Doel laatste bijeenkomst MCC coördinatoren; maak een nascholing in je eigen regio waarbij je je nascholing legt op het bevorderen van je maatschappelijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Advertisements

Realisatie kindcentrum
door de introductie van MAGIE Meer en Anders Gaan Implementeren van Expertise door de introductie van KENNISDOMEINEN.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Risico’s en gevaren van techniek
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Algemene ledenvergadering HVE 26 september 2012
Masterproef huisartsgeneeskunde
Diagnostiek in Midden Brabant
Competentiegericht opleiden
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Deskundigheidsbevordering palliatieve zorg
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
Psychosociale zorg in de IKR-regio
TPA Westelijke Mijnstreek Bedsideconsultatie E. van den Berken & N. Lenaerts.
Optimale Parkinsonzorg
Palliatieve zorg thuis
Project steunkousen Lianne van Goch.
Wat is rehabilitatie precies? Waar komt deze term vandaan?
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
De klinisch verloskundige Van nu en de nabije toekomst!
Opzet Maatschappelijke discussie Achtergrond, duiding Initiatieven.
Eenvoudiger en beter 27 april Inhoud Waarom ook al weer Evaluatie Bbk Waarnemingen Voorstellen Systeemcertificatie BRL O +A Professioneel opdrachtgeverschap.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
24-uurs sessie 16/17 april Rabobank Noordenveld West Groningen Startworkshop Energie!
Heidag FSW Onderzoek H. Schriefers, DCC.
Leerlijnen in de geschiedenisles
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Niet alles wat kan, hoeft
SAN Uniforme Verantwoording Eerstelijns diagnostiek Relatiebijeenkomst Zorgverzekeraars – SAN 27 mei 2015 Sanne van Rumpt SHO Centra voor medische diagnostiek.
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
Het realiseren van werkafspraken geriatrie tussen de 1 e en 2 e lijn in de regio Zwolle en omstreken. Joke Schmitz, Huisarts en deelneemster van de NHG-kaderopleiding.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Gespreksvaardigheden
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Social work Week 2.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
Advies basisschool Aanmelden Brugklasonderzoek Brugklas kader/theoretisch Determinatie Programma Begeleiding Data Laptop Vragen? BRUGKLAS.
Presentatie stand van zaken werkgroep ‘Inhoud’
Jeugd&gezinsteams Verbinden, versterken, doen wat nodig is, deskundig Quirien van der Zijden - Projectleider.
Onderwijs in herstelondersteunende zorg ‘Herstel in beweging’ 8 september 2011 GGZ Breburg Jos Dröes.
en verder EKC Nascholing 15 jan 2013.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Bijeenkomsten met opvoedkundige thema’s. Aanleiding Ouders hebben behoefte aan kennis, delen van ervaring en versterken van opvoedvaardigheden. Bijeenkomsten.
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Kenmerken van de vrijgevestigde praktijken die bij PsyDirect zijn aangesloten: Lokaal verankerd Laagdrempelig Snel (korte wachttijd) Klantvriendelijk Persoonlijk.
Huisarts en Apotheker, = 3 Els van Dieten, stafarts farmacie Willem van de Spijker, stafapotheker Arnold Romeijnders, medisch directeur allen werkzaam.
Afsluitende werkconferentie 7 maart 2017 José Laheij Projectleider
Hoe leren professionals?
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Rotary Vocational: wat is het en hoe ga je er mee om?
MMV flitstraining: Implementatie online course
Het liefst een korte omschrijving en plaatje
2de graad verzorging - voeding
De juiste route naar het juiste doel
Informeren over de rol van de huisartsenpraktijk bij ouderenzorg
Compagnonscursus.
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
Digitale geletterdheid
Ontwikkelen bijeenkomsten
KOH staat voor Kwaliteit en Ontwikkeling Huisartsenzorg Hét expertisecentrum voor geaccrediteerde nascholing en taakherschikking in de eerste lijn.
Workshop weerbaarheid 12 april 2018
De toolkit zingeving als scholingsinstrument
Ondervoeding op de kaart
Transcript van de presentatie:

Doel laatste bijeenkomst MCC coördinatoren; maak een nascholing in je eigen regio waarbij je je nascholing legt op het bevorderen van je maatschappelijk handelen.

Doel: aanvragen van MRI en CT bij rugklachten Streven is om een programma te maken welke nadrukkelijk multidisciplinair is Programma moet lijden tot accreditatie punten voor huisartsen en specialisten Daar waar mogelijk evt nog andere collegaś erbij te betrekken. Onderwerp zo eenduidig mogelijk te formuleren. Maatschappelijk handelen als arts bij je dagelijks functioneren te belichten.

Welke artsen wilde we deel laten uit maken van de voorbereiding. Huisartsen Neuroloog Orthopedeed Radioloog Evt algemeen chirurg Evt bedrijfsarts Allen moeten een duidelijk inbreng hebben. Hiermee wordt de keten inzichtelijk en ons relevante maatschappelijk handelen.

Leerpunten: vaardigheden, kennis attitude Financiële aspecten van beeldvormende technieken Overdiagnostiek, gevolgen Tevredenheid van de cliënt/patient Subgroepen en consequenties voor ons handelen (ZZPérs, werkloze cliënt, gepensioneerde cliënt, etc) Neuzen alle hulpverleners dezelfde kant op.1 ste 2de

Toepassing in de praktijk. (bij voorkeur volgende week) Onderscheid kunnen maken wanneer beeldvormende technieken zinvol zijn. Wanneer is verwijzen zinvol. Hoe kunnen effectiever in de keten opereren. Welke doelen kunnen we formuleren en objectiveren. Kunnen middels projecten zorgverzekeraar laten participeren in de uitwerking.