Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Advertisements

Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
Bijeenkomst Fairtrade Gemeenten Het benaderen van bedrijven
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Training Omgaan met service
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Ondernemer detailhandel.
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
Detailhandelsmarketing
Detailhandel algemeen
Detailhandel algemeen
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Verkoop en service H1 Assortiment- en artikelkennis Assistent verkoopmedewerker.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
prijs- en servicemarkt
Detailhandel algemeen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Netjes houden van de werkplek en werkomgeving.
Werken in een arbeidsorganisatie
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Gebruiksklaarmaken van het afrekenpunt/ -systeem Par: 1.1.
Verkoop en service Hoofdstuk 3 Calamiteiten. Inhoud 1Artikelen verkopen 2Klanten helpen 3Calamiteiten 1.
Verkoop Hoofdstuk 1 Klaar voor de verkoop. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Verkoop Hoofdstuk 4 De verkoopafhandeling. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Collect&Go – FEVIA 19/10/2017.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Help!!!!! Een klacht.
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Verkoopt en handelt verkoop af
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
De supermarktmedewerker
Ontvangt en verwerkt goederen
De supermarktmedewerker
Supermarkt De supermarktbranche.
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Supermarkt De supermarktbranche.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 1 Goederenontvangst
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Verkoop Het verkoopgesprek.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen

Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5 Geld beheren 6 Service en klachten 1

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 2 ► Customer journey ► De weg die de klant aflegt voordat hij een artikel koopt ► Zo soepel mogelijk laten verlopen

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 ► Het verkoopgesprek Of je wel of niet een verkoopgesprek voert, hangt samen met ► de winkelformule ► het verkoopsysteem ► de branche

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 4 ► Winkelformule

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 5 ► Verkoopsystemen ► zelfbediening ► bediening ► zelfkeuze ► semi-zelfbediening

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 6 ► Branche ► klanten willen in de ene branche meer informatie over artikelen dan in andere branches.

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 7 ► Communicatie en koopgedrag (in een winkel) Koopgedrag herkennen: ► rustig of gehaast? ► doelgericht of dwalend? ► vastberaden of twijfelend? ► goed voorbereid of niet van tevoren georiënteerd? ► zoekend of schiet de klant direct een verkoper aan?

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 8 ► Communicatie en koopgedrag (online) Koopgedrag herkennen: ► Met software bekijken hoe klanten de webshop doorlopen Kijkers doorlopen het assortiment uitgebreider dan kopers. Kopers kijken naar aanbiedingen.

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 9 ► Soorten communicatie ► Verbale communicatie: met woorden ► Non-verbale communicatie: zonder woorden Gebaren Gelaatsuitdrukking Houding

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 10 ► Typen klanten (1)

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 11 ► Typen klanten (2)

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 12 ► Typen klanten (3): online

Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen 13 ► Diefstal Zoveel mogelijk beperken door vier belangrijke middelen: