Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Kleine engelen Foto’s, tekst en geluid!.
Some days ago, begin April in 2009 somewhere in Rotterdam... Een paar dagen geleden, begin April, ergens in Rotterdam...
over het Vaderhart van God.
Het seminarie Waar ik aan denk? Jezus zei: Als je bidt, wees dan niet als de hypocrieten, die opstaan in de kerk en op de hoek van de straat, zodat iedereen.
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
I love you.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Woorden en tijd.....
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Blijf bij mij Jolink.
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
Interrogative sentences
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
Help, ik heb hulp nodig!. Help, ik heb hulp nodig!
Lieve zoon/dochter ....
Iedereen coach naar Jef Clement.
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Welkom op onze thema-avond
Deltion College Engels A1 Gesprekken voeren [Edu/002] thema: Ough! I don’t feel good…. can-do : kan eenvoudige informatie geven.
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
Interpreteren van data
Tonny.
Bronvermelding Alle schriftgedeelten zijn – tenzij anders vermeld - uit de NBG Bijbelvertaling Alle citaten - tenzij anders vermeld – die worden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!” Ubuntu ”Ik ben omdat jij bent…!”
Sunday, 19 April 2015 zondag 19 april 2015 Anu Laciatu 5’56’’ Una Antra Matina 4’28’’ Dawn 5’22’’ Little Wing 5’11’’ The Song Of The Rain 4’51’’ Oiche.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1996 Integrity's Hosanna! Music 1/4 AND THAT MY SOUL KNOWS VERY WELL (Russel Fragar & Darlene.
Onze doelen en visie in beeld
Friday, 24 April 2015 vrijdag 24 april 2015 RADIO JEFKEN 75 A Thousand Kisses Deep 6’28’’ Benedectine Monks 4’39’’ E Tu 4’45’’ Exaltation de la Croix.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM. U zal er wellicht niets van geloven, maar toch…! Lees dit alles een keer, misschien kan u er nog iets.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Kiezen voor keuzedelen
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Vrijwilliger voor de S.I.R.O Woonzorgcentrum Sinnehiem in Haulerwijk Sinnehiem Radio omroep is met spoed op zoek naar een vrijwilliger. Een vrijwilliger.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Welkom op onze thema-avond
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
De taaltaak
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Transcript van de presentatie:

Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014

Studentcitaten “I find a master’s thesis project, well, your own little baby at the end of the program. Something you can really put your heart and soul into, it’s just yours only. And I find that important, that you can choose a topic based on your own passions and your own preferences. And well, also choosing your own direction in how to shape it.” “Yes it seems like this is a big convergence of everything you have been doing before. So that is very exciting that it is some kind of big assessment moment, so to say. But I also really look forward to it, that I can finally do something like that, and that in the end it will be mine.”

Studentcitaten “I find a master’s thesis project, well, your own little baby at the end of the program. Something you can really put your heart and soul into, it’s just yours only. And I find that important, that you can choose a topic based on your own passions and your own preferences. And well, also choosing your own direction in how to shape it.” “Yes it seems like this is a big convergence of everything you have been doing before. So that is very exciting that it is some kind of big assessment moment, so to say. But I also really look forward to it, that I can finally do something like that, and that in the end it will be mine.” “Ik was ook wel boos op mijn begeleider, want dan denk ik: moet je dat nou drie kwartier herhalen? Dat het niet goed gaat? Want dat weet ik al lang. Wil je me aan het janken krijgen of zo?” “Als je me dit drie maanden geleden had gevraagd, zou ik zeggen: echt slecht. Ik denk dat ik het nooit af ga krijgen. Ik zal hier als fossiel sterven, dat had ik dan gezegd” “Ik ben wel heel sip geweest. Ik ben ook een keer bij een psycholoog geweest omdat ik eh, nou er hoefde maar iemand te vragen: ‘hoe gaat het met je?’ En ik dacht: ‘scriptie, scriptie!’. Nou ja van opstaan tot slapen gaan denk ik aan mijn scriptie.” “We hebben nooit echt richtlijnen gehad over hoe een master scriptie er uit hoort te zien. Als ik terugkijk, als ik dat wist, wat precies de regels zijn, dat zou veel makkelijker zijn voor mij. Nu was het toch wel echt een bevalling.”

Overzicht Feedback van je begeleider Doel van de scriptie Adaptieve begeleiding Do’s en Don’ts Vragen

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Product Proces/Aanpak Zelfsturing

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Product++ + Proces/Aanpak+ + Zelfsturing-- 0

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Verbeterpunten Goede punten

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Verbeterpunten++ + Goede punten- ++

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Wat is het doel? Hoe doe ik het? Volgende stap?

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Wat is het doel?- + Hoe doe ik het?+ + Volgende stap?++ +

Feedback van je begeleider Waar gaat de feedback over? Hoeveelheid?Belang? Wat is het doel?- + Hoe doe ik het?+ + Volgende stap?++ +

Doel van de scriptie BegeleidersStudenten OnderzoeksvaardighedenInhoudelijke kennis over onderwerp

Doel van de scriptie BegeleidersStudenten OnderzoeksvaardighedenInhoudelijke kennis over onderwerpDiploma halen Laten zien dat je het kunt

Doel van de scriptie BegeleidersStudenten OnderzoeksvaardighedenInhoudelijke kennis over onderwerpDiploma halen Laten zien dat je het kunt Zelfstandig onderzoekenEen leuk onderwerp uitdiepen

Doel van de scriptie BegeleidersStudenten OnderzoeksvaardighedenInhoudelijke kennis over onderwerpDiploma halen Laten zien dat je het kunt Zelfstandig onderzoekenEen leuk onderwerp uitdiepen Op koppelniveau: nauwelijks overeenkomsten!

Doel van de scriptie BegeleidersStudenten OnderzoeksvaardighedenInhoudelijke kennis over onderwerpDiploma halen Laten zien dat je het kunt Zelfstandig onderzoekenEen leuk onderwerp uitdiepen Op koppelniveau: nauwelijks overeenkomsten!

Adaptieve begeleiding Startvraag: hoe geef je doelgerichte begeleiding?

Adaptieve begeleiding Startvraag: hoe geef je doelgerichte begeleiding? 1.Het grote doel is voor iedere student hetzelfde.

Adaptieve begeleiding Startvraag: hoe geef je doelgerichte begeleiding? 1.Het grote doel is voor iedere student hetzelfde. 2.Er kunnen vanuit de student/docent kleine aanvullende doelen zijn.

Adaptieve begeleiding Startvraag: hoe geef je doelgerichte begeleiding? 1.Het grote doel is voor iedere student hetzelfde. 2.Er kunnen vanuit de student/docent kleine aanvullende doelen zijn. 3.Vervolgens kijk je naar: Wat kan een student al/nog niet? Wat is de werkhouding/motivatie van een student? Welke toekomstplannen heeft een student?

Adaptieve begeleiding Startvraag: hoe geef je doelgerichte begeleiding? 1.Het grote doel is voor iedere student hetzelfde. 2.Er kunnen vanuit de student/docent kleine aanvullende doelen zijn. 3.Vervolgens kijk je naar: Wat kan een student al/nog niet? Wat is de werkhouding/motivatie van een student? Welke toekomstplannen heeft een student? 4.Op basis daarvan bepaal je je begeleidingsstrategie.

Do’s en Don’ts Onvoorbereid aan je scriptie beginnen.

Do’s en Don’ts Onvoorbereid aan je scriptie beginnen. Bepaal voor jezelf wat je uit je scriptie wilt halen!

Do’s en Don’ts Onvoorbereid aan je scriptie beginnen. Bepaal voor jezelf wat je uit je scriptie wilt halen! Je begeleider het totale gesprek laten leiden.

Do’s en Don’ts Onvoorbereid aan je scriptie beginnen. Bepaal voor jezelf wat je uit je scriptie wilt halen! Je begeleider het totale gesprek laten leiden. Weet wat je uit een gesprek wilt halen, waar je feedback op wilt, wat voor feedback je wilt en wat je moeilijk vindt. (Maak evt. een agenda)

Do’s en Don’ts Onvoorbereid aan je scriptie beginnen. Bepaal voor jezelf wat je uit je scriptie wilt halen! Je begeleider het totale gesprek laten leiden. Weet wat je uit een gesprek wilt halen, waar je feedback op wilt, wat voor feedback je wilt en wat je moeilijk vindt. (Maak evt. een agenda) Klakkeloos overnemen wat je begeleider wil.

Do’s en Don’ts Onvoorbereid aan je scriptie beginnen. Bepaal voor jezelf wat je uit je scriptie wilt halen! Je begeleider het totale gesprek laten leiden. Weet wat je uit een gesprek wilt halen, waar je feedback op wilt, wat voor feedback je wilt en wat je moeilijk vindt. (Maak evt. een agenda) Klakkeloos overnemen wat je begeleider wil. Ga te werk als een wetenschapper en voer een wetenschappelijk debat met je begeleider. Hiermee voorkom je: “Maar de vorige keer zei u het tegenovergestelde”

Do’s en Don’ts Er van uit gaan dat je begeleider nog precies weet wat er in je vorige versie stond.

Do’s en Don’ts Er van uit gaan dat je begeleider nog precies weet wat er in je vorige versie stond. Geef bij een nieuwe versie kort en puntsgewijs aan wat de belangrijkste wijzigingen zijn t.o.v. de vorige versie.

Do’s en Don’ts Er van uit gaan dat je begeleider nog precies weet wat er in je vorige versie stond. Geef bij een nieuwe versie kort en puntsgewijs aan wat de belangrijkste wijzigingen zijn t.o.v. de vorige versie. Na een eerste versie alleen nog wijzigingen aanbrengen n.a.v. de feedback van je begeleider.

Do’s en Don’ts Er van uit gaan dat je begeleider nog precies weet wat er in je vorige versie stond. Geef bij een nieuwe versie kort en puntsgewijs aan wat de belangrijkste wijzigingen zijn t.o.v. de vorige versie. Na een eerste versie alleen nog wijzigingen aanbrengen n.a.v. de feedback van je begeleider. Bekijk zelf ook steeds opnieuw of het stuk duidelijk is, aansluit op andere paragrafen, volledig is, informatie herhaalt, etc.

Do’s en Don’ts Er van uit gaan dat je begeleider nog precies weet wat er in je vorige versie stond. Geef bij een nieuwe versie kort en puntsgewijs aan wat de belangrijkste wijzigingen zijn t.o.v. de vorige versie. Na een eerste versie alleen nog wijzigingen aanbrengen n.a.v. de feedback van je begeleider. Bekijk zelf ook steeds opnieuw of het stuk duidelijk is, aansluit op andere paragrafen, volledig is, informatie herhaalt, etc. Klakkeloos overnemen wat je begeleider wil.

Do’s en Don’ts Er van uit gaan dat je begeleider nog precies weet wat er in je vorige versie stond. Geef bij een nieuwe versie kort en puntsgewijs aan wat de belangrijkste wijzigingen zijn t.o.v. de vorige versie. Na een eerste versie alleen nog wijzigingen aanbrengen n.a.v. de feedback van je begeleider. Bekijk zelf ook steeds opnieuw of het stuk duidelijk is, aansluit op andere paragrafen, volledig is, informatie herhaalt, etc. Klakkeloos overnemen wat je begeleider wil. Ga te werk als een wetenschapper en voer een wetenschappelijk debat met je begeleider.

Vragen Hebben jullie naar aanleiding hiervan vragen? Contactgegevens: Renske de Kleijn – Centrum voor Onderwijs en Leren

Tot slot Het schrijven van een scriptie is hét moment om: -Een onderwerp te verkennen waar jij in je opleiding meer over had willen leren en interessant vindt. -Je CV te pimpen. -Te werken aan je zelfsturende vermogen. -Te ontdekken of een onderzoeksmaster of promoveren iets voor jou is. Maak daar gebruik van en zie het als een kans.