeven Hoofdstuk 4 Motiveren.
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Personeelsmanagement
Presentatie SPO De Liemers
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Hoofdstuk 5 Communiceren
Personeelsmanagement
De onzichtbare MT - vergadering
Transcript van de presentatie:

Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende

Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren 6 Betrokkenheid en werkdruk 7 Controleren van processen 8 Begeleiden en controleren 9 Opleidingsplan 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken 11 Iedereen is anders, iedereen is gelijk 1

Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende 2 ► Beslissingen nemen volgens het beslismodel ► Controleren volgens PDCA-cyclus ► Delegeren van taken ► Conflicthantering ► Leidinggeven ► Begeleiden ► Motiveren ► Communiceren

Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende 3

4

5 ► Groepsconflicten en individuele conflicten ► Conflictaanjagers en conflictremmers ► Thomas-Kilmann-model

Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende 6 ► Delegeren ► Een taak met bijbehorende bevoegdheden en middelen aan de ander toevertrouwen. ► Belang van delegeren ► Je verlicht hiermee je eigen werkdruk. ► Je motiveert je medewerkers door hen nieuwe en verantwoordelijke taken te geven. ► Je medewerkers kunnen zich ontwikkelen naar andere functies binnen de organisatie. ► De kwaliteiten van je teamleden kun je beter inzetten.

Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende 7 ► Verschil in behoefte, inzicht of gevoel ► Gebrek aan begrip ► Negatieve emoties ► Verstoorde communicatie ► Polarisatie

Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende 8