Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
-van controle naar loslaten-
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
1 Situatie begin 2011 • Tekort op leges • Bezuinigingen proces • ABC methode (inzicht in kosten) • Respect voor het vak en regelgeving • Systeeminnovatie.
Provinciaal stappenplan
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
Facility management en inkoop
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
Algemene inleiding Wabo
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Slagkracht met kwaliteit
Introductie OHSAS
Totaalaanpak Novostar
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Enterprise Document Management Fase
Samenwerken aan veiligheid Toespraak burgemeester J. van Belzen voor de Conferentie “Werken aan veilige PGS15 opslagen” 26 september 2012.
7 oktober 2014 Dierenpark Emmen
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Subsidiebeleid Barendrecht
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Aanvraag transformatie- en innovatieplannen SW-bedrijf
Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Een nieuw inkoopbeleid vanaf april inkoopbeleid binnen het groter kader. Verdrag Europese Unie Europese richtlijn 2014 gaat in Medio april Nederlandse.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
KOERS voor Delft presentatie aan commissie Middelen en Economie 23 juni 2011.
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening door: Hans de Vroome (beleidsadviseur W&I en projectleider armoedepact BPV) 13 november 2012.
Van ‘Nee, tenzij’ naar ‘Ja, mits’ Over de Omgevingswet, waterbeheerders en het digitale stelsel Dick Takkebos, Rho adviseurs.
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
1 GSB III financiële verantwoording. 2 GSBIII Drie brede doeluitkeringen: 1.BDU sociale integratie en veiligheid 2.BDU economie 3.Investeringsbudget.
GSB III financiële verantwoording. Inhoud: 1.Rechtmatigheid 2.Begrip besteding per BDU 3.Eerst rijksmiddelen uitgeven.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Toekomstige veranderingen:
Uitvoeringsprogramma Landerd 2020 Sterkte-/zwakteanalyse
Instrumenten Kwaliteitsborging Voorbeelden uit de praktijk
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Veiligheidswinst door de Omgevingswet
Vergunningenmanagement
“Omgeving in beweging”
Toezicht Wmo Toezicht WMO
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Ondernemen in Pijnacker-Nootdorp
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Borgen Beleidsontwikkeling na implementatie Omgevingswet
Transcript van de presentatie:

Bouwbeleidsplan Leudal

Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers en bedrijfsleven, verhoging kwaliteit en efficiëntie uitvoering regelgeving Gemeentelijke ontwikkelingen met als speerpunten: deregulering, klantgerichtheid en bezuinigingen

Doelstellingen bouwbeleidsplan Opstellen visie op vergunningverlening Verminderen administratieve lasten voor de klant en de eigen organisatie Verbeteren dienstverlening aan de klant

Klanttevredenheidsonderzoeken In 2011 zijn twee klanttevredenheidsonder- zoeken uitgevoerd: -bij ondernemers (SIRA) -bij particulieren (PWC)

Resultaten onderzoeken Een aantal onderdelen zijn voor verbetering vatbaar, o.a.: Vooroverleg Welstand Integrale behandeling aanvraag Doorlooptijd toetsing aanvraag Bruikbaarheid advies Deugdelijke besluitvorming

Verbeteracties 1.Welstand 2.Vooroverleg 3.Technische toets Bouwbesluit 4.Relatie met de brandweer 5.Communicatie

1. Welstand Voor dit onderwerp wordt verwezen naar de presentatie in de commissievergadering van 3 april jl.

2. Vooroverleg Alle klantcontacten voorafgaand aan een vergunningaanvraag Klant heeft één aanspreekpunt (casemanager) Vroegtijdig vooroverleg met specialisten uit de backoffice (gericht advies/maatwerk) Drie categorieën plannen waarbij de lichte categorie binnen 2 weken wordt afgewerkt

3. Technische toets Bouwbesluit Toetsprotocol met toetsniveaus voor de diverse bouwbesluitonderdelen, afgestemd op gebouwfuncties Eenduidigheid in plantoetsing Verantwoordelijk voor bepaalde bouwbesluitonderdelen wordt bij de bouwer gelegd. Voornamelijk aandacht voor veiligheid (brand, constructie) en bouwfysica (energiebesparing, luchtverversing)

4. Relatie met de brandweer Er wordt een nieuwe DVO (dienstverlenings- overeenkomst) opgesteld waarin output gerichte afspraken worden vastgelegd. Belangrijke onderdelen: verdeelsleutel tussen deelnemende gemeenten te leveren uren en producten procesbeschrijvingen en adviestermijnen prioritering jaarplan

5. Communicatie Intern Doelgroep: medewerkers teams, directie en bestuurders Extern Doelgroep: burgers, bedrijven, ontwerpers en adviseurs

Interne communicatie Gericht op kennis, houding en gedragsverandering met als doel een goede dienstverlening (betere interne samenwerking en klantgerichtheid)

Externe communicatie Het goed en eenduidig informeren van de klanten over nieuwe werkwijzen, criteria, etc. door middel van informatiebrochures, informatiebijeenkomsten en gemeentelijke website.

Einde presentatie Vragen?