H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Moderne lectuurverspreiding via Daisy en internet Bert Paepen (Pyxima)
De catalogus: verrijking door toegevoegde functionaliteit & toegevoegde functionaliteit door verrijking Jeroen Bosman, universiteitsbibliotheek Utrecht.
Hoofd Afdeling Digitale Biblitheekvoorzieningen
E-boeken in de bib Eindelijk !? Hoe e-boeken in de werking van een openbare bibliotheek brengen en wat mag dat kosten?
H1 wikken en wegen Paragraaf
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
Branche-analyse Boekenbranche
Kluwer Juridisch Onderwijs Digitale portfolio. Kluwer Nederland •Juridisch (Deventer) - afd. Onderwijs •Financieel / Fiscaal (Deventer) •Overheid (Alphen.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
EBooks door Swets. 2 Agenda  Aanbiedingen, business modellen  Marktonderzoek door Swets en de resultaten  Voorbeelden uit de markt -MyILibrary -Books24x7.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Business Marketing Management
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
‘E-book readers voor advocaten’ 16 februari 2009 Uitgeverij Eburon Wiebe de Jager Ca. 60 academische uitgaven per jaar, sinds : Eerste experimententen.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Het (e-)boek Een (r)evolutie?
Bibliotheek in de wolken vorm en inhoud van informatie.
De veranderende rol van de uitgever Leo van der Wees Recht.nl / RechtenOnline.
Business Marketing Management
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Catalogus van de UvA Boek gevonden, wat nu? Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
OAPEN - NL Aanvraagprocedure. Aanvragen Aanvrager: Wetenschappelijke uitgeverij Wetenschappelijke boeken: –Monografieën en bundels –Peer reviewed –Alle.
Aanvullen voorraad Betalen Lezen en bewaren Monitor waarde Verkopen Bestellen Drinken Check: datum Monitor collectie Stock Wijnadm. Wijninfo Order info.
Adviesering Case Océ Scenario’s voor pintgebruik in het onderwijs Ludo Stanziani, Gideon Swart, Petri Vis, Marley Sulpen, Marina Hoogeveen.
Het probleem NSTC Nederlandstalige Standaard Tekst Code CB in samenwerking met Meta4Books Focus op leverbare A- en O-boeken Live vanaf november 2014.
EPub: Visie en strategie NATIONALE KENNISDAG VOOR INNOVATIEF PUBLICEREN 23 APRIL 2014 JACOB MOLENAAR.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
© CGI Group Inc. CONFIDENTIAL Pilot ‘Jouw Energie Moment’ Perspectief vanuit een IT speler 6 oktober 2015 Jos Siemons.
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
E-books / e-boeken lezen en beheren Elektronische boeken (e-books) Verkrijgen, Lezen en beheren Johan Boer, 2 december 2015.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Uitgeven anno 2015 Rudy Vanschoonbeek. wikipedia 1981 Germaanse Filologie & aggregaat UIA Docent OLVC & Normaalschool, Contact, Dedalus 1988 Uitgeverijen.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
METADATA IN EEN NOTENDOP Universiteit Antwerpen Vrijdag 22 april 2016.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
If you are looking for a perfect and reliable copyshop and printshop services in Nederland, then your search is complete.
D E M O N S T R A T I E E D U C A T - B V O O R B A S I S E N S P E C I A A L O N D E R W I J S 2 Educat-B Compleet zoek- en uitleensysteem voor de schoolmediatheek.
Mathijs Tieleman. Ilias binnen Bouw- en Infra opleidingen (ROC’s­)
Op weg naar een IAA-stelsel Onderwijs Vanuit welke visie vertrekken we? Architectuurraad Edustandaard 14 april 2016.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Met alleen Google komen we er niet
WELKOM IN DE MEDIATHEEK
Lesbrief Markt en overheid
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Uitgeven in 2016 Rudy Vanschoonbeek 1.
Workshop Quayn
Het 24 spel.
Direct Juridische aspecten
Kluwer The end of Publishing
Lifestyle Voeding.
(Niet) Allemaal digitaal
marten nubé uitgeverij digitalis
Wat doet de groothandel?
Nederland en de rest van de wereld
Nederland en de rest van de wereld
Inspelen op innovaties
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

H ET DIGI BOEKENLANDSCHAP Nederlands Uitgeversverbond Geert Noorman GN 27 IV 2011

G EEN NIEUWS  U ITGEVERIJEN ZIJN MEDIABEDRIJVEN  Klassieke kanalen (print, tv, radio, face2face)  Internet  Mobiel, interactief  V ERDIENMODEL  de informatie zelf  de platformen die we al doende creëren

GN 27 IV 2011 H ET INTERNET : VEELBELOVEND - NIEUWE EISEN  A ANBOD  groot en veelzijdig  gemakkelijk te verkrijgen  redelijk geprijsd  M AKERS /A UTEURS  vrijuit creëren  effectieve bescherming  U ITGEVERS  verantwoordelijkheid om producten en diensten adequaat te beschermen  technologisch en contractueel.  S PELREGELS  goed werkende en gecontroleerde zelfregulering  aangevuld met civielrechtelijke wetgeving  als sluitstuk strafrechtelijke wetgeving N IEUW SPEL, NIEUWE SPELREGELS, ANDERE KNIKKERS EN DEELNEMERS

GN 27 IV 2011 N IEUW SPEL, NIEUWE SPELREGELS, ANDERE KNIKKERS EN DEELNEMERS  De consument krijgt veel te kiezen  koop leen lease licentie  enkelvoudig product en pakketten, vooraf gedefinieerd en onbepaald  in de tijd gevarieerd  op allerlei devices  via veel kanalen  Nieuwe toetreders op de markt, met andere businessmodellen  B ESTAANDE EN NIEUWE SAMENWERKING  S AMEN ONTWIKKELEN  S TANDAARDISATIE

auteur en uitgever Auteur = uitgever E N DAT ZIET ER WELLICHT ZO UIT Kleine(re) uitgever outsource ? catalogus catalogus “+” delivery order afhandeling opslag DRM conversie management informatie commerciële proposities financiële afhandeling ISBN aggregatie Search & Find “boeken plank” grote(re) uitgever Management info auteur mngement titel “druk klaar” maken catalogus “+” catalogus opslagconversie 5 outsource ? BOEKHANDEL Eigen eco-systeem Selexyz Libris Bruna etc Uitgevers Auteurs

GN 27 IV 2011 Auteurs en uitgevers Digitale Opslag Levering Clearance Informatie Retail gebruik makend van allerlei kanalen Consument met allerlei devices L ATEN WE DAT OPBOUWEN

GN 27 IV 2011 Auteurs en uitgevers D Digitale O Opslag L Levering C Clearance I Informatie Retail gebruik makend van allerlei kanalen Consument met allerlei devices W E HEBBEN ER NOG GEEN NAAM VOOR

Digitale Opslag Levering Clearance Informatie Eigen “ecosysteem” GN 27 IV 2011 Auteurs Kleinere uitgeverijen Grote uitgeverijen M AKERS KANT

Digitale Opslag Levering Clearance Informatie GN 27 IV 2011 R ETAIL C ONSUMENT Print E-reader Tablet PC Cash Pinnen E-pay Vouchers D E KANT VAN RETAIL EN CONSUMENT Eigen open “ecosysteem” Eigen gesloten “ecosysteem”

GN 27 IV 2011 Digitale Opslag Levering Clearance Informatie Retail gebruik makend van allerlei kanalen Consum ent met allerlei devices L ATEN WE DAT OPBOUWEN Eigen “ecosysteem” Auteurs Kleinere uitgeverijen Grote uitgeverijen Eigen open “ecosysteem” Eigen gesloten “ecosysteem”

auteur en uitgever Auteur = uitgever B USINESS ARCHITECTUUR Kleine(re) uitgever outsource ? catalogus catalogus “+” delivery order afhandeling opslag DRM conversie management informatie commerciële proposities financiële afhandeling ISBN aggregatie Search & Find “boeken plank” grote(re) uitgever Management info auteur mngement titel “druk klaar” maken catalogus “+” catalogus opslagconversie 11 outsource ? BOEKHANDEL Eigen eco-systeem Selexyz Libris Bruna etc Uitgevers Auteurs

GN 27 IV 2011  Work in progress  Uitgevers en Boekhandel: D. A. T. developing apart together  De consument krijgt veel te kiezen  koop leen lease licentie  enkelvoudig product of pakketten, vooraf gedefinieerd en onbepaald  in de tijd gevarieerd  op allerlei devices  via veel kanalen  range van prijzen  Concurrentie neemt toe  focus op functie en toegevoegde waarde  focus op en exploratie van nieuwe producten en diensten A FSLUITEND