De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zoekmachinemarketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zoekmachinemarketing"— Transcript van de presentatie:

1 Zoekmachinemarketing
Theo Zweers, mei 2017

2

3

4 Marktaandeel zoekmachines
(2015)

5 Waarom is SEO relevant? Tweederde van de aankopen beginnen online
9 van de 10 keer wordt een zoekmachine gebruikt voorafgaand aan koop Meer dan de helft ontdekt online nieuwe aanbieders

6 Waarom zoekmachinemarketing
Zoekmachinemarketing is het geheel aan economische activiteiten om informatie, producten en diensten via zoekmachines onder de aandacht te brengen. M.b.v. zoekmachines op internet kunnen bedrijven potentiële klanten bereiken en daarmee producten en diensten bij hen onder de aandacht brengen.

7 Disciplines Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
het inhoudelijk en technisch verbeteren van een website om hiermee een zo goed mogelijke zichtbaarheid te verkrijgen in de organische resultaten van zoekmachines Zoekmachine adverteren (SEA) het plaatsen van advertenties in de zoekresultaten

8 SEO Search Engine Optimization

9 SEO Search Engine Optimization Betaalde zoekresultaten
Organische zoekresultaten

10

11

12 In het geval van Google zijn er meer dan 200 factoren die meespelen in het rangschikken van een specifieke website

13 23 maart 2018 On the page SEO Rating content are done by looking at quality, keywords, engagement (Bounce rate) and freshness. The HTML that makes up your site are check for quality. The Architecture of your site determines how easy your site is crawled, load times and how relevant your URL structures are. Off the page SEO Links are vital and search engines look at quantity, quality and how visible the links are on your site. Social activity means how many of your posts are shared. Does the social activity prove your site to be trusted. Your website’s age also affects trust. Personal ranking signals includes your location, do you have returning visitors and what does your friends think of your site. The two sections above ad points to your rank, where the next two factor groups remove points from your rank. Violations Thin or shallow content that lack substance are penalized. Stuffing or also called keyword density is important. Tricks to boost your rank, like cloaking, paid links, hidden words and link span is becoming more serious. With the last panda update link spamming where pointed out, meaning that websites with a history of comment spamming will receive penalties. Blocking Search engines look at how many of your posts are blocked. Apart from that can search engines also see who and why you block websites.

14 Wat is SEO? SEO staat voor een goede ervaring bij bezoekers en is geen truc SEO is een proces en geen project Google probeert een mens te imiteren Is de tekst op de pagina relevant voor de zoekopdracht in Google? Wordt de pagina snel genoeg geladen en weergegeven? Wat is de autoriteit van de website? Enz.

15 Google’s SEO beginnershandleiding (pdf)
Naslagwerk Google’s SEO beginnershandleiding (pdf)

16 Drie belangrijke hoofdcategorieën
van factoren waarop zoekmachine scant: Inhoud (content, tags, tekst, enz) Techniek (programmeertaal) Populariteit (aantal en waarde links)

17 Geïnspireerd door deze gordijnen
23 maart 2018 Geïnspireerd door deze gordijnen Waar zoek je op

18

19

20

21 Zoekwoorden onderzoek
Google Trends Zoekwoorden onderzoek

22

23 Zoekwoorden onderzoek
AdWords Keyword planner (gmail account) Adwords.google.com

24 Waarom onderzoek Het zoekgedrag van consumenten leren kennen
Variaties leren kennen Volumes leren kennen Concurrentie leren kennen Koopbereidheid leren kennen

25

26 23 maart 2018 Volume kan ook bekeken worden per provincie bijvoorbeeld

27 Zoekwoordenonderzoek Tools
Google AdWords Keyword Planner Google Analytics (zoekwoorden) Google Trends Ideeën: Google.nl Google Suggesties Personeel Concurrenten Brainstormen Synoniemen Synoniemen.net

28 Koopproces fasen en zoekwoorden
Gordijnen Vouwgordijnen Vouwgordijnen grijs Luxaflex Roman Shades 1m breed

29 Schrijven voor SEO Waarop wil de organisatie gevonden worden? (zoekwoordenstrategie) Waar zoeken gebruikers op? (zoekwoordenanalyse) Teksten schrijven: Tekstuele inhoud Semantische factoren Afbeeldingen en links

30 Teksten voor SEO Meta-tag (samenvatting pagina onderwerp, 156 tekens)
Title-tag (onderwerp pagina) (Head tag (koptekst in HTML bestand – inhoud niet in browser) – zoekwoorden in de titel) Anchor tekst (tekst in link – zegt iets over de pagina waarnaar wordt gelinkt) Alt-attribuut (afbeeldingstekst, optimaliseren van afbeeldingen) Heading-tag – zes maten Emphases tag Strong tag (zie ook

31 Title-tag Titel van de pagina.
Staat niet op de pagina, maar in tabblad Wordt gebruikt in zoekresultaat

32

33 Title tag <head> <title>Hier de titel schrijven</title> </head> Of In CMS bij SEO titel

34 Meta Tag/Meta name Onder de title tag Samenvatting van pagina
Geef in 156 karakters de inhoud van de titel Naam organisatie, gebruik zoekwoorden

35 Anchor tekst Tekst in link – zegt iets over de pagina waarnaar wordt gelinkt) Alt-attribuut (afbeeldingstekst, optimaliseren van afbeeldingen) Tekstmogelijkheden: Heading-tag – zes maten Emphases tag Strong tag

36 Afbeeldingen Geef de afbeelding een naam
Niet CANON54678.jpg maar ‘tekst’.jpg Het gaat niet om de ondertitel van de afbeelding, maar om de afbeeldingsnaam Gebruik multimedia


Download ppt "Zoekmachinemarketing"

Verwante presentaties


Ads door Google