Kenmerk: 24 juni 20131. Kenmerk: 24 juni 20132 Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni 2013 3 Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Probleem psychologie •Vanouds goede opleiding •Invoering student activerend onderwijs •Veel en groeiend aantal studenten •Kwaliteit opleiding in gevaar:
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
UvAnalytics learning analytics voor de UvA Sijo Dijkstra
Sanne Tromp Ton van der Valk
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Voortgangspresentatie Jonatan Bruggeman
Les 7: het voorbereiden van een les
Rotaract & Rotary -Wat is Rotaract -Wie zijn de Rotaracters -Wat doen de Rotaracters -Hoe is Rotaract georganiseerd -Rotaracters naar Rotary - Mogelijke.
Academiejaar ste bachelorjaar Informatica en Informatica ICT Afspraak met de coach op vrijdag 6 oktober zie lesrooster Check mail en Bb.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
Slotconferentie Kies Actief 15 juni 2011 Rik Feddes ………………………..
De rol van de docent en de vrijwilliger in online leren
Arboteam 13 oktober 2009 Karen de Groot Agis en stressmanagement.
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Zomerschool ROC A12.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
English for Human Resources
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Een gezamenlijke uitdaging
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
Onderzoek naar gebruik en effectiviteit van de WERK-portal Saskia Verstegen.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Als je op je hoofd staat, krijgen je voeten helemaal geen bloed Je hersenen krijgen teveel bloed Je hart zal harder moeten pompen Het maakt niets uit voor.
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
LTC VLEUTEN DE MEERN Ledentevredenheidsonderzoek 2014.
Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie,
Mentorproject/Coachingsproject Fioretti College Veghel.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
WELKOM Renee Doesburg Docent Nederlands Leerjaar 1.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant regionale informatiebijeenkomsten 22 juni 2016: Noordkade Veghel 29 juni 2016: Podium.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Keuzethema: differentiatie
Gebruik van het annotatiesysteem
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Doelgroep kwijt Kijkende naar de doelgroep EVB+ lijkt het wel of we onze doelgroep kwijt zijn. Zoek je op internet naar bijvoorbeeld LVB+ dan krijg je.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.
Transcript van de presentatie:

Kenmerk: 24 juni 20131

Kenmerk: 24 juni 20132

Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk Spelling in jaar 1

Kenmerk: 24 juni 2013 Helpdesk Spelling Doelgroep: –studenten in jaar 1, –die moeite hebben met Nederlandse spelling en grammatica Opzet: –4 contacturen (lunchuur maandag week 2, 4, 6, 8) –rest zelfstudie Afronding: –voldoende aanwezigheid en inzet –levert 1 CAA punt op 4

Kenmerk: 24 juni 2013 Experiment omdat… Voorheen gebruik diverse sites: bv –Didactiek onbekend –Weinig zichtbaar voor docent –Brede doelgroep, niet specifiek hbo Hogeschooltaal via Blackboard beschikbaar –Veelbelovend –Specifiek voor hbo –Gekoppeld aan taalniveaus referentiekader (B2, C1) –Recent ‘opgefrist’: gebruiksvriendelijk –Maar: kosten €55,- (totaal) voor 5 jaar 5

Kenmerk: 24 juni 2013 Opzet experiment Lesopzet ongeveer gelijk –4 lessen –Voortgang bespreken –Moeilijke onderwerpen vraaggestuurd bespreken Hogeschooltaal –Licentie eerste jaar betaald door ViA –Voortgang in kaart brengen middels logboek en screenshots 6

Kenmerk: 24 juni 2013 Inloggen via Blackboard 7

Kenmerk: 24 juni 20138

Kenmerk: 24 juni 20139

Kenmerk: 24 juni

Kenmerk: 24 juni

Kenmerk: 24 juni

Kenmerk: 24 juni 2013 Logboek = bewijs! Naam Datum Tijd besteed Activiteit Geleerd Resultaat Totaal bestede tijd 13

Kenmerk: 24 juni 2013 Resultaat Helpdesk georganiseerd in p2, p3 en p4 (ook Den Bosch) Totaal 88 studenten Ervaringen studenten: –Wisselend enthousiast over programma (m.n. werking) –Studenten rapporteren vooruitgang (o.b.v. diagnostische toetsen) –Lessen fijn als ‘stok achter de deur’ –Meer tijd aan besteed dan gedacht Ervaringen docent: –Inzet en verantwoording studenten naar tevredenheid –Lastig dat vorderingen student (nu) niet zijn te volgen –Inrichting lessen lastig – snel overbodig –Studenten stellen geen vragen (maar is dat erg?) –Follow-up…? 14

Kenmerk: 24 juni 2013 En nu… Evaluatie netjes opschrijven Inhoudelijke feedback van studenten naar Hogeschooltaal/LIC Volgend jaar: Studenten betalen licentie zelf Aanschaffen kan dus ook zonder helpdesk (maar dan geen CAA) Onderzoeken of diagnostische toetsen kunnen worden ingezet in jaar 1 Bij voorkeur organiseren inzage docent in vorderingen studenten (á la ALEKS) 15

Kenmerk: 24 juni