Voorlichtingsbijeenkomst Mooiste Natuurgebied van Nederland Rijksdienst voor Ondernemend Nederland 29 augustus 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Advertisements

Wat is goed medezeggenschapsoverleg?
Generiek Industriebeleid brede Creatieve Sector Alliantie van Producenten in de Creatieve Industrie 4e expert sessie 30 November 2012.
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
AV de Liemers heeft een nieuwe website Een drie minuten durende presentatie over de nieuwe website 1.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Time for change?! Congres CNV Publieke zaak Utrecht, 25 juni 2010 Dr. mr. Steven F.H. Jellinghaus.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Informatiebijeenkomst >Datum>. Programma 1. Korte toelichting op het instrument BIZ 2. Het opstarten van een BIZ 3. Ondersteuning 4. Vragen.
Het associatedegreeprogramma in de Beleidsregel doelmatigheid 2014
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Vrijwilligersbeleid HC Zwolle 17 november Vrijwilligersbeleid - Inleiding Een club draait op haar vrijwilligers. Dat geldt zeker voor een grote.
Aanvraag transformatie- en innovatieplannen SW-bedrijf
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
High School Eindhoven. High School Eindhoven De missie van onze school Frits Philips lyceum- mavo is een toekomstgerichte school met de focus op talentontwikkeling.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Leeswijzer bij de bijlagen In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
Toelichting op het UNESCO Global Geoparks programma Marike Bontenbal Beleidsadviseur Wetenschap Nationale UNESCO Commissie.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
15 maart 2016 TKI Gas Programmalijn LNG Tender 2016, sluiting 14 juni Jeroen van Hengstum, RVO
Informatie over deze presentatie (verwijderen voor gebruik) Bijgaande presentatie is ontwikkeld om groepen die met het programma Groepsontwikkeling willen.
Agenda Introductiefilm Presentatie Waarom kiezen voor glasvezel? Ons plan in Leudal Hoe ziet zo’n glasvezelnetwerk eruit? Wat zijn de kosten? Vragen.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Stimuleringsfonds 2016 Bijeenkomst 31 mei 2016 De Baander Dalen.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Informatiebijeenkomst Toelichting op criteria, voorwaarden, procedure en planning HFA 9 juli 2016.
Landelijke raad 11 juni 2016 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Campagne taalvaardigheid
Vereniging Kleine Kernen Limburg Kristel Ashra, projectadviseur
Slag om Arnhem levend houden.
Crowdfunding.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Verslag bestuur over maart 2017.
Een succesvol community project
Het delen van kennis een onderlinge uitwisseling van praktische kennis
Terugkoppeling herijkingswensen
Op weg naar SNP 2.0! Hendrik R. Oosterveld,
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
What will you do to change the
Welkom Havo 5..
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Aanbesteding Arbo/PPMO
Blik op de toekomst.
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Duurzaamheidsplan 26 december 2018 Algemene Commissie 17 mei 2016
Zitvolleybal Tilburg.
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Uitnodiging bewonersoverleg
Opdracht 2 bij EX16/20: Ondersteuningsplan vaststellen en onderbouwen
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Voorlichtingsbijeenkomst Mooiste Natuurgebied van Nederland Rijksdienst voor Ondernemend Nederland 29 augustus 2016

Agenda Voorlichtingsbijeenkomst De verkiezing: wat, wanneer, hoe?: -Toon Zwetsloot, RVO.nl -Jacqueline Brouwer RVO.nl Natuur en toerisme -Angelique Vermeulen NBTC Vragen uur

Algemene Inleiding Programmaplan Transitie ‘Naar Nationale Parken van Wereldklasse’ te downloaden via website/tabblad documenten/onderaan

Mooiste Natuurgebied van Nederland …De natuurgebieden zijn de basis van de karakteristieke Nederlandse cultuurlandschappen, en met elkaar vormen ze het verhaal van Nederland… …We willen enkele gebieden de kans geven zich te ontwikkelen tot iconen met natuurkernen van (inter)nationale allure die je gezien moet hebben…

Strategische Doelen Nationale Parken: zijn een sterker merk bieden unieke natuur van (inter)nationale allure trekken meer bezoekers en beter gespreid dragen bij aan een betere (regionale) sociaaleconomische ontwikkeling hebben een effectieve governance

Mooiste Natuurgebied van Nederland De procedure

Bidbook of plan = formulier + evt. bijlage(n) tezamen Indienen Voor 15 september u digitaal De inzending is een te jureren bidbook of plan waarin staat welke activiteiten de inzender onderneemt en welke kosten daarmee samenhangen om aan (alle) de criteria te voldoen

Deelname uitsluitend via het formulier op de website

Waar alle criteria worden langsgelopen let op : er is maar een beperkt aantal woorden dat daar kan worden ingevuld. Dus daar moeten echt de kerngegevens staan ( conclusies/ samenvattingen/ essenties). Noodzakelijke toelichtingen moeten eventueel naar een herkenbare bijlage.

Bijlagen Aanleveren bij Eventueel via WeTransfer / YouSendit Onbeperkt maar WEL herkenbaar gelinked aan het formulier!

Naast activiteiten is er ook een samenvatting. Die kan onderlinge samenhang activiteiten toelichten of hoofdlijnen cq prioritering aangeven

Onafhankelijke Vakjury beoordeeld de inzendingen Voorzitter: prof. mr. Pieter van Vollenhoven Leden: mr. Geert Jansen, prof. ir. Eric Luiten, mw. Tracy Metz, prof. dr. Ir. Hans Mommaas, prof. dr. Joop Schaminée, prof. dr. Matthijs Schouten en prof.dr.ir. Theo Spek 21 september: indieners bekend (persbericht) 7, 28 sept en 5 oktober komt de jury bijeen; 10 oktober: genomineerden bekend, start publieksverkiezing

De publieksverkiezing Nederlanders kiezen hun 3 mooiste natuurgebieden uit de genomineerden Planning: -21 september indieners bekend; -10 oktober: jury maakt genomineerden bekend; -Stemmen kan tot 31 oktober uur -Op 31/10 worden de winnaars bekend gemaakt

Informatie en stemmen Website: wordt nu ontwikkeld; -live 2 September -Facebook, twitter (#natuurfan) Vanaf 10 oktober: presentatie genomineerden: film / foto / tekst Stemmen van t/m Stemmen kan ook per sms

Campagne voeren ! (tussen 10/10 en 31/10; uur) Wat doet EZ? Pers en publiciteit; 21/9 persbericht, 10/10 en 31/10 DWDD, Floortje Dessing… en diverse pers en nieuwsberichten op (social) media Optie: verkiezingstour: Staatsecretaris van Dam bezoekt de genomineerde gebieden Ondersteuning campagne genomineerden: Presentatie op de site (verhaal, beeld) en filmpje met Floortje 1000 euro budget vrij Contentkalender, stappenplan pers & persbericht, digitale bannerset & omslagfoto foor FB en twitter, social media berichten, nieuwsbrief (tekst en vormgeving), FAQ met tips en tricks en helpdeskfunctie

Campagne voeren (2) (tussen 10/10 en 31/10; uur) De genomineerden: Gebruik maken van aangeboden middelen!!; Activeren eigen achterban; Benaderen regionale media; Inzetten eigen middelen / ludieke acties; Vragen / suggesties!

Van indiener naar genomineerde -op tijd indienen; -zorg dat bijlagen: -Waarde toevoegen aan je plan; -Er duidelijk bij horen; -Digitaal aangeleverd worden -zorg dat je maximaal inzet op de criteria uit het reglement en maak duidelijk waarom juist jouw gebied een icoon voor de Nederlandse natuur is!

De Criteria: 1. Samenhangend gebied waarbinnen natuurgebieden van (inter)nationale waarde zijn gelegen Kwaliteit Aanwezigheid natuurlijk processen omvang

2. Gebied met (mogelijk) unieke (potentiele) belevingsmogelijkheden, passend bij de draagkracht van het gebied aantrekkelijk recreatief aanbod wat aansluit op de (ecologische en landschappelijke) draagkracht

3. Draagvlak en goede samenwerking geborgd zodat er zicht is op haalbaarheid en uitvoering Aantoonbaar draagvlak Voldoende organiserend vermogen en middelen

4. Bijdragen aan Regionale sociaaleconomische ontwikkeling Trots op eigen gebied Businesscases Duurzame bekostiging

5. Voorzie in een adequate governance Afspraak en structuur mbt rollen en verantwoordelijkheden In verbinding Efficiënte werkorganisatie

6. Draag bij aan de merkstrategie voor de Nederlandse Nationale Parken Hoe in de markt zetten Onderdeel van en bijdragen aan het merk Eigen niche blijft mogelijk

Daarnaast spelen nog vier algemene criteria: 1.De inzending specificeert de kosten voor uitvoering van het bidbook of plan. 2.Over het voornemen tot indienen van de inzending moet overleg zijn geweest met de betrokken provincie(s)/overheid. Het resultaat van dat overleg wordt in de inzending beschreven. 3.Bij de inzending moet worden aangegeven dat opgedane kennis wordt gedeeld met anderen bijv. in een COP. 4.Staat alleen open voor gebieden die geheel of gedeeltelijk gelegen zijn binnen Nederland.

De inzending wordt hoger gerangschikt door vakjury in haar juryrapport naarmate: Waarbij alle 6 de criteria even zwaar wegen a.De inzending beter voldoet aan de specifieke criteria; b.De voorgestelde veranderingen zich sneller voordoen; c.De omvang van de voorgestelde veranderingen groter is; d.De haalbaarheid en het realiteitsgehalte van de voorgestelde maatregelen groter is; e.De logische samenhang tussen de voorgestelde maatregelen groter is; f.De fasering van de voorgestelde maatregelen beter is; g.De kwaliteit van de financiële onderbouwing groter is; h.De betekenis voor de kennisdeling ten behoeve van de andere NPW gebieden groter is;

Aanvullende informatie of documenten? Die verschijnen allemaal onder het tabblad: documenten op de website. Kijk daar en doe er je voordeel mee!

Vragen?