Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Resultaatgericht Samenwerken
Advertisements

Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
3-jarigen in het basisonderwijs
VMBO in Beweging Nootdorp, 9 november 2011 Annemieke Maat.
CALVIJN MEERPAAL ACADEMY
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
OnderwijsServicebus. De OnderwijsServicebus is een mobiele mediatheek ter ondersteuning van het onderwijs in kleine kernen.
Educatief partnerschap en VVE
Wijkmedia onder de loep 19 november 2010 Else Rose Kuiper | lectoraat informatie, technologie en samenleving | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
De kracht van de ervaring
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
de Ontdekking Oosterhout
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Even voorstellen Anja Hol
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Netwerkbijeenkomst cultuurcoaches
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
VAKSCHOOL Werkmiddag
Cursus Intern Cultuur Coördinator
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Ruimte voor verpleeghuizen
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Hoe bepaal ik de kwaliteit van cultuuronderwijs? jorien schulten & piet hagenaars.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Kwaliteit en beleid Kwaliteit (eigenschap) De meest neutrale definitie van kwaliteit is: het geheel van eigenschappen van een object, waarbij een object.
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
Cultuureducatie met Kwaliteit in Oldenzaal. Cultuureducatie met Kwaliteit Rijksregeling voor de periode –1 e tranche: 2013 en 2014 –2 e tranche:
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Peuterspeelzaal De Woezel Een kleine partner met een grote visie. Of hoe klein duimpje het hart wil laten kloppen………………….
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Welkom Dinsdag 2 april uur Andere schooltijden.
Werken aan de doorgaande lijn van 0-13 jaar De visie van 7 onderwijsbestuurders.
Heinkenszand – 22 februari 2011 Jump Koch – min. OCW.
Informatiebijeenkomst gemeenteraden ‘Transitie’ 11 en 12 juni 2013 Presentatie door: Pietsje Hulshoff en Heinrich Winter.
Informatiebijeenkomst Woensdag 22 april Nieuwe subsidieaanvraag 1.Verhoogde bedragen € 9,50 per leerling per jaar Minimaal € 760 (bij minder dan.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
ICC Module Muziek op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Samenwerking leerling, school, ouders. Programma uurWelkom; terugkoppeling opbrengsten vorige ouderavond; presentatie over het cultuurprofiel.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Voor talenten in uw klas!
Resultaatgericht Samenwerken
Aanbesteding jeugdteams
Locatie: De Kreek Meetketting 1,2,3
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Transcript van de presentatie:

Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje

komen en gaan voldoet aan de kerndoelen leerlingen nemen deel aan culturele activiteiten wanneer het past ontwikkelt aanbod op basis van eigen expertise bepaalt zelf de mate van afstemming met andere aanbieders vragen & aanbieden bepaalt eigen profiel, cultuuronderwijs staat er ten dienste van. ICC werkt als initiator eigen vraag stuurt keuze uit het externe aanbod Maakt meerjarige afspraken met partners in het culturele veld Ondersteunt scholen bij vraagontwikkeling Komt met scholen tot meerjarige contracten Beschouwt scholen als partners, niet als afnemers Leren & ervaren Werkt vanuit visie op ontwikkeling van 0 – 12 jarigen Maakt deel uit van rijke, realistische leeromgeving Werkt eendrachtig samen met andere organisaties Sluit meerjarige samenwerking- afspraken Cultuureducatieve activiteiten vormen onderdeel van integrale leeromgeving Ontwikkelt aanbod dat past bij de gestelde vraag Uit: Hart d voor cultuur! Herziene versie LKCA 2014 school Culturele instelling

Tijds- investering vervoer Locatie prijs Didactisch en pedagogisch handelen Incidenteel of structureel planning Criteria op organisatie en randvoorwaarden

Aansluiting bij visie Aansluiting bij thema’s Samenhang met andere vakgebieden discipline lesmateriaal Competenties van leerlingen Artistieke kwaliteit Criteria op inhoud Aansluiting bij belevingswereld

‘Het interessante van vragen is (immers) dat ze zich ontwikkelen en dat degene die op die vraag wil ingaan de gelegenheid neemt om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van die vraag. Uit: Hart d voor cultuur, herziene versie LKCA 2014

14.55 uurPauze uurSessieronde uurDeltaplan cultuureducatie en subsidiesystematiek – Wethouders Joris Wijsmuller en Ingrid van Engelshoven uurUitreiking Haagse Cultuuronderwijs Prijs uurNetwerkborrel Programma Gang Koninklijke Bibliotheek Diverse locaties Aula (plenaire zaal) Gang Koninklijke Bibliotheek

Scholen en culturele aanbieders in gesprek Filmpje

komen en gaan voldoet aan de kerndoelen leerlingen nemen deel aan culturele activiteiten wanneer het past ontwikkelt aanbod op basis van eigen expertise bepaalt zelf de mate van afstemming met andere aanbieders vragen & aanbieden bepaalt eigen profiel, cultuuronderwijs staat er ten dienste van. ICC werkt als initiator eigen vraag stuurt keuze uit het externe aanbod maakt meerjarige afspraken met partners in het culturele veld ondersteunt scholen bij vraagontwikkeling komt met scholen tot meerjarige contracten beschouwt scholen als partners, niet als afnemers leren & ervaren werkt vanuit visie op ontwikkeling van 0 – 12 jarigen maakt deel uit van rijke, realistische leeromgeving werkt eendrachtig samen met andere organisaties sluit meerjarige samenwerking- afspraken cultuureducatieve activiteiten vormen onderdeel van integrale leeromgeving ontwikkelt aanbod dat past bij de gestelde vraag Uit: Hart d voor cultuur! Herziene versie LKCA 2014 school culturele instelling

tijds- investering vervoer locatie prijs didactisch en pedagogisch handelen incidenteel of structureel planning Criteria op organisatie en randvoorwaarden

aansluiting bij visie aansluiting bij thema’s samenhang met andere vakgebieden discipline lesmateriaal competenties van leerlingen artistieke kwaliteit Criteria op inhoud aansluiting bij belevingswereld

‘Het interessante van vragen is (immers) dat ze zich ontwikkelen en dat degene die op die vraag wil ingaan de gelegenheid neemt om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van die vraag. Uit: Hart d voor cultuur, herziene versie LKCA 2014

16.00 uurDeltaplan cultuureducatie en subsidiesystematiek – Wethouders Joris Wijsmuller en Ingrid van Engelshoven uurUitreiking Haagse Cultuuronderwijs Prijs uurNetwerkborrel Programma Aula (plenaire zaal) Gang Koninklijke Bibliotheek