KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Schoolsecretariaten (n=555)
“Hoe kom ik aan klanten?”
Introductiebijeenkomst
Conclusie (1) 1.Klanten zijn zeer positief over de dienstverlening van de WZSW 2.Uit analyse van de file ‘telefonische nabel actie’ blijkt dat personen.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
6 september 2012 Vakgemeenschap Sociale Stijging Thema Wonen
Klantgericht werken, Kanalen in balans
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
Participatie en een Klantenraad
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Onthaal en service.
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
Klantwaardering in beeld met KWH
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
In gesprek Naast de online enquêtes zijn we dit jaar ook gestart met klantenpanelavonden. Dit heeft voor ons veel mooie inzichten, verklaringen en bruikbare.
Help! Verzuim voorkomen
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Bewonerscommunicatie Ilse van den Berg, dinsdag 13 oktober 2015.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Klachtenafhandeling en Bezwarencommissie
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Sociaal Plan fase I voor bewoners Siriusstraat 278 t/m 456.
WonenBreburg Energie Januari I.Achtergrond & het telt! Panel II.Profiel panelleden III.Resultaten onderzoek Inhoud rapport 2.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Meedenken & meedoen! Dialoog over participatie Contactavonden De Driehoek 2013 De Driehoek 2013: Meedenken en meedoen!
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Annemieke van Doorn Aanjager innovatie
De nieuwe woningwet. Wat betekent dat voor u?
‘Spelen met Ruimte, in de lokale samenwerking’
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Van visie naar werkplan voor werkgroepen/commissies
bij kwaliteit en outcome
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Gasten- of Toeristen informatiecentrum enquête
De Wiekslag werkt samen aan veiligheid
Woonstichting SSW Presentatie Jessie Bekkers-van Rooij
Netwerkondersteuning in buurt en wijk
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Enquête energiebesparing
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Begeleiden Les 7.
Film op recept? Ton Oomen, (RIVM-CIb-LCI)
Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
MEIERIJSTAD 8 juni 2018 Fusiegemeenten ontstaan per
Actualiteiten Huurprijzen o.a. Huurverhoging 2019
Transcript van de presentatie:

KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016

KWH 2016  Waardering en beleving huurder; wat is echt belangrijk?  Sturingsinformatie, Klantvizier, Focuspunten  Doorontwikkeling Klantvizier, Intakeportaal, onderzoek contactmomenten, etc  KWH adviseur  Kwalitatief: KWH-Luisterpanel, presentaties, groepsbijeenkomsten, etc  KWH-bijeenkomsten, Platform  Aedes-benchmark

Infographic Betrekken woning in beeld - landelijk

Ondernemingsplan  Speerpunt: professionaliseren en onderscheidend maken van de dienstverlening, door meer klantsturing, digitalisering en samenwerking in dienstverlening  Wij hechten veel waarde aan onze relatie met de klant, zowel de huidige huurder als de potentiële huurder. Dat is onze grote kracht. Wij willen onze wijze van communiceren moderniseren door dienstverlening op maat. Dit betekent meer digitaal, in de wijk of aan huis, minder via de balie of telefoon. Over die verandering communiceren we nauwgezet vooraf. Essentieel is een goede eigen frontoffice; zichtbaar, herkenbaar en servicegericht. Onze klant wordt steeds mondiger en wil meer zeggenschap over de gehuurde woning en de woonomgeving. Wij spelen hierop in, door ruimte te bieden aan initiatieven van klanten en die te faciliteren (bijvoorbeeld tuinonderhoud).  Met het centraal stellen van onze klant, maken we een beweging van binnen naar buiten. Meer oog en oor en ruimte voor onze klanten. Goed kennen van de klantvoorkeuren en daarop inspelen helpt met het bieden van het juiste product tegen de juiste prijs.

Mening huurder

Klantwaardering Onderdeel2015Eindscores 2014Landelijk gemiddelde Contact 8,48,37,8 Woning Zoeken 7,68,67,8 Nieuwe Woning 7,68,37,8 Huur Opzeggen 8,68,98,1 Reparaties 8,48,78,0 Onderhoud 8,68,58,0 Uiten ontevredenheid 7,07,56,2 Totaal 8,08,37,7

Benchmark

Analyse Contact 8,4 (+0,1)  Liefst contact: 12% , 2% website, 60% telefonisch, 10% persoonlijk  Hoe contact gezocht laatste keer: 10% , 2% website, 67% telefonisch, 21% persoonlijk Wat vindt de huurder belangrijk  Een duidelijk antwoord krijgen  Behulpzame medewerkers Mening huurder  Het antwoord dat ik kreeg was duidelijk: 90% mee eens; 2% mee oneens  De medewerker was behulpzaam: 92% mee eens; 2% oneens  Cijfer kwaliteit woning: 7,4 (19% een 6 of lager)  Cijfer kwaliteit buurt: 7,6 (11% een 6 of lager)

Analyse Contact

Samenhang woning en dienstverlening Totaalscore Huurdersoordeel Kwaliteit woning

Analyse Woning zoeken 7,6 (-1,0) Wat vindt de huurder belangrijk  Dat ik alle informatie krijg die ik nodig heb om te kunnen besluiten om een woning te gaan huren  Dat ik goed geholpen word door de medewerker die bij de bezichtiging van de woning is  Dat er goed wordt uitgelegd in welke staat de woning wordt opgeleverd als ik de woning ga huren Mening huurder  Alle informatie om een woning te besluiten te gaan huren: 87% eens, 4% oneens  Goed geholpen bij de bezichtiging: 91% tevreden; 4% ontevreden  Het was mij duidelijk in welke staat de woning zou worden opgeleverd als ik de woning zou gaan huren: 79% eens, 4% oneens

Analyse Nieuwe woning 7,6 (-0,7) Wat vindt de huurder belangrijk  Dat afspraken over reparaties en verbeteringen worden nagekomen Mening huurder  Nakomen van reparaties die zijn afgesproken: 61% nagekomen, 35% (nog) niet allemaal  Welk rapportcijfer geeft u voor de oplevering van uw woning: 7,0 (22% een 6 of lager)  De corporatie heeft goed uitgelegd wat er in de huurovereenkomst staat: 78% eens, 13% oneens

Analyse Nieuwe woning

Analyse Huur opzeggen 8,6 (-0,3) Wat vindt de huurder belangrijk  Dat er duidelijke afspraken worden gemaakt over hoe ik de woning moet achterlaten Mening huurder  Er zijn duidelijk afspraken gemaakt over hoe ik mijn woning moet achterlaten: 90% mee eens, 5% oneens

Analyse Huur opzeggen

Analyse Reparaties 8,4 (-0,3) 87% meldt telefonisch, 2% , 0% website,11% persoonlijk 80% van de huurders geeft aan dat de reparatie in 1 x wordt uitgevoerd, 8% niet Wat vindt de huurder belangrijk  Dat het resultaat van de reparatie goed is Mening huurder  Welk rapportcijfer geeft u voor het resultaat: 8,3 (9% een 6 of lager)  Welk rapportcijfers geeft u voor de snelheid: 8,0 (9% een 6 of lager)

Analyse Onderhoud 8,6 (+0,1) Wat vindt de huurder belangrijk  Dat het resultaat van het onderhoud goed is Mening huurder  Welk rapportcijfer geeft u voor het resultaat 7,8 (6% 6 of lager)  Hoe tevreden bent u over de uitvoering: 89% tevreden, 4% ontevreden

Analyse Ontevredenheid 7,0 (-0,5) Ontevreden: 8% van alle respondenten 5% over laatste contact 17% over zoeken en betrekken van de woning 9% over onderhoud 10% over laatste reparatie 5% opzeggen huur Waarover ontevreden 75% over dienstverlening en 25% over beleid (gemiddeld 65-35) Melden 43% meldt de ontevredenheid niet

Analyse Ontevredenheid Wat vindt de huurder belangrijk  Dat de corporatie haar best doet om mij te helpen Mening huurder  Best doen om te helpen: 40% eens, 30% oneens  Afspraken nakomen: 20% ja, 10% nee, 40% nog in behandeling, 30% geen afspraken gemaakt  Uitgelegd wat corporatie met ontevredenheid ging doen: 45% eens, 36% oneens

Hoe inzetten klantwaardering Hoe gebruiken jullie nu de uitkomsten van het onderzoek? Resultaten inzetten om de eigen doelen, keuzes en ambities te monitoren  Dit kan vanuit verschillende invalshoeken –Vanuit eigen ambities –Monitor of jullie kernwaarden ook in de ogen van de klant waargemaakt worden –Monitor of klantwaardering op de veranderingen van processen en/of beleid  Kijk ook eens naar percentages. Hoeveel % van de huurders mag aangeven dat……… of minimaal x % moet tevreden zijn over………  Kijk ook eens naar de spreiding van de antwoorden  Gebruik de antwoorden op de open vragen als verdieping

KWH Hoe kan ik jullie verder helpen?

Respons 2015

Respons 2014