Garagesoftware & ICT | Eigentijds ondernemen doe je digitaal
Even voorstellen…
Hein Balesar Huidige werkgever
Zicht op de markt Aantal APK’s Bron: RDC
Zicht op de markt Totaal vs Bron: RDC
Prijsinstrument als marketingmiddel
De strijd om de (uw) klant is begonnen
Vetrekredenen Bron: consumentenonderzoek “MarketResponse”
Vetrekredenen Bron: consumentenonderzoek “MarketResponse”
Hoe gaat u de strijd winnen?
Stilzitten GEEN OPTIE! MOVE 2 IMPROVE
Sleutel tot succes: ICT & Automatisering
Basis: GarageManagementSysteem (GMS) Bron: RDC n=200 Gebruik systemen onder universelen TOP 15 TOP 10 TOP 5 CarSys Driver Autotaal Autoflex Wincar Automaat Snelstart Gaston Commerce D. Innovam Eva Simpel Gar. Company Finpak
Volgens u het belangrijkst aan het pakket Bron: Rosla / BOVAG onderzoek
Belangrijke functionaliteit: CRM / CLM
Eerste eis: zuiverheid van klantdata Bron: RDC onderzoek (n=800) 31% correcte data
Eerste eis: zuiverheid van klantdata
Stap1: Start eerst met schonen van je data
Het proces van schonen + aanvullen van je data KLANT / BERIJDER NAWT adres Mobiel nummer Geboortedatum Tweede auto Gezinssamenstelling Vakanties etc. Permissiemarketing!
Het proces van schonen + aanvullen van je data HET VOERTUIG APK vervaldatum Tenaamstellingsdatum Inruilmoment Commerciële uitv. Kilometerhistorie Winterbanden etc.
Stap 2: Automatiseer de schoning Je hoeft het niet altijd zelf te doen, koppel met partijen!
Stap 3: Bepaal je communicatiekanalen Responsive
Stap 4: PERSONALISEER alle berichten
Ideeën op basis van de datasets APK-herinnering Afspraakbevestiging Grote / kleine beurt APK verstreken Verjaardagskaart 13 maanden niet gezien APK elders Klanttevredenheid
Alternatieve oplossingen NAW-check Voertuigcheck Gepersonaliseerde s opstellen Gepersonaliseerde sms Automatisch de juiste boodschap, naar juiste doelgroep, juiste moment
Tips voor morgen
Vragen?
Hartelijk dank voor uw aandacht! Veel succes met de info van VANDAAG voor MORGEN! Hein Balesar