1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Serious gaming Lisette Vlassak, CO1C.
7 veranderingslessen Verandering creëert ongemak
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Wegweis project Lian van der Krieke Rob Giel Onderzoekcentrum,
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Alumni-event Dinsdag 17 september 2013
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Zelfredzaamheid bij kinderen en jeugdigen met autisme en een ernstige verstandelijke beperking Nelchen Arijs.
ICT in een dynamische context
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Motivational Interviewing ‘Praten in beweging’
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
Betrokkenheid op de werkvloer
Natuurgerichte intelligentie
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Producten & Werkprocessen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
App voor rijschool.
voor familie en vrienden van
GAMEDESIGN MARIJKE JANSEN 1GA1. Players  Makkelijk te begrijpen: weinig uitleg nodig  Makkelijk om te spelen  Daarom doelgroep kinderen 6 t/m 10 en.
Kan serieus gamen je gevoel van kunnen zorgen voor een geliefde met dementia verbeteren? Onderzoeker: Eduard Novak (MD, neuropsychiater) Thesis onderzoek.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Mark Overmars Universiteit Utrecht
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Inspirerend. Betrouwbaar. Social e-Health.. Wie zijn wij? Jarno Meijer Directeur Therapieland Research Master Social- and Organizational Psychology Eveline.
Coaching week Rotterdam Academy.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
De kracht van positief opvoeden
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Mondzorg - persoonsgericht
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Executieve functies Marije Ruben.
Heb je vragen voor het Facilitair Bedrijf:
Startpagina zonder foto
INFORMATIE OVER VERGEETACHTIGHEID EN DEMENTIE
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
The Hybrid Workspace Commercial Value Proposition
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Big Data.
Samenwerken en communicatie
Big Data.
Koppeling visie en praktijk
Burgerparticipatie BT Den Bosch Wat is nou precies burgerparticipatie.
Hoe speel je de Pizza Game?
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Zichtbaarheid Creëren
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Denken en doen.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER

2 WIE BEN IK?

3 MEET DAMGLOIN… Healer / support Explorer / Achiever

4 FRISSE BLIKKEN SENIOR GAME DESIGNER Frisse Blikken: Ondersteunen van organisaties met moderne uitdagingen. Gespecialiseerd in oa. Serious games & gamification. Tot voor kort: Game Designer bij Rabobank Nederland

5 GAMIFICATION & BIJZONDER BEHEER?

6 WAT IS ER ZO INTERESSANT AAN GAMES?

7 AUTONOMIE

8 MEESTERSCHAP

9 RELEVANTIE

10 37

11 37%

12

13 82 miljard

14 WAT BETEKENT DIT? Games zijn bekend en normaal: Voor alle leeftijden Voor elke bevolkingsgroep Op ieder moment Op iedere plaats

15 GAMIFICATION HOE TOEPASSEN VAN GAME-DESIGN DENKEN IN EEN NON-GAME CONTEXT MET ALS DOEL GEBRUIKERS TE BETREKKEN, GEDRAG TE VERANDEREN, OF COMPLEXE SITUATIES TE VERGEMAKKELIJKEN.

16 BETREKKEN

17 GEDRAG VERANDEREN

18 COMPLEXE SITUATIES MAKKELIJK MAKEN

19 GAMIFICATION EN BANKIEREN? RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER Klanten helpen om het hypotheekproces te begrijpen en voor te bereiden. Efficiëntie in het contact brengen: minder ‘ handwerk’ en meer online.

20 RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER Alle stappen opgebroken in levels (minder snel afhaken) Veel feedbacksignaal om gevoel van progressie te geven. Meer data: duidelijkere indicatie. Hypotheekdossier gebruikt? Korting op je advieskosten.

21 GAMIFICATION & BIJZONDER BEHEER?

22 PERCEPTIE BIJZONDER BEHEER Hoe gaan we voorkomen dat zij in deze situatie komen?

23 GAMIFICATION HOE TOEPASSEN VAN GAME-DESIGN DENKEN IN EEN NON-GAME CONTEXT MET ALS DOEL GEBRUIKERS TE BETREKKEN, GEDRAG TE VERANDEREN, OF COMPLEXE SITUATIES TE VERGEMAKKELIJKEN.

24 MINT

25 SAVEUP

26

27 WAT ZIJN DE EERSTE UITGANGSPUNTEN? Design principes Geven richting aan ontwerp Houden je scherp

28 1. GA ALTIJD UIT VAN MOTIVATIE

29

30 SAVEUP

31 2. GEEF EEN EINDDOEL EN GEVOEL VAN PROGRESSIE

32 RABOBANK HYPOTHEEKDOSSIER

33 3. FACILITEER LEREN DOOR FEEDBACK

34 FORD LEAVES

35 4. ONDERSTEUN DE KLANT OP BASIS VAN FLOW

36 NIKE +

37 TAKE AWAYS Gamification: Betrekken van de klant Gedrag veranderen Complexe situaties makkelijk maken De toepassingen voor bijzonder beheer zijn eindeloos! Welk gedrag verwacht je van de klant? Inzet van gaming en gamification kan op allerlei manieren Live games Apps Ontwerpprincipes

38 DANK VOOR UW frisseblikken.com