OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Mijn gegevens op het web!?
Jobmarketing 2.0 Langenberg Advies in Verandering Vacaturepodium Match4U 13 februari 2014.
Invullen e-profiel Ga naar
Hoe word je een ster? *.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Senioriteit als pluspunt bij sollicitaties
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Een lessenserie van drie lessen
Tijd verprutsen is het hart van vernieuwing. Informatietechnologie is een groot boos beest, dat constant op je deur klopt. Hoe lang houd je dat beest.
Ho 8: Portfolio.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Experimentele Proeftuin Sint-Oedenrode Jo Gloudemans.
Leef je geloof! Jacobus 2: Jacobus 2 : 26
Waaruit bestaat jouw eigen glazen plafond? Waaruit bestaat jouw glazen ondernemersplafond? 1.
Powerpoint Hoe moet het NIET?.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Het presenteren van het onderzoek
Het nieuwe solliciteren:
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Workshop Tips & Tricks CV
De dag van het solliciteren Blok 1
Tatiana Constandse John Ouderling.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
UVW LinkedIn Presentatie
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
“ Het ontneemt je de levensvreugde, niet te kunnen leven zoals je wilt leven.”
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Een opMERKelijk cv. Waarom een cv? spring …hoe spring je er uit??
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Talent in Ontwikkeling
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
YELLOW BIJ DE GEMEENTE GRONINGEN 2 JUNI zzp’ers voor Nieuw !
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
De vraag is je beste vriend
Laat jezelf ZIEN bij je sollicitatie
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Talent in Ontwikkeling
LinkedIn – Je carriere start nu!
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
SCHRIJF JE SOLLICITATIEBRIEF EN CV
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Hoe presenteer ik mezelf online?
Davidsfonds JUNIOR JOURNALIST-wedstrijd
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Opdracht PowerPoint Maak een PowerPoint over jezelf.
Basisschool De Dassenburcht NUENEN
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

OPVALLEN EN JEZELF ONDERSCHEIDEN ALS PROFESSIONAL

….. EN ZO IS HET BEGONNEN! DE GEBOORTE VAN HET CV MEISJE

….. EN DIT LEVERT HET JOU OP JIJ BENT DE OPLOSSING VOOR EEN ANDER!

MIJN CURRICULUM VITAE: Is getypt in Times New Roman of Arial; Met lettergrootte ; Bestaat uit minimaal 2 of 3 pagina’s met 1 kolom tekst van onder elkaar geplaatste onderdelen; Heeft een profieltekst bestaande uit een opsomming van competenties; Bied ik digitaal aan onder de exotische naam cv.doc, cv-oud.txt of cv.mei2016 4

HET GEMIDDELDE NEDERLANDSE CV 5 Ruim 60% van de beroepsbevolking loopt met hetzelfde cv rond!

Het CV meisje6 HELP …….. IK MOET MIJZELF VERKOPEN!

Het CV meisje7 ZO MAAK JE EEN OVERTUIGEND, ONDERSCHEIDEND PROFIEL: 1)Zoek naar de rode draad van jouw professionele verhaal; 2)Kies 3 tot 4 competenties die kenmerkend zijn voor je vakgebied; 3)Leg in jouw eigen taal uit wat je bedoelt met deze competenties; 4)Denk vanuit een win-win situatie: wat bereikt de ander op basis van datgene wat jij aanbiedt.

Het CV meisje8 EEN CV ANNO 2016 ZIET ER ZO UIT: wordt tijdens een eerste screening maximaal 10 seconden bekeken; laat in één oogopslag zien dat je geschikt bent; bestaat uit maximaal 2 pagina’s; bevat een profiel met sterke competenties en meerwaarde; laat zien welke “oplossing” je bent voor een werkgever; heeft een heldere focus op relevante gegevens; is opgesteld met sterke werkwoorden en actief taalgebruik; is voorzien van een professionele profielfoto.

LAAT JEZELF ALS PROFESSIONAL ZIEN 9 EEN KLEINE GREEP UIT PROFIELFOTO’S

LAAT JEZELF ALS PROFESSIONAL ZIEN Het CV meisje10 VOOR NA Met een goede profielfoto zet jij de puntjes op de i

DE BESTE TIP VAN HET CV MEISJE! Het CV meisje11 GA IN DE SCHOENEN VAN DE LEZER STAAN!

DEZE VRAAG HEB IK NOG Het CV meisje12 Voor resultaatgerichte tips, geniale ideeën en nieuwe inspiratiebronnen ga je naar: Facebook: Het CV meisje LinkedIn: Het CV meisje – Saskia van Dartel