IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WWW’s World Wide Webs. Webshops trowaa.nl bol.com Onderwijs tudelft.nl steenenbrug.nl Non-profit organisatie rodekruis.nl demaakbaremens.org Onze sites.
Advertisements

Business Source Premier Zoeken op onderwerp Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
Schema en synthese van een zakelijke tekst
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Les 4 cursus WordPress. Wat gaan we doen (1) 1. Importeren via Word problemen 2. Alle pagina’s en berichten verwijderen, incl prullenbak leegmaken 3.
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Zoeken met behulp van life events Joyce Karreman 9 februari 2010.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Wat is het AnySurfer label? Een Belgisch kwaliteitslabel voor toegankelijke websites Bestaat uit een Basislabel en een Pluslabel Basislabel garandeert.
User study: Multitouch in Safari Davy Debacker Ruben Lagatie Sven Michiels.
HTML Les 1: Introductie HTML
Website Usability.
Ingenieursvaardigheden
Computers en Visueel Gehandicapten
SIP File Recovery Tool. Agenda 18/10/2006Maken agenda + onderzoeken van verschillende filetypes 25/10/2006Uitzoeken hoe er effecient gelezen en geschreven.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
het bouwen van een website
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Bezoekersgerichte teksten
Website Usability Anouk Wassenbergh & Dimfy Lambriex V4.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Visie & Strategie.
IA – NAVIGATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
IA – ORGANISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Prototypes Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Rode assen Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
User Experience Design
[Subtitel presentatie]
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Een goede powerpoint- presentatie
Laaggeletterdheid & De apotheek
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Dia1 Microsoft PowerPoint is een computerprogramma van Microsoft. Het is een pakket waarmee vooral gemakkelijk presentaties gemaakt kunnen worden die.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Hoe zorg je dat je webtekst wordt gelezen? Tips en valkuilen.
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Rode assen Rogier van der Linde, UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER.
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Customer Journey Content Mapping
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Les 1: Brainstorm en kennismaken
volgende bladzijde terug
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
[Voer de titel van de overtuigende toespraak hier in]
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Transcript van de presentatie:

IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014

UX DESIGN FRAMEWORK 2 ISO framework U BENT HIER

INFORMATIE ARCHITECTUUR 3 Onderdelen van Informatie Architectuur: 1. organisatie hiërarchie, structuur, sorteren, layout, groeperen navigatie hoofd- en submenu, deurmat, paginering, breadcrumb, zoeken labels tags, linkteksten, titels, hulpteksten, buttonteksten... ONDERWERP VAN VANDAAG

LABELS – DUIDELIJKHEID 4  vermijd vage labels als ‘Cancel’, ‘Yes’, ‘No’, ‘Ok’, ‘Submit’...

LABELS – SOFT VS HARD 5 welke versie leidde het vaakst tot een ingevuld formulier op de volgende pagina? versie A

LABELS – SOFT VS HARD 6 welke versie leidde het vaakst tot een ingevuld formulier op de volgende pagina? versie B

LABELS – SOFT VS HARD 7

8 versie A versie B welke versie leidde tot 13,6% meer bookings?  pas op voor te harde labels die te vroeg commitment vragen

LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 9 welke versie wordt 25% vaker ingevuld? versie Aversie B

LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 10

LABELS – PERSOONLIJKE BENADERING 11  probeer het persoonlijk te maken: spreek vanuit het standpunt van de bezoeker, dus my... i.p.v. your...; get my... i.p.v. download...; ‘personalize’ impliceert bezit en dus betrokkenheid

LABELS – WOORDKEUZE 12 versie Aversie B welke versie leidde tot de meeste reserveringen?

LABELS – WOORDKEUZE 13  gebruik termen die het dichste aansluiten bij de denkwereld van de gebruiker

LABELS – WOORDKEUZE 14  gebruik de juiste termen (een zak is voor na het winkelen, een winkelwagentje of mandje voor tijdens het winkelen)

ICONEN 15 versie A welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen?

ICONEN 16 versie B welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen?

ICONEN 17

ICONEN 18 versie A versie B welke versie leidde tot de meeste zoekopdrachten?

ICONEN 19

ICONEN 20

ICONEN 21 variant op verkeerd gebruik van iconen: verwachten dat de gebruiker op de afbeelding klikt om details te bekijken -> een CTA is altijd een tekst!

ICONEN 22 voordelen van iconen in een GUI -plaatsbesparend -makkelijk aanklikbaar -snel herkenbaar -visueel aangenaam nadelen: -universele iconen zijn zeldzaam -steunen op herkenning en zijn dus minder geschikt voor eerder sporadisch gebruikte toepassingen als websites

ICONEN 23 als je ze gebruikt: -voorzie iconen van tekstlabels -hou ze grafisch simpel; beperk details -zie ze vooral als grafisch extraatje, niet als afdoende navigatiemiddel -> een woord zegt meer dan 1000 beelden

TITELS 24 welke versie leidde tot de meeste ingevulde formulieren? versie A versie B

TITELS 25  regels voor labels (specificiteit, persoonlijke benadering...) gelden ook voor titels

SLAGZIN 26 ook tagline genoemd; vat je core business kort en krachtig samen maximaal twee zinnen en 10 woordentwee zinnen en 10 woorden indien meer nodig: overweeg een bijkomende korte tekst eronder

OVERTUIGING 27 getuigenis ‘design for persuasion’ sociale druk competitie tijdsdruk...

OVERTUIGING 28 sociale identificatie competitie tijdsdruk

OVERTUIGING 29 welke versie leidde tot de meeste inschrijvingen? versie A versie B

OVERTUIGING 30

‘MOBILE IS DESTROYING GOOD DESIGN’ 31 Drie belangrijke basisprincipes staan momenteel onder grote druk: -vindbaarheid (discoverability) -herstel (recovery) -consistentie (consistency)

CONSISTENCY – ANDROID 32 Voorbeelden van Android

CONSISTENCY – ANDROID 33

RECOVERY – IPHONE 34

DISCOVERABILITY – WINDOWS 35

DISCOVERABILITY – WINDOWS 36

DISCOVERABILITY – ANDROID 37

DISCOVERABILITY – ANDROID 38

DISCOVERABILITY – GOOGLE MAPS 39

DISCOVERABILITY – GOOGLE MAPS 40

FORMULIEREN – CRAP 41

FORMULIEREN – CRAP - ALIGNMENT 42

FORMULIEREN – CRAP – ALIGNMENT 43

FORMULIEREN – CRAP – CONTRAST 44

FORMULIEREN – CRAP – CONTRAST 45

FORMULIEREN – CRAP – PROXIMITY & REPETITION 46

FORMULIEREN – CRAP 47