Beter Benutten EVO 29 maart 2016 Diederik Jan Antvelink NedCargo International BV Alpherium BV / Van Uden Logistiek BV.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startconferentie 25 maart 2010
Advertisements

“Waar een wil is, is een tunnel”
seminar lerende politie organisatie 11 september 2007 Apeldoorn
“Vers is van vandaag en niet van gisteren!”
Living Lab voor Zorginnovaties Uitdaging en kracht Gert-Jan Cornel
Deze tool maakt onderdeel uit van het project Kompas Duurzaam Goederenvervoer. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees.
Synchromodaal transport
Short Sea Terminal op coasters. Terminal die zich toelegt op het verladen van containers op coasters.   Hun clientèle onderhouden vaste verbindingslijnen.
Europa en duurzame mobiliteit commentaar op COM(2006)314 Prof. Stef Proost Center for Economic Studies KULeuven.
Project Verbeteringsmaatregelen Weststad I & II
De kracht van MySolution
Hoe komt de krant tot bij de lezer?
Rotterdam en de kracht van het achterland
WATERSLAG ECSWA (Enhancement of containerised freight flows on small waterways) PERSMEETING Engelen - ‘s Hertogenbosch 26 november 2008.
Met modellen breng je de boodschap goed over
Evelyne Steensels Lieze Vanderhoydonck
Als de som en het verschil gegeven zijn.
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Lean and Green Barge Regionale Verladers Samenwerking “Horizontal collaboration”
MAINPORTSMAINPORTS Een mainport is een scharnierpunt in de passagiers en/of goederenstromen tussen continenten.
Visie op vervoer gevaarlijke stoffen
Persconferentie.
Grote opdracht Optimalisering Roel Wijgers MSc CQM Eindhoven
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
VNO NCW Rotterdam i.s.m Werkgevers Drechtsteden Prof.Dr.ir.Jos Vermunt Hoogleraar Distributielogistiek Universiteit van Tilburg Netwerk denken.
Dat zouden we vaker moeten doen…
Project Management Fails
De derde golf in binnenvaarttransport
Pps Nel K.
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
LNG in de binnenvaart / milieu Welkom Gerrit J. van Tongeren, voorzitter Platform 18 augustus 2014 [date]
Mest.
Voor een veilige en leefbare omgeving. DCMR Milieudienst Rijnmond gezamenlijke milieudienst van de provincie Zuid-Holland en 15 gemeenten in die provincie.
Een vrachtschip heeft woensdagmorgen 18 april 2012, in de Rotterdamse Nieuwe Maas een aantal containers verloren nadat het de Willemsbrug had geraakt.
Welkom.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 6 Thema 11 – MVO Business IT & Management
1 december 2015 Renée Peerboom. Jaarafsluiting Energie voor Vervoer Voorlichtingsbijeenkomst 1 december 2015 Renée Peerboom 1 december 2015.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
Efficiëntere logistiek: kansen benutten Mobiliteit en Transport LEF-sessie 3 8 maart 2013 Huib van Essen, CE Delft.
NMDC Workshop Visualisatie Behoeften van IenM op gebied van Verkeer en Vervoer Willem Homan.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Brugge, Waarom nog lege kilometers?. 1 Leading in temperature controlled logistics  Internationaal opererend familiebedrijf  89 jaar ervaring.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Specialisme Technische Hulpverlening BRANDWEER NEDERLAND
Smart and sustainable mobility. Smart Mobility Logistics ITS.
Bijeenkomst kavelruil Tuinbouwgebied De Kievit
INCOTERMS ® 2010 in de douanebranche Nationaal Douanecongres 2011 Marijn van Tuijl.
INTRALOG Erik Verboon Marvin Aytar Oskar Sinke Edwin Pieters
Smart Logistics Theo Stevens Expeditiemiddag
‘Acquisitie-inzet lokaal en regionaal ’ Thema-avond gemeenteraad, d. d
Uitwisseling- Nederland
Nedgraphicsdag 18 september 2012
HELP! Beren op de omgevingsweg
Van marktplaats naar MaaS
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
V.
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
Rekenmodel 2: Vervoerder inclusief vaste charters
Rekenmodel 4: Vervoerder LTL
FORTLAAN OPEN.
Hoofdstuk 3 Goederen lossen
Binnenvaart.
Drietrapsraket containerbinnenvaart:
Als de som en het verschil gegeven zijn.
Het best bewaarde geheim van Nijmegen
Transport en Logistiek Nederland
Noordrijn Westfalen, Gelderland en de Eurodelta
Transcript van de presentatie:

Beter Benutten EVO 29 maart 2016 Diederik Jan Antvelink NedCargo International BV Alpherium BV / Van Uden Logistiek BV

Short Sea via de binnenvaart Casus Heineken Brouwerij – Alpherium UK en Italië 29 maart 2016

Brouwerij Zoeterwoude - Alpherium

PPS Provincie Zuid Holland Van Uden Havenbedrijf Rotterdam I&M via SOIT subsidie

Alpherium 2010

1 ste resultaten 2010 Alpherium gelanceerd Vervoert containers per jaar per binnenvaart passages op de Rotterdamse ring vermeden. 7 Mio vrachtwagen kilometers van de weg. Spitsmijdingen: ritten

2013 Project Short Sea Per jaar containers per Short Sea naar Portugal en Engeland Logistiek ingesteld op dagelijkse 24 uur leveringen Alle belading vanuit terug ritten NL Per binnenvaart kan dit alleen als er van 24 uur naar 72 uur levering gaat! Spitsritten 2.500

Project Spitsmijden Rotterdam Een groot aantal vrachtwagens reden op de Ring Rotterdam. Via Spits Mijden dit opgepakt

Resultaat 2014 Leveringscondities gewijzigd Per 2014 alle Short Sea Engeland per barge van Alpherium naar de Short Sea terminals Subsidie

Nieuwe mogelijkheden Continentaal vervoer – Italië – Per 2015 ook per Barge aanleveren – 300 spitsmijdingen per jaar – In 2016 willen we zelfs kijken om continentaal vervoer via de binnenvaart te doen.

Lessons learned Shortsea is leadtime veel korter. Shortsea is eigenlijk vrachtwagen business De klant moet zijn eigen proces zelf beter coördineren en onder controle hebben.

Stappen plan! Eerst de grote stromen naar de binnenvaart brengen. Hier is meer draagvlak voor Dan deze doortrekken naar kleinere stromen. Waar nodig overheid inschakelen Altijd goed om dit in een PPS te doen i.v.m. draagvlak en visie.