Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje
komen en gaan voldoet aan de kerndoelen leerlingen nemen deel aan culturele activiteiten wanneer het past ontwikkelt aanbod op basis van eigen expertise bepaalt zelf de mate van afstemming met andere aanbieders vragen & aanbieden bepaalt eigen profiel, cultuuronderwijs staat er ten dienste van. ICC werkt als initiator eigen vraag stuurt keuze uit het externe aanbod Maakt meerjarige afspraken met partners in het culturele veld Ondersteunt scholen bij vraagontwikkeling Komt met scholen tot meerjarige contracten Beschouwt scholen als partners, niet als afnemers Leren & ervaren Werkt vanuit visie op ontwikkeling van 0 – 12 jarigen Maakt deel uit van rijke, realistische leeromgeving Werkt eendrachtig samen met andere organisaties Sluit meerjarige samenwerking- afspraken Cultuureducatieve activiteiten vormen onderdeel van integrale leeromgeving Ontwikkelt aanbod dat past bij de gestelde vraag Uit: Hart d voor cultuur! Herziene versie LKCA 2014 school Culturele instelling
Tijds- investering vervoer Locatie prijs Didactisch en pedagogisch handelen Incidenteel of structureel planning Criteria op organisatie en randvoorwaarden
Aansluiting bij visie Aansluiting bij thema’s Samenhang met andere vakgebieden discipline lesmateriaal Competenties van leerlingen Artistieke kwaliteit Criteria op inhoud Aansluiting bij belevingswereld
‘Het interessante van vragen is (immers) dat ze zich ontwikkelen en dat degene die op die vraag wil ingaan de gelegenheid neemt om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van die vraag. Uit: Hart d voor cultuur, herziene versie LKCA 2014
14.55 uurPauze uurSessieronde uurDeltaplan cultuureducatie en subsidiesystematiek – Wethouders Joris Wijsmuller en Ingrid van Engelshoven uurUitreiking Haagse Cultuuronderwijs Prijs uurNetwerkborrel Programma Gang Koninklijke Bibliotheek Diverse locaties Aula (plenaire zaal) Gang Koninklijke Bibliotheek
Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje
komen en gaan voldoet aan de kerndoelen leerlingen nemen deel aan culturele activiteiten wanneer het past ontwikkelt aanbod op basis van eigen expertise bepaalt zelf de mate van afstemming met andere aanbieders vragen & aanbieden bepaalt eigen profiel, cultuuronderwijs staat er ten dienste van. ICC werkt als initiator eigen vraag stuurt keuze uit het externe aanbod maakt meerjarige afspraken met partners in het culturele veld ondersteunt scholen bij vraagontwikkeling komt met scholen tot meerjarige contracten beschouwt scholen als partners, niet als afnemers leren & ervaren werkt vanuit visie op ontwikkeling van 0 – 12 jarigen maakt deel uit van rijke, realistische leeromgeving werkt eendrachtig samen met andere organisaties sluit meerjarige samenwerking- afspraken cultuureducatieve activiteiten vormen onderdeel van integrale leeromgeving ontwikkelt aanbod dat past bij de gestelde vraag Uit: Hart d voor cultuur! Herziene versie LKCA 2014 school culturele instelling
tijds- investering vervoer locatie prijs didactisch en pedagogisch handelen incidenteel of structureel planning Criteria op organisatie en randvoorwaarden
aansluiting bij visie aansluiting bij thema’s samenhang met andere vakgebieden discipline lesmateriaal competenties van leerlingen artistieke kwaliteit Criteria op inhoud aansluiting bij belevingswereld
‘Het interessante van vragen is (immers) dat ze zich ontwikkelen en dat degene die op die vraag wil ingaan de gelegenheid neemt om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van die vraag. Uit: Hart d voor cultuur, herziene versie LKCA 2014
16.00 uurDeltaplan cultuureducatie en subsidiesystematiek – Wethouders Joris Wijsmuller en Ingrid van Engelshoven uurUitreiking Haagse Cultuuronderwijs Prijs uurNetwerkborrel Programma Aula (plenaire zaal) Gang Koninklijke Bibliotheek