Klachtenafhandeling GGD 2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Veranderingen in het klacht- en tuchtrecht
Advertisements

4e/5e ronde: november – december 2004 Voorlichtingsbijeenkomsten gemeenten en kinderopvangorganisaties.
Veranderingen in rol Familieraden
Kwaliteitszorg in de huisartsenpraktijk
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
WMO - Communicatie- Inspraak belangenbehartigers Praktijk WMO-adviesraad in de gemeente Brummen.
Recht op veiligheid? 14 november 2009 Brenda Frederiks VUMC.
Competentie 1, 3, 15 en 16 Wetten, Regels en Overeenkomsten
Ouderengezondheidszorg
Rapportages zijn Managementinformatie
Gemeente Puurs Fran Wauters Klantencoördinator 1 juni 2012
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
Kennisforum gemeentelijk distributiebeleid
Platform milieuhandhaving grote gemeenten
Patientveiligheid: juridische aspecten
JAARVERSLAG 2003 Ombudsman Jean Dreezen. 2 Wat is een klacht in het ZOL? Klacht =… iedere uiting van ongenoegen of ontevredenheid omtrent het zorgproces.
Verkenning interferentiegebieden bodemenergie Haaglanden 29 januari
LEIDERSCHAPSONTWIKKELING © POLITIE HAAGLANDEN 2006 In gesprek over professioneel handelen 2 projecten in Haaglanden.
MODEL ONDERSTEUNINGSPLAN Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs April 2012 Auteurs: Ron Benjamins, Dick Rasenberg.
Rol IGZ bij toezicht medische zorg in PI
SKE Klachtencommissie Rotterdam en Zuid-Holland Zuid
Planvorming, van oud naar nieuw, van papier naar een werkende organisatie ir. Ad van Leest.
Klinische psychologen en hun aansprakelijkheid
Analyse zwemdiplomabezit. Situatie Pas het meetinstrument aan aan de situatie –Wat is het probleem? –Wat is de (beleids)doelstelling? –Waar wil je op.
coördinator gezondheidsrecht KNMG
Over de schotten heen kijken!
Governance en systeemtoezicht Rian Vos Coördinerend/specialist senior inspecteur IGZ.
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
Professionalisering van de jeugdzorg in Nederland
Onderzoek Nationale Ombudsman Wsw'ers uit beeld bij gemeenten Gemeenten moeten hun verantwoordelijkheid nemen Ze sturen nu te veel op financiën Staan ver.
Groenvisie Kwaliteit gestuurd beheer in Amersfoort.
Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen
Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen
Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg (WKKGZ)
1 “Innovatieplaats Cure” Experimenteer met minder regels.
CvB en examencommissie samen verantwoordelijk Over de onafhankelijkheid van de examencommissie.
Rianne Ronden, Huisarts
Gemeenschappelijke Regeling GGD Zeeland. Opzet presentatie 1.Reden bestaan GR GGD Zeeland 2.Visie op Publieke Gezondheid in Zeeland 3.Bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Congres 2009 Zorgbelang Nederland Nieuwe wetgeving en Positie Informatie en Klachtenopvang (workshop 4) drs. M. (Marga) J.M. Timmers SOKG expertisecentrum.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Wet publieke gezondheid (Wpg) in werking per 1 december november 2008.
Algemeen Bestuur GGD Haaglanden - 11 juli 2014 GGD Haaglanden “Zorgen voor en Zorg om Publieke Gezondheid” Wet publieke Gezondheid (WPG)
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
Workshop Cliëntenbeleid Kennisbijeenkomst Jeugdzorg 24 mei 2012.
Hand in hand voor het leven Thomas Eckhardt, arts, MPH Medisch Directie Adviseur Medisch Manager Ambulancezorg.
PH Forum debat, Utrecht 28 september 2009 Toekomst voor GGD Epidemiologie Betere cijfers, minder geld! Lejo van der Heiden Afdelingshoofd OGZ/ Directie.
De klachtenfunctionaris: het perfecte plaatje…
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Aanpassing Klachtenregeling. Je hebt een klacht, wat kan je doen? Je kan direct een klacht indienen bij de klachtencommissie Je kan praten met verschillende.
Landelijk Kwaliteitsprogramma Beter voorkomen Maatschappelijke Verantwoording indicatoren JGZ GGD Nederland 8 september 2008.
Stand van zaken stelselwijzigingen AWBZ Monique van der Meulen 29 maart 2011.
Meldplicht datalekken en Algemene verordening gegevensbescherming (achtergronden en verplichtingen) Mr. Dr. Anne Wil Duthler Advocaat en senator, voorzitter.
Kernbevindingen Evaluatie GR GGD Haaglanden Presentatie aan AB Maandag 4 juli 2016 Marcel Benard Heleen Stigter.
Chris de Vogel GHOR Operationele organisatie GHOR Haaglanden
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Informatiebijeenkomst 22 maart 2016
GMR Consent 14 februari 2011.
OP WEG NAAR DEUGDELIJK BESTUUR
Klachtencommissariaat Enschede
Voorlichting leerplicht
Algemene vergadering 11 mei 2017.
Kwaliteitszorg les 3.
Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Programma Welkom! Toelichting op de masterclass Introductie van de gastsprekers Toelichting op Kamerbrief over goed bestuur.
Landelijke toegankelijkheid maatschappelijke opvang
Klachtencommissariaat Enschede
Toezicht Wmo Toezicht WMO
Toezicht op Goed Bestuur bij IGJ Toezichtfestival maart 2019
Transcript van de presentatie:

Klachtenafhandeling GGD 2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 1

2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 2 Klachtenregeling GGD Haaglanden 2015, gebaseerd op de WKCZ (Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector) Regeling en procedure klachten GGD Haaglanden 2015

2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 3 Jaarverslag klachten GGD Haaglanden 2014 internbemiddelingmediationformeel totaal aantal klachten67 totaal doorverwezen of niet ontv.8 totaal in behandeling59waarvan49307 totaal aantal op tijd44waarvan38204 totaal aantal te laat15waarvan11103 openstaand0waarvan0000 percentage op tijd totaal75% internbemiddelingmediationformeel 78%67%nvt57% totaal aantal professioneel handelen27 totaal aantal bejegening21 totaal aantal organisatie18 totaal aantal informatievoorziening0

2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 4 Halfjaarlijks overleg directie- klachtenfunctionaris Kwartaalrapportages Inhoudelijke klachten en afhandeling Analyse, conclusies (tot op functionaris niveau) en acties Input voor kwaliteitsverbetering

Bestuurlijke verantwoordelijkheid AB Jaarverslag Aanbieden jaarverslag aan wettelijke partijen: IGZ minister van VWS Patiëntenorganisatie Zorgbelang 2015Klachtafhandeling GGD Haaglanden 5