Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Marktonderzoek Danneels
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Training Sharepoint Wendy Ankersmit.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
het bouwen van een website
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
Tips voor de blogger in spé.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Een werkstuk maken.
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 2.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Zoekmachinemarketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
SEO Seminar.
Online Marketing Basis
Goochelen met Google Zoeken
Vacatureteksten schrijven
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
De website.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3

Zoekmachinemarketing

Nulmeting 11 april 2016 Elke week opnieuw meten

Search Engine Marketing SEA (Search engine advertising) SEO (search engine optimalization) Advertising Organic

Side bar met advertenties is recentelijk verdwenen. -Niemand leest ze -Meerdere “routes” in site ook meer kans op afhaken -Past niet op mobiel Side bar met advertenties is recentelijk verdwenen. -Niemand leest ze -Meerdere “routes” in site ook meer kans op afhaken -Past niet op mobiel SEM Search Engine Marketing

Retentie Wat is de customer journey? Het eerste stuk… Gebruik uniforme keywords: Thailand Thailand vakantie Thailand travel Gebruik uniforme keywords: Thailand Thailand vakantie Thailand travel

Nieuws Wiki Afbeeldingen Video’s Boeken Blog Google Universal search: verticale zoekmachine

Trending topics

Google Correlate

New Keyword research How to Use the Google Keyword Planner (vs. Keyword Tool) for SEO

Exact search only

Hoe leest een bezoeker een website?

NIET! Hij scant. Hij klikt door. Hij is gehaast. Hij is ongeduldig. Bijvoorbeeld: Een Google-pagina met resultaten wordt gemiddeld 1,5 seconden gezien.

Hoe zoekt een ‘zoeker’? uitzendbureau regio Nijmegen bouw lasser uitzendbureau regio Nijmegen uitzendbureau regio Nijmegen bouw uitzendbureau Mensen gebruiken steeds meer zoekwoorden in hun zoekopdracht. Hoe specifieker een zoekopdracht, hoe hoger het percentage dat converteert.

Hoe zoekt een ‘zoeker’? Mensen gebruiken steeds meer zoekwoorden in hun zoekopdracht. Hoe specifieker een zoekopdracht, hoe hoger het percentage dat converteert. Dit principe heet de Long tail; welke zoekwoorden hebben de meeste potentie als het gaat om verkeer én conversie. Nadat je de juiste zoekwoorden hebt gevonden: zorg voor specifieke landingspagina’s! Voorbeeld: laat degene die zoekt op ‘6-persoons vakantiehuizen Bretagne’ niet terecht komen op een landingspagina ‘luxe huizen in Frankrijk’.

Hoe zoekt Google? Waar let Google op? Hoe maak je je website optimaal?

How Google Search works

Wat zien wij?

Wat ziet de zoekmachine

Hoe zoekt Google? home.snafu.de/tilman/xenulink.html

De pijlers voor de perfecte opbouw van je website: Techniek: Codes (op)bouw website Opbouw website Url structuur Content: teksten Populariteit: Links Goede ranking én relevantie! De vijf SEO pijlers

Zoekmachinemarketing SEO schrijven Denk aan goede url’s!: – Goed voorbeeld: Wehkamp – Slecht voorbeeld: HSK – Belangrijke zoektermen bepalen Zoektermen met synoniemen verwerken in de tekst H1 bold Verwerk links in de tekst. Houd zinnen kort en leesbaar.

Landingspagina’s

Content zoekwoordenonderzoek Stappen: 1.Brainstormen over zoekwoorden. 2.Verrijken / aanvullen van de zoekwoorden. 3.Kiezen van topzoekwoorden. ‘Met een zoekwoordenonderzoek stem je het woordgebruik van de website af met het zoekgedrag van de gebruiker.’

Woorwolk.nl versus thailandtravel.nl

Autoverzekering 45 keer gevonden Don’t over do IT!!!

1. Brainstormen over zoekwoorden Tip - Kruip in het hoofd van de bezoeker.

Andere bronnen voor meer zoekwoorden: - Huidige website; - Huidige reclame-uitingen; - Websites van anderen. Hoe verrijken: - Synoniemenprogramma’s zoals bv synoniemen.net; - Enkelvouds- en meervoudsvormen; - Combinaties van woorden. 2. Verrijken/aanvullen van de zoekwoorden

3. Kiezen van topzoekwoorden.

Content: plaatsing van keywords titel metadescription koppen ( - ) Bodytekst URL linkteksten

Titel

Tips voor schrijven titel 1.Maximaal 65 tekens. 2.Zet het belangrijkste zoekwoord vooraan. 3.Begin titels niet standaard met de naam van het bedrijf. 4.Schrijf titel als kleine tekstuele advertentie.

Meta description

Tips voor schrijven meta-description 1. Maximaal 150 tekens (inclusief spaties). 2. Gebruik zoekwoorden. 3. Hoeft niet perse volzinnen te maken.

kop subkop

Koppen en subkoppen 1.Zoekwoord(en) in kop De belangrijkste kop van de pagina. 2.Subkoppen - Structuur van de tekst duidelijk maken.

Bodytekst 1.Zoekwoorden aan het begin van een artikel, alinea en pagina. (maximaal 4 keer in de tekst). 2.Secundaire zoekwoorden door tekst heen. Bijvoorbeeld twee keer. -> Punt 1 en 2 voor tekst van ca. 250 woorden. 3.Tekst moet gáán over het focuszoekwoord. 4.Elke tekst moet uniek zijn.

URL Tips 1. Laat de sitestructuur in de URL terugkomen. 2. Noem de belangrijkste zoekopdrachten. 3. Maak de URL niet te lang.

Website / Sitemap Tips 1.Kies een indeling die niet snel wijzigt. 2. Maximaal drie niveaus. 3. Via interne links geef je aan hoe belangrijk pagina’s zijn. 4. Herkenbare namen van de categorieën. 5. Sitestructuur terug zien in URL.

Sitemap Thailand travel

Sitemap TUI

Sitemap

Linkbuilding 1. Links moeten thematischs verwant zijn aan elkaar. 2. Alleen links die niet zijn gekocht. 3. Zoeken naar websites die autoriteit zijn in branche.

Linkbuilding Authority Hoe meer links van en naar je site hoe hoger de google score Youtube, facebook, twitter etc.., blogs Content Maak het de moeite waard om je content te delen

Stappenplan 1.Bepalen doelgroepen / doelstellingen website. 2.Bepalen zoekwoorden per doelgroep. 3.Concurrentie-analyse. 4.Structuur website bepalen. 5.Per pagina thema bepalen + belangrijkste zoekwoord. 6.Tekst pagina schrijven. 7.Nadenken over invullen linkbuilding.

Alternatief stappenplan Hier is de relatie met andere sites belangrijk voor de content. 1.Zoek de beste bronnen/schrijvers in jouw vakgebied. 2.Kom bij ze in beeld/share hun content (bijv. via Twitter). 3.Bouw een relatie op, waardoor zij geneigd zijn naar jou te linken. 4.Ontmoet deze partijen/mensen! 5.Content is meer dan tekst (foto’s, video).