Resultaten groepswerk studiedag INOUT 26-11-2012 Veenendaal.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
 TV media voor de kerken: een meerwaarde? Gouke v.d. Meulen  Wat is nu (technisch) mogelijk Wim van Dijk  Praktijk voorbeelden in de regio  Praktijk.
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Vorming zorgregie criteria RPC toegelicht
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Marco Oving Projectleider
Pedagogisch Sociaal Werk Stichting Midden-Limburg
Bestuurlijke relevantie
Logical Framework Approach
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
Uitdagingen voor de cliëntenparticipatie Alliantiedagen 2011 CliP.
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Ondernemen(d) in het onderwijs
24 september 2014 Vinden en binden Behoefteschatting bijzondere jongerenhuisvesting Rotterdam, Alex Hekelaar Onderzoeker Sociaal-Wetenschappelijke.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Interculturalisatie : Allergie of strategie? Congres ActiZ 12 mei 2009 Kleur aan zorg, zorg aan kleur Freddy May.
Evenementencommissie RCU Zwolle
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Workshop ‘visieversneller’
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Bibliotheek is van waarde. Wij willen dat Wij vinden dat MAAR De gemeente ziet dat niet of wil dat niet zien?! Partners zien dat niet?! Burgers zien dat.
De Wiekelaar als ontmoetingspunt De rol van Kulturhusen en de Wmo.
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
Wmo-scan voor dorpshuizen! Plattelandsparlement 14 november 2015 Gerrit Kapteijns.
Strategisch Plan Dress for Succes Leiden Inclusief jaarplan 2015.
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Kantoren vol Energie Erik de Jonge. Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking,
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Doelen Inspanningen Netwerk
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
Het effect van je werk: zichtbaar maken van de waarde van bibliotheken
Lokaal Sociaal Beleid.
Helemaal thuis op Texel…
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Grip op de regio raden aan het roer in de regio
Co-creatie kan plaatsvinden met: Publiek Andere culturele organisaties
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Meervoudig verantwoorden: De waarde van bibliotheekdiensten voor gemeenten 26 september 2018.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
De Punt wenst dat elke ondernemer toegang heeft tot het sociaal en duurzaam ondernemen. De Punt biedt ondernemers hierbij een resultaatgerichte en dynamische.
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
“Omgeving in beweging”
MEIERIJSTAD 8 juni 2018 Fusiegemeenten ontstaan per
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
Kwaliteit in de zorgverlening
Transcript van de presentatie:

Resultaten groepswerk studiedag INOUT Veenendaal

1. CERTIFICERING Stel dat extramuraal bibliotheekwerk opgenomen wordt in de certificering, op welke 5 punten zou het dan getoetst moeten worden?

Groep 1 Passen in missie / visie van de bibliotheek Moet imago van de bibliotheek (NL) verhogen In samenwerking met andere partijen Medewerkers kunnen er enthousiast en positief over vertellen Dat wat we buiten de deur doen, moet van even goede kwaliteit zijn, als van binnen de bieb Groep 2 Allereerst vraag daaraan vooraf 'ja' moet ook gecertificeerd worden. Gezamenlijke visie, beleid en programma waar alle partijen zich in kunnen vinden, toegankelijkheid, meetbare resultaten, personeel, waarbij ondernemerschap, klantgericht en een actieve houding een voorwaarde zijn.

Groep 3 Effecten moeten meetbaar zijn. Moet een nieuwe doelgroep bedienen of bestane doelgroep uitbreiden Imagoverbetering of verhoging naamsbekendheid opleveren Het moet aan de Kwaliteitsnormen (INK) voldoen. Extra leden opleveren. Groep 4 Aantal samenwerkingspartners, concrete resultaten van samenwerking, extramuraliteit terug te zien in functiebeschrijvingen, gedaantes en verschijningen buiten het reguliere gebouw, extramurale collecties, met bibliotheek gerelateerde activiteiten in de bieb, klanten die meebeslissen over aanbod, inkomsten niet via overheden.

Groep 5 kwantitatieve en kwalitatieve beschrijving van je netwerk, samenwerkingspartners mate en vorm van cocreatie met die je partners, klanten, stakeholders realiseert planningscyclus met targets en behaalde resultaten Groep 6 professionaliteit kwaliteit gebruik ( kwantitatieve meting) gekoppeld aan kwaliteit betrokkenheid burger om bereik te vergroten toegankelijkheid

2. SAMENWERKEN Met welke (nieuwe!) lokale en provinciale partners kunnen bibliotheken succesvol samenwerking zoeken?

Groep 1 Ondernemersverenigingen Heemkundeclubs Archief Groep 2 woonzorgcentra, musea, bedrijfsbibliotheken, ggd, roc, sociale werkvoorziening Groep 3 (Lokale) ondernemers (bijvoorbeeld een MacBieb bij McDonald, maar dan een nieuwe initiatief) Wooneenheden van zelfstandig wonende senioren Bij Taalaanbieders voor laaggeletterden/inburgeraars eenTaalpunt aanbieden

Groep 4 Tandartsen e.a zorgverleners edoch wij schuwen de regeringsverantwoordelijkheid niet, en sluiten niemand uit… Groep 5 ZZp en Mkb ondernemersplatforms, Cjg's, Regiocolleges, Open coffees, Open universiteit, Amateurkunst, Waterschappen, Food Valley, muziekverenigingen & koren (5) Groep 6 energiemaatschappij bijv duurzaam gebouw met educatieve programma's. Gamemania natuurinstanties want dan komen ook de mannen

3. STREVEN Definieer wat bibliotheken nastreven met extramuraal bibliotheekwerk.

Groep 1 Zichtbaarheid en bereikbaarheid vergroten. Meer in de haarvaten van de samenleving functioneren. Specialistisch, dus meer kwaliteit. Dichterbij de doelgroep. Burgers maximaal van dienst zijn (in hun informatiebehoefte) Biedt medewerkers nieuwe kansen, het beroep kan daarmee inhoudelijker worden. Groep 2 door naar buiten te treden je zichtbaarheid vergroten, je horizon te verbreden, je meerwaarde aan te tonen, je imago verfrissen en je rendement verhogen.

Groep 3 Het streven van extramuraal bibliotheekwerk is voor ons het uitbreiden van naamsbekendheid en imagoverbetering, van huidige en nieuwe doelgroepen en uiteindelijk van de bibliothecaire dienstverlening. Groep 4 Existentieel nut van de bibliotheek staat er door buiten kijf, doordat je integraal onderdeel bent van de samenleving. M.a.w. draagvlak. (4) Groep 5 Connecten, Toekomstbestendigheid, Unescoverdrag trots en hoog in het vaandel blijven dragen, strategische partnerships ontwikkelen en onderhouden, flexibel en alert op veranderende maatschappij - passend bij je eigen missie en visie.

Groep 5 Connecten, Toekomstbestendigheid, Unescoverdrag trots en hoog in het vaandel blijven dragen, strategische partnerships ontwikkelen en onderhouden, flexibel en alert op veranderende maatschappij - passend bij je eigen missie en visie. Groep 6 Op een actieve manier bredere bekendheid geven aan wat de bibliotheek allemaal biedt.

4. FOTO Wie in jullie groep ziet er het meest representatief uit om extramuraal de boer op te gaan? Kleed hem of haar eventueel aan met de meest representatieve bril, tas en Ipad!

extramurale bibliotheacaris = kameleon

We sluiten niemand uit

Zo dus niet, maar: een lach, verzorgd, aangepast aan de omgeving waar je naar toe gaat. Met een open blik, juiste persoon naar de juiste plek.