Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Gebruik sociale media voor Personal Branding en om werk te zoeken
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Hoe ga je om met LinkedIn?
2.0-tools summerschool. 2.0-tools summerschool.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Mijn gegevens op het web!?
Hoe maak ik een goed online cv?
Social media gebruiken om een baan te vinden
Sollicitatiegesprek.
Succesvol netwerken met LinkedIn Een wereld van verschil
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ho 8: Portfolio.
Handleiding netwerkkaart PGOsupport
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.

Ken je kracht…Deel je kracht…
Het nieuwe solliciteren:
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
De dag van het solliciteren Blok 1
Instructie weblog. Start van je eigen weblog 1) Ga naar weblog.aocfriesland.nl 2) Je krijgt het volgende scherm te zien. 3) Ga naar inloggen, zowel links.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
UVW LinkedIn Presentatie
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
Sollicitatie tips Belangrijke zaken Tips&tops 1. Indeling: Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief lay out Sollicitatiebrief inhoud Sollicitatiebrief.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor LinkedIn gebruiken? Hoe maak je een aansprekend profiel? Digitaal netwerken: hoe doe je dat? De interactie aangaan.
Matchcare LINKEDIN BASISTRAINING. Programma Introductie en voorstelrondje Introductie social media LinkedIn Wat moet je vooraf weten? Beginnen met invullen.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Sollicitatietraining
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Introductie social media
Training: Inloggen en Zoeken
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Bedrijfsnaam Producten en services
Hoe presenteer ik mezelf online?
Duurzame inzetbaarheid
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Duurzame inzetbaarheid
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Duurzame inzetbaarheid
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Solliciteren met Social Media
Twitter • LinkedIn • Facebook
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Workshop Baukelien van Minnen

LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op LinkedIn is niet actief op zoek naar een andere baan  mensen in Nederland actief op LinkedIn in de branche Oil & Energy

Doel van LinkedIn  Jezelf profileren  Netwerk vergroten en netwerk onderhouden  Kansen zien en creëren via je netwerk  Kennis vergaren en vergroten  Gevonden worden op expertise, vaardigheden en interesse

Voordat je gaat beginnen….  Zet eerst alle ‘Activiteiten-meldingen’ uit…  Jouw netwerk krijgt anders elke aanpassing apart te zien…  Ga naar je profiel. Aan de rechterkant vind je onderstaande knop. Schuif de knop naar Nee.

Een kijkje in de wereld van recruitment

Zo zoeken werkgevers…

Filteren Nederlands AND (duits OR german OR deutsch ) Callcenter OR klantenservice OR contactcenter Binnen een straal van 15 km van Leeuwarden

Denk dus goed na waar je op gevonden wil worden…. Richt je op de functie die je ambieert en de regio en branche waarin je wilt werken

Waar kun je zoektermen gebruiken?  Headline  Samenvatting  Werkervaring (functietitels en beschrijving)  Skills

Jouw headline  Professionele, zakelijke titel (meer dan 1)  Niet de naam van het bedrijf waarvoor je werkt  Denk aan je trefwoorden (3)  Goede, zakelijke foto! Geen vakantiekiekje.

Wijzigen URL  Geen cijfers achter jouw URL!!  Jouw URL komt op je visitekaartje!  Ga naar tabblad Profiel - > bewerken

Jouw Samenvatting  Een goede, duidelijke samenvatting  Elevator Pitch!  Gebruik je trefwoorden  Als je verschillende rollen in je Headline hebt staan, schrijf dan een korte samenvatting over elke rol  Geen spelfouten  Belangrijk: je Samenvatting is samen met je Headline het onderdeel waar je het eerst op gevonden gaat worden.

Hulpbronnen voor zoektermen Vraag het recruiters Spiek bij vakgenoten Leer het jargon Kijk naar vacatureteksten Gebruik synoniemen

Waarom een netwerk belangrijk is  LinkedIn laat in zoekresultaten alleen mensen zien die een connectie met je hebben  Inzage in het netwerk van je netwerk (2 e graad connecties)  Makkelijk contact houden met mensen die je kent

Een netwerk zorgt dat je kunt zoeken en gevonden kunt worden via LinkedIn Jouw eigen netwerk Voeg zoveel mogelijk mensen toe die je kent en die iets voor jou kunnen en willen betekenen Jouw eigen netwerk Voeg zoveel mogelijk mensen toe die je kent en die iets voor jou kunnen en willen betekenen Het netwerk van jouw netwerk Hoe groter je 1 e graads netwerk, hoe groter je 2 e graads netwerk. Zorg voor een paar übernetwerkers in je netwerk Het netwerk van jouw netwerk Hoe groter je 1 e graads netwerk, hoe groter je 2 e graads netwerk. Zorg voor een paar übernetwerkers in je netwerk

Hoe vind ik mijn netwerk?  Vul eerst je profiel zo zorgvuldig mogelijk in met werkervaring en opleidingen  Zoek personen die je al kent op naam  Voeg collega’s toe door op naam van het bedrijf te zoeken  Laat LinkedIn je helpen met de lijst “mensen die je misschien kent”

Hoe vergroot ik mijn netwerk?  Voeg steeds mensen toe die je IRL ontmoet  Ga een conversatie aan in relevante groepen  Nodig mensen uit die je interessant vindt of die iets voor je kunnen betekenen  Belangrijk: zorg dat je in je uitnodiging al direct een goede indruk maakt

Netwerken begint bij de uitnodiging Nooit Altijd

Netwerken niet werken 19 Wees zuinig op je netwerk

Alleen in iemands “netwerk” zitten brengt je nog nergens…

Gebruik network updates om “top of mind” te blijven Om te laten zien waar je mee bezig bent Om kennis te delen Om mensen te attenderen op relevante vacatures

Actief netwerken  Wees attent en persoonlijk!  Maak gebruik van updates  Reageer op- en deel updates van je netwerk  Wees actief in relevante groepen (stel vragen, deel kennis, reageer op discussies)

Durf je droombaan na te jagen….

Bedrijven  Hot-list: Maak jouw eigen bedrijven top 10  Focus op bedrijven die jij interessant vindt, en op bedrijven die iets voor jou kunnen betekenen  Volg de ontwikkelingen van deze bedrijven  Geef commentaar op de updates  Bedrijven zien door wie ze gevolgd worden, ze zullen jou dus eerder vinden  Jij bent in beeld! Toont interesse en motivatie!  Werkgevers kiezen altijd voor zichtbaar gemotiveerd personeel!

Hulp bij het maken van je hotlist? Ardanta De Blinde ING Bagage online.nl Eneco Rabobank

Doe onderzoek  Pas ik bij de bedrijfscultuur?  Kan ik me vinden bij de producten/diensten die het bedrijf levert/produceert?  Sta ik achter de missie/visie van het bedrijf?  Kan ik iets toevoegen? Maak je hotlist

Zet gericht je netwerk in

Wanneer wordt jouw LinkedIn-pagina gebruikt?  Als recruiters, collega’s, leidinggevenden, toekomstige werkgevers, HR-managers jouw status willen bekijken.  Tijdens een sollicitatiegesprek: werkgevers hebben jouw LinkedIn-profiel vaak uitgeprint voor het gesprek.  Als derden jou willen benaderen voor advies.  Aanvullend op het visitekaartje na een gesprek

Belangrijk  Een goed profiel is 100% gevuld  Is waar  Is foutloos geschreven en taalkundig correct  Wordt regelmatig aangepast

Maak gebruik van de resources…

Laat je zien en zoek contact