Branding Brabantse Wal 3 november 2010. Brabantse Wal Bedankt voor jullie komst! Pim Meeuwisse, voorzitter Streekorganisatie Brabantse Wal, later toegelicht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waartoe zijn wij op aarde?
Advertisements

Techniek in Tilburg: 3 x ‘O’. Samenwerking • Overheid • Onderwijs • Ondernemingen.
Stichting Dijk van een Kust
Structuurvisie Eiland van Schalkwijk + beoordelingskader en -protocol
BMF Tilburg 15 april Brabant in een dynamische context Veranderend landelijk gebied Afnemende bevolkingsgroei Afname biodiversiteit Klimaatverandering.
Netwerk Bijeenkomst Pelgrimvaderskerk, Delfshaven/Rotterdam 18 november 2010.
Landschappen van Allure, uitleg aan de commissie RZ
PLATTELANDSACADEMIE ‘REGIONAL BRANDING’ 20/11/08 - LEUVEN.
DUURZAAMHEID IDENTITEIT ERFGOED
Opportuniteiten in lokaal beleid en gemeentelijke instellingen voor vertoning van kunst en cultuur Hilde Plas.
Marketing presentatie
Samenwerken = meerdimensionaal schaken
Provincie Noord-Brabant Aad Smid Fietsersbond Provinciaal vertegenwoordiger 10 november 2010 Fietsersbond in Noord-Brabant.
Kennisforum gemeentelijk distributiebeleid
DoorSTROMEN STROOM Water … naar een vervolg van het grootste water-arrangement in Nederland.
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Studiedag 22 april 2008 Brussel “REGIO MIDDEN-KEMPEN BEWEEGT!”
Groningen = Oranje = VVD. In beweging  We kunnen niet alles.  We zijn vrijwilligers.  Geen uitgebreide plannen of beleidsstukken.  Welke accenten.
Bob Hutten. ✪ Crisis: Einde Operational Excellence tijdperk! ✪ Geloof laden wie willen we zijn? ✪ Twee vormen: Innovatie-Soc Innovatie ✪ Groot leiderschap,
Steeds krachtiger bestuur in:
Workshop Plattelandsontwikkeling Amersfoort, 17 maart 2011 Wat kan de provincie doen? Ir. Nettie Aarnink Provincie Overijssel.
Ontwikkeling Landschapspark Raamvallei
W. Jacobs 17 maart 2011 De kracht van samenwerking Workshop plattelandsontwikkeling.
Stimuleringskader Groen-Blauwe diensten Stika Kempenland 16 April 2014
Uiteraard is de gsm niet verboden, Trilstand wordt gewaardeerd!
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
AGENDA overleg afdelingsfunctionarissen 1. Opening 2. Verslag werkzaamheden commissie tot nu toe 3. Analyse regiovergaderingen 4. Wat zijn knelpunten/problemen.
Welkom op de ALV van het CDA Brabant 14 november 2015
SCHELDESYMPOSIUM | 26 november 2015 SCHELDESYMPOSIUM 26 november 2015.
Bodegraven Noord Stuurgroep Veenweiden Gouwe Wiericke
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Schrikbeeld van elke recreatieondernemer? ACHTERGROND Volgens de Richtlijn ‘duurzaam gebruik pesticiden’ (2009/128/EG) moet het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
Project Kreken Kweken Voorne Putten Baukje Bruinsma 28 oktober 2014.
Gebiedsvisie Hollandsche IJssel 2020 Gouda Presentatie gemeenteraad Peter Schraven 18 juni 2008 projectleider.
1 Ruud Oude Griep Visie de Fuik. 2 Doel van de visie  Visie:  Realistisch  Uitvoerbaar  Opknappen van de Fuik  Herontwikkeling van de Fuik (bestaande.
Inspireren > Stimuleren > Faciliteren 16 maart 2016 Bert van Swam – wethouder Wmo.
Grip op gemeenschappelijke regelingen PMG 13 april 2016 Drs. Inge Harmsen, strategisch adviseur.
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
M-Pact Vrijwilligers(werk) en asielzoekers 20 april 2016.
Prisma Brabant Provinciale steunfunctie-instelling op het terrein van welzijn en educatie. De provincie Noord-Brabant is de grootste opdrachtgever. Bijdrage.
Regie en kerntaken in Amersfoort Bezoek gemeente Delft Amersfoort, 4 September en organisatie/
Kavelruil Drimmelen – Den Hout ZLTO Kavelruiloket 3 e fase vrijwillige kavelruil Made, 21 augustus 2012.
De Politiek ontmoet De Federatie Een eerste kennismaking 20 juni 2016.
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Green deal Gedeelde mobiliteit
Welkom Werkatelier Dommelvallei Donderdag 16 juni –17.30 uur
Korte terugblik 2016 en vooruitblik 2017
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Kunst en kunde van het lobbyen
Raadsledenbijeenkomst 15 mei 2017
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Plannen
Het regiemodel in de praktijk
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Gezonde fysieke omgeving
Uitvoeringsprogramma Landerd 2020 Sterkte-/zwakteanalyse

Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Problemen of kansen ? Verstedelijkingsdruk wonen / werken recreatie
Regionale Ontwikkelings-maatschappij (ROM) Zuidvleugel
Uitkomsten onderzoek (2018)
Het Groene Woud Nationaal Landschap (2005) Gebied en Organisatie
ECCO is een initiatief van Nationaal Landschap Het Groene Woud
Transcript van de presentatie:

Branding Brabantse Wal 3 november 2010

Brabantse Wal Bedankt voor jullie komst! Pim Meeuwisse, voorzitter Streekorganisatie Brabantse Wal, later toegelicht Brabantse Wal: Provinciaal Landschap met kernkwaliteiten: 1. Typerende geomorfologie: het hoogteverschil; 2. Verscheidenheid: verscheidenheid door de markante grens van zand en klei, maar ook verscheidenheid in gebruik en bedrijvigheid; 3.Groene long van West-Brabant; 4. Culturele erfgoed: de verdronken dorpen, de waterlinie, de turfvaarten en de landgoederen. Branding Brabantse Wal

Brabantse Wal Ontstaansgeschiedenis: –1 april 2009: provinciaal landschap –Instellen Streekorganisatie Brabantse Wal –Toekomstschets Brabantse Wal eind 2009/begin 2010 vastgesteld –Uitvoering toekomstschets in Meerjarenprogramma met profileringsprojecten en communicatie: 0-meting recreatieve poorten, bruine borden, branding, cursus gastheerschap, ondernemersvereniging, toolkit poorten en routestructuur en bebording, streekpad LAW Branding Brabantse Wal

Brabantse Wal Structuur Streekorganisatie Brabantse Wal 1. Gebiedscommissie Brabantse Delta (breder dan BW) Vergadering overheden en maatschappelijke organisaties 2. Bestuurlijk Overleg Brabantse Wal (incl. Grenspark) Gemeenten, Provincie N-B, waterschap Brabantse Delta + agendalid Grenspark De Zoom – Kalmthoutse Heide (partijen die financieel bijdragen) 3. Platform Brabantse Wal (incl. Grenspark) Ambtelijk orgaan met vier gemeenten, waterschap BD, provincie, Grenspark, maatschappelijke organisaties, recreatieondernemers 4. Streekhuis Brabantse Wal (incl. Grenspark) Dezelfde partijen als Platform, uitvoering. Branding Brabantse Wal

Brabantse Wal Branding Brabantse Wal -Wat is branding? -Gebiedsbranding Brabantse Wal= oVermarkten/profileren van de identiteit van de Brabantse Wal oVb. Veluwe, Coca Cola Branding Brabantse Wal

Brabantse Wal Doel bijeenkomst Branding Brabantse Wal: -Eenheid in profilering (streekmerk) -Kernboodschap duidelijk maken -Onderscheidende kenmerken bepalen -Gewenste identiteit goed profileren -Ambassadeursrol organisaties en ondernemers invullen -Producten die toerist&recreant aantrekken helder krijgen -acties (producten& promotie) bedenken voor; o profileren gewenste identiteit o meer bezoek en bestedingen Branding Brabantse Wal

Brabantse Wal Programma bijeenkomst Branding Brabantse Wal wordt nader toegelicht door de facilitator Cynthia op den Brouw. Maar nu eerst de inspirerende spreker Erik van den Brand. Succes met de bijeenkomst en bedankt voor jullie inbreng! Samen gaan we de Brabantse Wal consumentgericht, effectief, creatief en met plezier profileren! Branding Brabantse Wal