STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Plaats over deze achtergrondfoto uw eigen [kleuren]foto op de voorgrond......gebruik vervolgens onderstaande tool om uw foto op maat te knippen......zo,
Advertisements

Presentatie ontwikkelingen Structuurvisie en Centrumvisie Ermelo
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
Ruimtelijke Ontwikkeling in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Herinrichting openbare ruimte project Van Ballegooijsingel
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Presentatie klankbordgroep 3 bestemmingsplan Binnenstad
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
EER Economische Effect Rapportage
22 juni 2011 | Maarten Hajer 1 De Structuurvisie Infrastructuur en Ruimte in het licht van PBL- analyses NIROV-debat.
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Raadsinformatieavond 3 december Regionaal Tramnetwerk.
Klimaatbeleid & Ruimtelijke Ordening raakvlakken, meerwaarde en kansen Lokale Klimaatagenda.
Verkeersveiligheid en ruimte
Westelijke ontsluiting Ronde 20 november 2012
Detailhandel en Horeca
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
Wijkontsluiting stationskwartier
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Programma van vanavond:
Bonheiden Putsesteenweg
Inloop D’n Brooy d.d. 2 juli Welkom Stand van Zaken besluitvorming gemeente Toelichting plannen en proces Vragenronde.
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Themabijeenkomst elektrische fiets 29 januari 2009 Welkom originele foto: Qwic.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Schorvoort toelichting masterplan Doel opmaak: -Sturen ruimtelijke ontwikkeling door een integrale planopmaak -vastleggen principes en aandachtspunten.
Ontwerptraject Dieperhout 3 e bijeenkomst: informatie.
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Programma Welkomstwoord Dorpsoverleg (Sjraar van Horen) Concept-structuurvisie –Toelichting door Ingrid van Enckevort –Vragen, reacties Uitbreiding industrieterrein.
Participatieavond 29 september 2015 Mobiliteit wijk Oostkouter.
PLATOS Colloquium 2016 William van Genugten Rens van Overdijk Het optimaliseren van fietsgedrag in verkeersmodellen.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Meer bereiken door ruimtelijk inrichten Barry Zondag 9 maart 2016.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Omgevingswet en gezondheid Myrtille Verhagen-Timmers Senior Beleidsadviseur Gezondheid Provinciale Raad Gezondheid Juni - juli 2015.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
Managementrapportage 2 e kwartaal 2009 Gemeente Heeze-Leende.
1 Betrouwbare reistijd van deur tot deur Commissie EMG 14 mei 2004 Ludger Schrauwen Coördinator infrastructuurbeleid.
De Centrale As in uitvoering Deelcontracten Noord 2 / ProRail Informatieavond gemeenteraad Dantumadiel 14 januari 2014.
Participatief traject Veldinstallaties Zonnepanelen Presentatie Beeldvormende Raad, 16 april 2015.
Uitvoering Actiepunten Parkeerbeleidsplan Maandag 6 Mei 2013.
Waddeneilanden % duurzame energie Zonnepark Ameland (Gelof Metz en Luc van Tiggelen)
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
1 ° i n f o a v o n d _ w o o n u i t b r e i d i n g s g e b i e d G e l l i k _ 20/
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland informatieavond 15 juni 2011.
MKBA  Kwantitatief onderzoek  Kosten en Baten uitgedrukt in geld  Kwalitatieve zaken, niet in geld uit te drukken.
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Dijkversterking Arcen
Programma Ruimte & Wonen
Klankbordsessie 2 december 2015
Themabijeenkomst Dommelkwartier
Actualiseren EV-beleid
Actualiseren EV-beleid
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
Omgevingswet en Gezondheid
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Informatiebijeenkomst PrimA4a
Transcript van de presentatie:

STRUCTUURVISIE Stand van zaken  Ontwerpvisie 2020: in procedure  Uitwerken deel milieu en duurzaamheid  Communicatietraject  Uitwerkingsvragen mobiliteit

VRAGEN OVER MOBILITEIT Overzicht  Onderbouwing verplaatsingsstromen per windrichting?  OV-verbinding naar Barendrecht: invloed bedrijvigheid Nieuw Reijerwaard?  Inpassing tram in het centrum (veiligheid, inpassing, omvang autoverkeer)?  ‘Noordenweg-trace’ tram?  Effecten van gedeeltelijke downgrading Rotterdamseweg?  Tram gemengd op de Koninginneweg?  Verantwoording lobbytraject ondertunneling?

TOELICHTING VERKEERSMODEL Robert van Leusden van Goudappel Coffeng

INZOOM OP HET CENTRUM Ambitie: ruimtelijk vitaal centrumgebied  “Wat heeft het centrum nodig aan mobiliteit om ruimtelijk vitaal te zijn”:  Economisch kerngebied: bereikbaarheid met alle vervoerwijzen  Publiekstrekkende voorzieningen: hoogwaardige openbare ruimte  Cultuurhistorische waarden: beschermen en zichtbaar maken  Vorm geven aan structuur fiets, OV en auto vanuit de integrale ambitie  Accent vanavond: de tram

1874

2000

INZOOM OP HET CENTRUM Tekst  Integraal benaderen van fiets, OV en auto vanuit de ruimtelijke structuur  Wat heeft het centrum nodig aan mobiliteit om ruimtelijk vitaal te zijn:  Economisch kerngebied: bereikbaarheid met alle vervoerwijzen  Publiekstrekkende voorzieningen: hoogwaardige openbare ruimte  Cultuurhistorische waarden: beschermen en zichtbaar maken  randvoorwaarde: beter milieu / duurzaamheid

TRAM VIA NOORDENWEG TRACE Grote ontwerpopgave  door Ringdijk  viaduct over doorbraak  Verwerving vastgoed en gronden

Overzicht  Huidige situatie: ca auto’s per etmaal  In het spitsuur (beide richtingen): 9-11 auto’s per minuut  Auto te gast  Wegencategorisering: verblijfsgebied / 30 km/u- zone

TOTAALBEELD MOBILITEIT Fiets tot in het centrumhart

TOTAALBEELD MOBILITEIT Tram ontsluit voorkant centrum

TOTAALBEELD MOBILITEIT Auto aan de randen, in centrum te gast

Tram SchoutstraatTram Noordenweg 1. Auto: zoals nu1b. Auto: zoals nu 2. Auto: luwe St.Jorisstraat 2b. Auto: luwe St.Jorisstraat 3. Auto: als 2 + route Poesiatstraat 3b. Auto: als 2 + route Poesiatstraat 4. Auto: als 2 + route Ringdijk/Noordenwe g 4b. Auto: als 2 + route Ringdijk/Noordenweg TOTAALBEELD MOBILITEIT Auto aan de randen, in centrum te gast

Ingekleurde autocad met traminvoeging in rijbaan Foto oversteeklichtj e tram

Inweven tram in het centrum nabij Klaas Katerstraat Ingekleurde autocad met traminvoeging in rijbaan koninginneweg Koninginnewe g gemeentehuis

Profiel in het centrum

VERKEERSDRUKTE Autoverkeer Koningsplein-Schoutstraat  Huidige situatie: ca auto’s per etmaal  In het spitsuur (beide richtingen): 9-11 auto’s per minuut  Auto te gast  Wegencategorisering: verblijfsgebied / 30 km/u- zone

Ingekleurde autocad met traminvoeging in rijbaan Foto oversteeklichtj e tram

St. Jorisstraat: langzaam verkeer centraal?

Ingekleurde autocad met traminvoeging in rijbaan Foto oversteeklichtj e tram

Tram langs de Vlietlaan

VERVOLGTRAJECT Mobiliteit  Uitwerking mobiliteitsvisie centrumgebied  afweging Noorderwegtrace,  centrumroutes auto,  ontlasting St. Jorisstraat/Jan Luykenstraat)  Atelier tramveiligheid en –inpassing (aansturen verkeersontwerp)  Effecten afwaardering Rotterdamseweg  Effecten Nieuw-Reyerwaard op OV  Expertmeeting gemeenteraad (eindresultaten, panel, discussie)